Ladeproblem, stadigvæk.
Fra : Niels Munk

Dato : 12-07-06 18:50

Hej

Når jeg på min diodebro (i afmonteret tilstand) kan måle
uendelig modstand i den ene retning, og ca. 12K Ohm i den
anden retning, på alle 3 dioder, så er den vel defekt?

Umiddelbart havde jeg troet at en defekt diodebro var
kortsluttet, så den ville lede i begge retninger.

12K Ohm er da alt for meget? Den skal vel ikke yde nogen
modstand?

/Niels Munk

Fra : Niels Munk

Dato : 12-07-06 18:51

"Niels Munk" <spam-fjerndette-@sejeniels.dk> skrev i en meddelelse

Drejer sig i øvrigt stadigvæk om min RF 900 R, fra 96.
Har i dag fået skiftet drevet til generatoren, hvor en
gummivulkanisering var smuldret væk, men ville da lige
for god ordens skyld måle lidt på generatoren. *suk*

/Niels Munk

Fra : Steen Gruby

Dato : 12-07-06 20:29

On Wed, 12 Jul 2006 19:49:35 +0200, "Niels Munk"
<spam-fjerndette-@sejeniels.dk> wrote:

Hej Niels.

>12K Ohm er da alt for meget? Den skal vel ikke yde nogen
>modstand?

Det kan være lidt vanskeligt at måle på en diodebro i særdeleshed hvis
den også indeholder reguleringen.
Så vidt jeg husker om RF'eren sidder regulatoren i generatoren og
diodebroen indeholder kun dioder.
Jeg tror jeg ville tage en lille transformer der giver ca. 18-20 volt
AC (vekselstrøm).
Sæt den på mellem faserne to ad gangen og mål så spændingen på
udgangssiden med et DC voltmeter.
På den måde får du rimelig hurtigt et indtryk af hvor meget der
virker.

Om målemetoder læs her: http://www.ducati.dk/teknik/MC_Elektro.pdf
..

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hans Olesen

Dato : 12-07-06 20:38

Hej Niels.
Prøv med en gennemgangs tester i form af en pære eller elementklokke det
snyder dig ikke, de skal lede den ene vej og ikke den anden

--
Venlig Hilsen
Hans Olesen, Søndermarken 34