Slipon/bolt-on og KN filter - omdysning og~
Fra : Rasmus Olsen

Dato : 12-07-06 15:17

Hvordan ser det ud med fabriksgaranti og montering af enten slipon eller
bolt-on IXIL dæmper
samt KN filter udført af mig selv på min Kwacker?

Er en omdysning nødvendig - det er måske filteret der gør forskellen her?

På forhånd tak

Mvh
rasmus.olsen[a]stofanet.dk
Kawasaki 2006 ER-5

Fra : Hekto

Dato : 12-07-06 15:58

Rasmus Olsen brought next idea :
> [...]
> samt KN filter udført af mig selv på min Kwacker?
>
> Er en omdysning nødvendig - det er måske filteret der gør forskellen her?

Hvis det var dig selv der skulle betale for en
garantirep. og kunne slippe uden om ved at
henvise til at der var fusket med maskineriet ...
hvad ville resultatet så være???

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Rasmus Olsen

Dato : 12-07-06 17:48

d. 12 jul 2006 skrev Hekto i

> [...]

[klip et vink med en vognstang]

Okay, du har en pointe der, men hvis jeg holder mig til slipon
dæmper og lader min forhandler montere filteret + omdysning -
det kan vel ikke betegnes at fingere med motoren når jeg smækker
en anden dæmper på?

Et tillægsspørgsmål: Skal jeg holde mig til en Kawa autoriseret
mekker for at få et stempel i bogen ved de dikterede
serviceintervaller eller er der frit valg på de gule sider under
værksteder, som med nye biler?

--
rasmus.olsen[a]stofanet.dk   //biased

Fra : AW på ZRX

Dato : 12-07-06 21:29

> [...]
> dæmper og lader min forhandler montere filteret + omdysning -
> det kan vel ikke betegnes at fingere med motoren når jeg smækker

Hvis du ændrer udstødningen ændrer du motorens arbejdsbetingelser.
Det er vel i bund og grund netop derfor du sætte den på.

Allan

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-07-06 22:29

Rasmus Olsen wrote:

> Et tillægsspørgsmål: Skal jeg holde mig til en Kawa autoriseret
> mekker for at få et stempel i bogen ved de dikterede
> serviceintervaller eller er der frit valg på de gule sider under
> værksteder, som med nye biler?

Der er frit valg, sålænge ham der stempler har tilstrækkelig erfaring
med at servicere MC. Men som de sagde hos Franz Kroon da jeg hentede min
TDM - man nok ikke den der kommer først i køen hos den autoriserede den
dag der er en garantireparation der skal udføres.

--
vh
Torben

Fra : Molnit

Dato : 12-07-06 23:11

Torben Scheel skrev:

> [...]
> TDM - man nok ikke den der kommer først i køen hos den autoriserede den
> dag der er en garantireparation der skal udføres.

   Jamen, så er det ikke hos Franz Kroon man vælger at få lavet sine reps.
overhovede, garanti eller ej. Men det er jo typisk, garanti reps. og
forsikrings rep. ryger altid sidst i bunken, begge dele har de fået
deres del inden rep. starter, og derved haster det jo ikke så meget.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-07-06 08:02

Molnit wrote:

> [...]
> og forsikrings rep. ryger altid sidst i bunken, begge dele har de fået
> deres del inden rep. starter, og derved haster det jo ikke så meget.

Næ, men jeg vælger nu den autoriserede "lokale" (Fisker MC) til service
- også for at skabe et kundeforhold til dem når jeg nu ikke har købt
MC'en dér. Jeg har ikke hørt at de er værre eller bedre end andre i mit
område.

De autoriserede _skal_ tage en garantireparation, men det er naturligt
at deres motivation vil være i bund overfor en kunde de aldrig har set
før. De får dækket faktiske udgifter (fra importøren går jeg ud fra),
men ikke erstatning for andre kunder der går andre steder hen pga.
f.eks. lang ventetid.

--
vh
Torben

Fra : Thomas Jensen

Dato : 13-07-06 05:56

Rasmus Olsen wrote:
> [...]
> samt KN filter udført af mig selv på min Kwacker?
>
> Er en omdysning nødvendig - det er måske filteret der gør forskellen her?

jeg satte selv slip-ons og powercomamnder på min FZ6s, og fik den så
justeret ind hos MP motorcykler her i Odense. Har havde jeg også købt
den, og de sagde det ikke betød noget for garantien.

Ang. det med at garantirep. ryger bagerst i køen, så fik jeg lavet 3x
reperationer derude på garantien, og der var ikke ventetid og servicen
var fin.
Den sidste reperation var efter MP ikke længere forhandlede yamaha, men
det var ikke et problem.

Hvis Franz Kroon siger at man nok ikke kommer øfrst i køen, bør man nok
ikke handle der.

mvh

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-07-06 08:18

Thomas Jensen wrote:

> [...]
> det var ikke et problem.
>
> Hvis Franz Kroon siger at man nok ikke kommer øfrst i køen, bør man nok

Nu skal jeg vist lige uddybe. Det var i forbindelse med at jeg (der er
fra Hillerød) købte en fabriksny TDM hos dem (i Århus fordi der ikke var
flere på sj.) og spurgte om de 5 års Yamaha garanti var betinget af at
man brugte autoriserede værksteder til service og om evt.
garantireparationer skulle laves af Franz Kroon.

Han (Kaj?) anbefalede så at jeg brugte et autoriseret værksted i mit
område til service, men nævnte også at det ikke er et krav at det er et
autoriseret værksted der udfører service (ligesom dommen om bilerne).
Derefter gik han lidt rundt om den varme grød vedr. garantireparationer
- og mumlede lidt om at man nok var mere velkommen som kendt
ansigt(=betaler) på værkstedet, men at alle autoriserede var forpligtede
til at tage opgaven.

Rimeligt nok IMO - han sagde _ikke_ at der kunne blive problemer hos dem
hvor cyklen er købt.

--
vh
Torben TDM 900 - netop nu til 990km service hos Fisker.

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-06 12:22

Rasmus Olsen skrev i meddelelsen ...
> [...]
>samt KN filter udført af mig selv på min Kwacker?
>
>Er en omdysning nødvendig - det er måske filteret der gør forskellen her?

Altså, der er en risiko, garanti eller ej, for at leane blandingen så meget
at der kan opstå termiske skader på motoren. Og det kan kun ved en 4-gas
test på rullefelt afsløres om der er et problem.

Så en forhandler kunne vel nok blive noget bagstræberisk hvis at noget går
galt.

Men hvad er der galt med den originale dæmper, og et ordentligt
papirluftfilter ?

Orla, tinitus ramt støjhader.
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Rasmus Olsen

Dato : 15-07-06 07:26

d. 12 jul 2006 skrev Rasmus Olsen i

> Hvordan ser det ud med fabriksgaranti og montering af enten
> slipon eller bolt-on IXIL dæmper
> samt KN filter udført af mig selv på min Kwacker?

Jeg siger tak for alle svarene D'herrer.

--
rasmus.olsen[a]stofanet.dk   //biased