Dæk-historie
Fra : Shsj

Dato : 12-07-06 17:40

Hej.
I forgårs aftalte jeg med et MC-værksted, at de skulle montere mit
nyindkøbte bagdæk på min fælg, vi aftalte i telefonen en pris på 200,- inkl.
afmontering af det gamle dæk, montering af det nye dæk samt afbalancering.
Da jeg i går henter hjulet, er prisen pludselig steget til 260,- ...det
forstod jeg ikke, idet aftalen var en anden, men jeg betaler dog pengene og
går.
I dag monterede jeg hjulet og finder ud af, at dækket er fladt ...jeg pumper
det op... ventilen er defekt (!!).
Bør værkstedet få hjulet tilbage og ordne ventilen på deres regning?
Eller er det bare sur røv til mig, da ventiler lever deres eget liv - og min
ventil TILFÆLDIGVIS har valgt at gå i stykker nu?

--
Mvh.
Shsj

Fra : Studen

Dato : 12-07-06 17:52

"Shsj" <Silverdrengen1to3@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 260,- ...det forstod jeg ikke, idet aftalen var en anden, men jeg betaler

Hvor fik du dem skiftet? MC Hjørnet? ;)
Skulle de også afmontere baghjulet for dig? Hvis ikke, er det en temmeligt
hamper pris

> [...]
> Eller er det bare sur røv til mig, da ventiler lever deres eget liv - og
> min ventil TILFÆLDIGVIS har valgt at gå i stykker nu?

De gange jeg har fået skiftet dæk, har man altid skiftet ventilerne... Samme
praksis de 2-3steder jeg har benyttet.
Det må vist være en "ommer" for værkstedet.

Mvh
Stud

Fra : Hekto

Dato : 12-07-06 21:54

> [...]
> Eller er det bare sur røv til mig, da ventiler lever deres eget liv -
> og min ventil TILFÆLDIGVIS har valgt at gå i stykker nu?

De 60,- er sikkert for afballanceringsvægtene. De er blevet temlig dyre
i disse blyfri tider!

Resten: Tjaaaaa .... måske kan du få ham til at ordne det, uden
'efterbetaling'.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-07-06 22:33

Hekto wrote:

> De 60,- er sikkert for afballanceringsvægtene. De er blevet temlig dyre
> i disse blyfri tider!

Bly koster vel i omegnen af 35kr/kg - som hagl eller støbte lodder til
f.eks. dykning. De gange jeg har fået monteret dæk, har der ikke været
problemer med at få en stang klæbebly med gratis.

--
vh
Torben

Fra : Hekto

Dato : 12-07-06 22:37

> Bly koster vel i omegnen af 35kr/kg - som hagl eller støbte lodder
> til f.eks. dykning. De gange jeg har fået monteret dæk, har der ikke
> været problemer med at få en stang klæbebly med gratis.

Nøøøøh ... men næste gang må du have læderet frem! Siden 1/6 har RoHS
direktivet været i kraft. Nul bly, krom og andet effektivt; men
miljø-uvenligt!

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-07-06 08:21

Hekto wrote:
> Nøøøøh ... men næste gang må du have læderet frem! Siden 1/6 har RoHS
> direktivet været i kraft. Nul bly, krom og andet effektivt; men
> miljø-uvenligt!

Hmm. Me not aware of dat. Jeg må forbi Mekonomen og høre på prisen -
sidst var det 7 kr for 50g SVJH. Er det for dyrt ryger der lidt af
blybæltet (heey - en guldgrube - jeg har vel ca. 11kg)

--
vh
Torben

Fra : Carl Dragert

Dato : 12-07-06 23:17

"Shsj" <Silverdrengen1to3@gmail.com> wrote in message
> [...]
> Eller er det bare sur røv til mig, da ventiler lever deres eget liv - og
> min ventil TILFÆLDIGVIS har valgt at gå i stykker nu?

Det er kutyme at man altid udskifter ventilen i forbindelse med dækskifte.
På mine biler og mc'er er de altid blevet skiftet (såvidt jeg har kunne se).

Du har 60 kr. mindre til is - pyt
Men ventilen bør de udskifte u.b.

--
Carl Dragert - FZR600
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=531

Fra : Shsj

Dato : 13-07-06 07:55

"Carl Dragert" <a@b.c> skrev i en meddelelse
> [...]
> På mine biler og mc'er er de altid blevet skiftet (såvidt jeg har kunne

....Ja, ærgerligt med isen, men sådan er det bare .
....Jeg tager op til værkstedet nu, og beder dem ordne ventilen; hvis de
brokker sig siger jeg bare at både Dragert, Studen og til dels Hekto siger,
at det bør laves det uden betaling
(...og hvis jeg er rigtig heldig, så giver værkstedet måske is i
ventetiden - nu hvor de har 60,- ekstra i kassen

Fra : Shsj

Dato : 13-07-06 08:31

> [...]
> (...og hvis jeg er rigtig heldig, så giver værkstedet måske is i
> ventetiden - nu hvor de har 60,- ekstra i kassen

Øv, det blev ikke til nogen is - tilgengæld var betjeningen i top, og manden
fiksede ventilen hurtigere end en hest kan rende ...og hurtigere end en is
kan spises - og dét er hurtigt

Fra : Jim Andersen

Dato : 13-07-06 08:27

Shsj wrote:
> 200,- inkl. afmontering af det gamle dæk, montering af det nye dæk
> steget til 260,-

Du lignede nok en erhvervsmand, og derfor opgav de prisen ex moms.

/jim

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-07-06 08:46

Jim Andersen wrote:
> Du lignede nok en erhvervsmand, og derfor opgav de prisen ex moms.

Og som andre krejlere husker han ikke satsen så godt, så den blev sat
lidt højt for en sikkerheds skyld

--
vh
Torben

Fra : Carl Dragert

Dato : 13-07-06 09:44

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message

> Og som andre krejlere husker han ikke satsen så godt, så den blev sat lidt
> højt for en sikkerheds skyld

Næh - han havde haft mareridt om natten, Helle havde afløst Anders og
selvfølgelig straks ophævet skattestoppet!

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-07-06 09:58

Carl Dragert wrote:

> Næh - han havde haft mareridt om natten, Helle havde afløst Anders og
> selvfølgelig straks ophævet skattestoppet!

Sh*t - jeg troede at jeg havde mareridt - vil det sige at der virkelig
er Fogh der er ved pinden?

--
vh
Torben