Fluer i stuen
Fra : kongfrost@gmail.com

Dato : 11-07-06 22:08

Hej

Er der nogen der kender et gammelt husråd med fluer? Har købt et
spray i matas men den lugter lidt for kemisk.

--
Best regards
Morten

Få et gratis fotoalbum med 100 mb plads på www.megapixel.dk

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 12-07-06 03:50

<kongfrost@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

En fluesmækker?
Hilsen Matthias

Fra : Henning Lund

Dato : 12-07-06 09:03

Matthias H Matthiessen wrote:
> <kongfrost@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogen der kender et gammelt husråd med fluer? Har købt
> et spray i matas men den lugter lidt for kemisk.

Sådan ser dit svar ud Matthias når en nyhedslæser sorterer
signaturen fra, skriv _aldrig_ under din signatur når du svarer,
så ses det nemlig ikke.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 12-07-06 16:28

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse news:44b4acb7$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Sådan ser dit svar ud Matthias når en nyhedslæser sorterer signaturen fra, skriv _aldrig_ under din signatur når du
> svarer, så ses det nemlig ikke.

Næ - jeg så ikke noget ...

Fra : Per A. Hansen

Dato : 12-07-06 13:12

<kongfrost@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hej

Er der nogen der kender et gammelt husråd med fluer? Har købt et
spray i matas men den lugter lidt for kemisk.

Hvilket stof indeholder midlet?
Hvis det er et pyrethroid (mange firmanavne) er det ret så uskadeligt for
andre end insekter -
men det lugter ikke godt.

Per A. Hansen

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-07-06 13:54

kongfrost@gmail.com wrote:
> Hej
>
> Er der nogen der kender et gammelt husråd med fluer? Har købt et
> spray i matas men den lugter lidt for kemisk.

Hej.

Du kan godt opgive insektspray. Det virker kun midlertidigt, fluerne er
tilbage inden du ved af det, og lugten af sprayen er uudholdelig, der
findes vist ingen spray der lugter godt.

Mit bedste råd er:

1. Fluesmækkere inden for rækkevidde i alle rum.

2. Insektnet foran de døre og vinduer du er nødt til at have åbne i
sommervarmen.

3. En insektlampe, men jeg ved ikke om de virker på fluer.

4. Glæde dig til det bliver vinter igen, så slipper du garanteret for
dem.

Jeg bruger selv løsningen med insektnet, og det virker ganske godt.

Hav en fortsat og forhåbentlig fluefri sommer

Venlig hilsen
Tove :)

Fra : /Peter

Dato : 12-07-06 20:16

<kongfrost@gmail.com> skrev i en meddelelse
>Hej

>Er der nogen der kender et gammelt husråd med fluer? Har købt et
>spray i matas men den lugter lidt for kemisk.

1 stk. Fluesvamp brækket i stykker i et lille fad med mælk,
det virker og er helt naturligt

svampen kan sikkert finde i skoven
og mælken -ja hvor plejer du...

Fra : /Peter

Dato : 12-07-06 20:28

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> <kongfrost@gmail.com> skrev i en meddelelse

Måske en nemmere løsning for dig "kong frost"
køl huset ned til omkring 14 grader C, tror jeg det er,
de kan de heller ikke lide , fluerne altså

Fra : Armand

Dato : 15-07-06 22:09

kongfrost@gmail.com skrev:
> Hej
>
> Er der nogen der kender et gammelt husråd med fluer? Har købt et
> spray i matas men den lugter lidt for kemisk.

Gammelt? Nix!
Men for ti års tid siden var det helt hotte noget giftigt tape man satte
på lidt over rudernes underkant, således at fluer der sværmer efter
lyset ikke kan undgå at få stadset på sig. Dét burde da være til at få
endnu :-/

--
Armand.

Fra : Kim2000

Dato : 16-07-06 22:59

> [...]
> ikke kan undgå at få stadset på sig. Dét burde da være til at få endnu :-/

Det kan man købe i Byggekram til den "lave" sum af 119 kroner. Det virker
fortrintligt.

mvh
Kim