Hvad er fejlen
Fra : Frank Andersen

Dato : 11-07-06 10:35

Hejsa

Jeg kører på en Benelli 491LC - under acceleration varierer
motoromdregningerne en del - det er som om at der er noget der "glider" i
koblingen... ellers hvad?

Er dette et tegn på at noget er slidt, og skal udskiftes?

Mvh
Frank

Fra : Brian

Dato : 11-07-06 13:23

"Frank Andersen" <fa@FJERNprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> koblingen... ellers hvad?
>
> Er dette et tegn på at noget er slidt, og skal udskiftes?

Går den "op" i starten, falder derefter og stiger til sidst igen?

Fra : Frank Andersen

Dato : 11-07-06 14:06

Ja, noget i den stil, men der kan også være mindre variationer imellem, men
stort set så er det som du beskriver.

Frank

Fra : Brian

Dato : 12-07-06 08:19

"Frank Andersen" <fa@FJERNprivat.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, noget i den stil, men der kan også være mindre variationer imellem,
> men stort set så er det som du beskriver.

Hvor langt har den kørt, hvor gammel er den, og hvor mange km siden sidste
eftersyn, og hvad blev skiftet ved dette eftersyn... find sel på flere ting
:)

Fra : Frank Andersen

Dato : 12-07-06 11:08

Den har kørt 6500 km, og jeg er ikke klar over hvad der er blevet skiftet på
den igennem tiden, da jeg lige har købt den.

Det kan også være at den skal gøre som den gør...

Fra : Allan Riise

Dato : 12-07-06 11:12

Frank Andersen wrote:
> Den har kørt 6500 km, og jeg er ikke klar over hvad der er blevet
> skiftet på den igennem tiden, da jeg lige har købt den.
>
> Det kan også være at den skal gøre som den gør...

Sker det kun når der er belastning på motoren, altså når du kører, eller
sker det også uden belastning, med baghjulet fra jorden?

--
Allan Riise

Fra : Frank Andersen

Dato : 13-07-06 07:30

Den gør det ikke når moteren ikke belastes - med baghjulet fra jorden.