Kør selv til Sardinien
Fra : Jesper Larsen

Dato : 12-07-06 20:17

Hejse

Vi skal køre til Sardinien i uge 30 (kører fredag eftermiddag). Jeg prøver
at få styr på det logistiske. Hvad er smartest m.h.t. færge - er der færgen
fra Lenorvo eller er det fra Nice over Korsika? Vi vil gerne frem så hurtigt
som muligt, og skal man reservere/købe færgebillet hjemmefra?

På forhånd tak

Jesper Larsen

Fra : Asle Bjerva

Dato : 12-07-06 23:12

"Jesper Larsen" <jesperlar@yahoo.dk> skrev i melding
> [...]
> færgen fra Lenorvo eller er det fra Nice over Korsika? Vi vil gerne frem
> så hurtigt som muligt, og skal man reservere/købe færgebillet hjemmefra?

Det er flere spesialpriser man kan få ved å bestille på forhånd.
http://www.corsicaferries.com/
Livorno er jo rett på Autstradanettet fra Nord....

AsleB; Oslo

Fra : Jesper Larsen

Dato : 13-07-06 07:06

Hejsa

Tak for det - de er fandme dyre de færger. Hvilken en er smartest (Nice,
Savona, Livorna)

Mvh

Jesper

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 13-07-06 07:03

Jesper Larsen skrev:

> [...]
> er der færgen fra Lenorvo eller er det fra Nice over Korsika? Vi vil
> gerne frem så hurtigt som muligt, og skal man reservere/købe

Den mest direkte færgeforbindelse ser ud til at være
fra Civitavecchia (nord for Rom) til Olbia.
På mit kort står der 3½-7 timer.

Her er et dansksproget link:
<
http://www.aferry.dk/civitavecchia-f%C3%A6rge.htm

--
Herluf

Fra : Ole

Dato : 13-07-06 10:32

Hej Jesper

Da vi besøgte øen for få år siden, tog vi natfærgen fra Genova til Olbia og ankom
tidlig næste morgen. Overfarten tog vist 10 - 12 timer. Vi reservede vore
billetter on-line hjemmefra. Se linkene nedenfor.

God ferietur til Sardinien.

Mvh
Ole

http://www.aferry.dk/