Porse
Fra : Karsten Krambs

Dato : 13-07-06 17:06

Jeg vil gerne lave min egen Porse Snaps, men mangler et par kviste
Porse. Er der nogen som kan undvære et par kviste helst i nærheden af
KBH, jeg har bil og kan selv afhente.

--
Karsten Ulrich Krambs
Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 13-07-06 21:15

"Karsten Krambs" skrev i en meddelelse

> Jeg vil gerne lave min egen Porse Snaps, men mangler et par kviste
> Porse. Er der nogen som kan undvære et par kviste helst i nærheden af
> KBH, jeg har bil og kan selv afhente.

Jeg synes, jeg har hørt, at de især vokser i Nordjylland i områderne med
de store moser.

Men jeg vil da håbe, der dukker nogen op, som kan give dig en anden
forklaring.

Ruth

Fra : The MIp

Dato : 14-07-06 10:00

"Ruth Nielsen" <cfs29093@cybercity> wrote in message

> [...]
> de store moser.
>
> Men jeg vil da håbe, der dukker nogen op, som kan give dig en anden

Ja hedder mosepors, og vokser som navnet antyder fugtige stedder

Dansk Botanisk forening melder kun om fund:

Mosepors Myrica gale:

a.. Løkkedyb ved Lovns Bredning, 05156275, pæne bevoksninger i blomst
21.04.2005
b.. Tibirke Sand ved Arresø, 06906210, blomstrende i birkeskov 24.04.2005
c.. Hostrup Sø, 05256090, almindelig 11.05.2005
men prøv med et apotek .

- the mip

Fra : Karsten Krambs

Dato : 14-07-06 11:28

On Fri, 14 Jul 2006 10:59:54 +0200, "The MIp" <nospam@hdc.hha.dk>
wrote:

> b.. Tibirke Sand ved Arresø, 06906210, blomstrende i birkeskov 24.04.2005

Det ser ud til at jeg må en tur til Tibirke Strand
hvad betyder dette tal; 06906210 ?

--
Karsten Ulrich Krambs
Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-07-06 00:36

Karsten Krambs wrote:

> Det ser ud til at jeg må en tur til Tibirke Strand
> hvad betyder dette tal; 06906210 ?

Kan det være koordinater? 6grader90 øst og grader10 nord.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Karsten Krambs

Dato : 16-07-06 13:17

On Sat, 15 Jul 2006 01:35:36 +0200, "Erik Ginnerskov"
<erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

>Kan det være koordinater? 6grader90 øst og grader10 nord.

Det var også min tanke, men jeg kan ikke få 90 til at passe ind i
minut/sekund. Jeg er vist heller ikke særlig stærk i længde og
breddegrader. Jeg prøvede på Google Earth, ingen hjælp.

Kunne ellers være meget sejt hvis jeg kunne køre direkte op og plukke
et par grene direkte fra netop den busk som blev nævnt på
http://www.botaniskforening.dk/Dd.aspx?id=93

--
Karsten Ulrich Krambs
Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Fra : Inger Pedersen

Dato : 14-07-06 10:42

"Karsten Krambs" <snabelulrich@DONTSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne lave min egen Porse Snaps, men mangler et par kviste
> Porse. Er der nogen som kan undvære et par kviste helst i nærheden af
> KBH, jeg har bil og kan selv afhente.

Googling på pors+utterslev gav resultater fra tidligere tråde om emnet - det
kunne du evt. prøve.

Hilsen Inger

Fra : Karsten Krambs

Dato : 14-07-06 11:23

On Fri, 14 Jul 2006 11:41:39 +0200, "Inger Pedersen"
<inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

>Googling på pors+utterslev gav resultater fra tidligere tråde om emnet - det
>kunne du evt. prøve.

Hej Inger,

God ide, men ingen af debattørerne i den tråd kan finde Pors, hverken
ved utterlslev eller Holmegårds Mose etc...

--
Karsten Ulrich Krambs
Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Fra : Inger Pedersen

Dato : 14-07-06 13:03

"Karsten Krambs" <snabelulrich@DONTSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> God ide, men ingen af debattørerne i den tråd kan finde Pors, hverken
> ved utterlslev eller Holmegårds Mose etc...

Nej, men der var bl.a. et link til nogle snapsebryggere.

Hilsen Inger

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-07-06 20:33

> Jeg vil gerne lave min egen Porse Snaps, men mangler et par kviste
> Porse. Er der nogen som kan undvære et par kviste helst i nærheden af
> KBH, jeg har bil og kan selv afhente.

Kan man ikke købe planten?

Mvh Maria

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-07-06 23:12

On Fri, 14 Jul 2006 21:32:32 +0200, "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk>
wrote:

>Kan man ikke købe planten?

Nogle staudeplanteskoler laver i hvert fald porse. Men den er vist ikke
ret udbredt i detail-ledet.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Krukker og tilbehør til haven: http://pottehaven.dk/