Ebay, forpligtet til at sælge ?
Fra : Kim S

Dato : 12-07-06 09:05

Har budt på en auktion på Ebay på en lidt større ting,
(hestevogn) og vundet auktionen. Havde fin Email-kontakt
med sælger under auktionen.
Nu da auktionen er slut, har jeg ikke hørt fra sælger. Det er
min mistanke, at den ikke har opnået en pris han er tilfreds med.
Men er han ikke forpligtet til at sælge, uanset hvilken pris der
er opnået, når der ikke er nogen mindstepris eller andre
prismæssige forbehold i auktionen ?
Det drejer sig om Ebay i Tyskland.

Mvh, Kim

Fra : Holst

Dato : 12-07-06 09:24

Kim S wrote:

> [...]
> Men er han ikke forpligtet til at sælge, uanset hvilken pris der
> er opnået, når der ikke er nogen mindstepris eller andre

Umiddelbart er der jo blevet indgået en aftale, og begge parter er
derfor naturligvis forpligtiget at efterleve denne aftale.

Men læs betingelserne for handel på ebay.de på deres hjemmeside.
Generelt har man i hvert fald tidligere fundet meget information på
deres hjemmeside om, hvordan man skal forholde sig, hvis sælger/køber
ikke gør, som han/hun bør.

Fra : Basil

Dato : 12-07-06 15:55

Kim S formulerede onsdag:
> [...]
> Men er han ikke forpligtet til at sælge, uanset hvilken pris der
> er opnået, når der ikke er nogen mindstepris eller andre

Jeg køber selv lidt ind på Ebay, og har endnu ikke mødt en rigtig røv.
Lige i denne tid kan der være nogen der er ferieramt, men i værste fald
kan du have mødt en idiot.
Alt afh. hvilket betalingssytem du har brugt, kan du få tilbageført
dine penge, men det giver selvfølgelig ingen hestevogn.
Kai

Fra : Kim S

Dato : 12-07-06 23:32

"Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse

> [...]
> Alt afh. hvilket betalingssytem du har brugt, kan du få tilbageført dine
> penge, men det giver selvfølgelig ingen hestevogn.

Jamen, jeg har desværre mødt en "jubelidiot" Den første, jeg
har ellers handlet mange "glatte" handler på Ebay. Folk er generelt
ærlige der.
Har fået en mail fra ham i dag:

"Hallo,am Dienstag bin ich noch ein mal mit der Kutsche gefahren
da gab es einen Unfall.Da ist alles verbogen."

Ja, dygtigt....Han skriver i sin annonce, at vognen er ny og ubrugt.
Så tager man den altså ikke ud at køre 2 dage EFTER auktonen er afsluttet.
Næ, manden er ikke opnået den pris han have håbet på, og forsøger nu
at krybe udenom ved at påstå den er blevet skadet.
Så jeg har bedt ham sende billeder af den skadede vogn, da jeg ellers vil
melde ham for svindel til Ebay.

Mvh, Kim

Fra : ahp

Dato : 03-08-06 19:12

On Wed, 12 Jul 2006 16:54:36 +0200, Basil
<Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:

> [...]
>Alt afh. hvilket betalingssytem du har brugt, kan du få tilbageført
>dine penge, men det giver selvfølgelig ingen hestevogn.

Hvilke muligheder har man for at få tilbageført et beløb der f.eks. er
batalt med VISA kort via PayPal ?

Een der muligvis er blevet snydt

Fra : Basil

Dato : 03-08-06 21:10

ahp har bragt dette til os:

> Hvilke muligheder har man for at få tilbageført et beløb der f.eks. er
> batalt med VISA kort via PayPal ?
>
> Een der muligvis er blevet snydt
> Mvh

Den skal du nok tage op med PayPal, men forsøg først i banken.
Min erfaring er at banken næsten ikke kender PP, eller griner af det.
Kai