Krakow - hvad bør man (ellers) se?
Fra : Jesper Brock

Dato : 13-07-06 13:38

Hej gruppe

Nu har jeg næsten fået styr på mit Polens-eventyr. Jeg har fundet et
passende hotel i Krakow, fået en ide om hvor der ligger nogle passende
spisesteder, og også fået en ide om, hvordan jeg finder hen til
Auschwitch...

Så langt så godt

Men når jeg nu alligevel er i Krakow, er der garanteret en masse andre
spændende ting, jeg kan se. Kunne I ikke lokkes til at give mig et par
inputs til "MUST-SEE"-steder/attraktioner i Krakow og omegn?

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : John

Dato : 13-07-06 15:30

Jesper Brock skrev:
> [...]
> spændende ting, jeg kan se. Kunne I ikke lokkes til at give mig et par
> inputs til "MUST-SEE"-steder/attraktioner i Krakow og omegn?

Den gamle bydel/markedspladsen, det gamle universitet, området hvor
Schindlers Liste blev optaget/Oscar Schindlers fabrik (hvis man synes
det er spændende, der er ikke så meget at se, andet end en forfalden
facade og ditto trappeopgang), det jødiske museum og nogle af de mange
kirker/synagoger i byen og slottet.

Mvh

John

Fra : Jesper Brock

Dato : 13-07-06 21:10

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er spændende, der er ikke så meget at se, andet end en forfalden facade og

Nu er jeg jo meget 2. verdenskrigs-historisk interesseret, så især den
mulighed lyder jo interessant. Hvor i byen finder jeg den?

Fra : cphpeter@gmail.com

Dato : 13-07-06 20:40

> Men når jeg nu alligevel er i Krakow, er der garanteret en masse andre
> spændende ting, jeg kan se. Kunne I ikke lokkes til at give mig et par
> inputs til "MUST-SEE"-steder/attraktioner i Krakow og omegn?

check this out : en kæmpe ex-saltmine med alskens sysler under
jorden

http://www.kopalnia.pl/site.php?action=site&id_site=164&id_language=2&site_location=2&deparment_change=true&