Affald fra tagrende falder ned - dyr??
Fra : Nicolai Mølgaard-And~

Dato : 11-07-06 16:10

Hej alle.

Pludselig falder der affald ned fra vores tagrende, og det er ikke fordi den
var voldsomt overfyldt, men der lå vel 1/4 fyldning.

Hvad kan det være - når nu konen en sen aften også hørte puslen evt. fra
loftet over vores hus. Nogen siger fuglene, og jeg har selv tænkt om rotter
kunne vandre op gennem nedløbsrørene og vandre i tagrenden om natten og
tidligt morgen.

På loftet kan jeg ikke finde nogensomhelst tegn på at dyr er eller har været
der. Har stillet en musefælde op der, men ingen fangst.

Hvem kan hjælpe?

Mvh
Nicolai

Fra : Max

Dato : 11-07-06 16:24

Hej Nicolai

> Hvem kan hjælpe?

Hos mig er det solsorte der roder i tagrenden og
det giver gamle blade og sådan noget på fliserne.

Mvh Max

Fra : Jacob Andersen

Dato : 11-07-06 19:17

> Hej Nicolai

> Hos mig er det solsorte der roder i tagrenden og
> det giver gamle blade og sådan noget på fliserne.
>
> Mvh Max

Samme her

Mvh
Jacob

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 12-07-06 12:23

Nicolai Mølgaard-Andersen wrote:

> [...]
> fra loftet over vores hus. Nogen siger fuglene, og jeg har selv tænkt
> om rotter kunne vandre op gennem nedløbsrørene og vandre i tagrenden

Formodentlig solsorte og/eller duer. De leder efter føde i mosbelægningerne
på taget. Glæd dig over hjælpen ;)
Det er lettere at fjerne mos fra tagrenden end fra taget :)

> På loftet kan jeg ikke finde nogensomhelst tegn på at dyr er eller
> har været der.

Hvis i hører noget fra loftet om natten, ville jeg kigger grundigt efter om
noget har rodet i isoleringen. Det _kunne_ være en mår der er flyttet ind,
og sådan en har du ikke lyst at have boende. Den laver en masse ravage.

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info