Murskruer vil ikke ud!!
Fra : Coynil

Dato : 11-07-06 09:52

Den tidligere ejer af min bolig har sat nogle træhylder op i et
kælderværelse, som er skruet ind i murstensvæggen med nogle 10cm lange
skruer (med Torx 30 hoved) uden rawlplugs. Det er nogle bastante
sataner, og jeg kan simpelthen ikke få dem ud. Selv med titaniumbit i
akkumaskinen knækkede jeg den der lille, trælse maskinskrue med modsat
gevind, der holder hovedet fast på maskinen, så hovedet bare skruede
sig selv løs istedet for skruen. Jeg købte en stærkere batteridrevet
sag (18V) og det samme skete med det samme. Jeg byttede den til en
ledningsdrevet 800W slagboremaskine - og vips, et halvt sekund efter
første skrueforsøg lå skruehovedet på kældergulvet.

Hvad i alverden skal jeg gøre for at få de skruer ud af væggen? Jeg
vil gerne have sat varmegipsvæg op uden på væggen (det er en tør
kælder) men det hjælper jo ikke noget, når der rager sådan nogle
urokkelige skruer 5 cm ud af væggen.

Alle forslag modtages med kyshånd.

Fra : Max

Dato : 11-07-06 09:58

Hej

> Alle forslag modtages med kyshånd.

Skær dem af med en vinkelsliber, bræk dem med nogle
slag fra en hammer, vrid dem løse med en rørtang eller
skru dem i til de er under niveau.

Mvh Max

Fra : Lars M. Pedersen

Dato : 11-07-06 09:57

Coynil <nomail@reply-to-group.com> wrote in

> [...]
> vil gerne have sat varmegipsvæg op uden på væggen (det er en tør
> kælder) men det hjælper jo ikke noget, når der rager sådan nogle

Skær skruerne af glat med væggen. Brug evt vinkelsliber til det. Resten af
skruerne gør ingen skade inde i væggen.

--
Venligst Lars
Hovedaftalen for gravhunde:

Fra : Leonard

Dato : 11-07-06 10:03

> [...]

>vil gerne have sat varmegipsvæg op uden på væggen (det er en tør
>kælder) men det hjælper jo ikke noget, når der rager sådan nogle

Skær skruen af helt inde ved murstenen med en vinkelsliber. Når du
alligevel vil beklæde med noget udenpå er det jo ligemeget at der
sidder en stump i stenen. Evt. bare knæk dem ved at slå på dem med en
hammer.
--
Leonard, Kerteminde, Fyn
http://leonard.dk/micrograver/ - lille, men effektiv

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : .J.S...

Dato : 11-07-06 15:08

"Coynil" <nomail@reply-to-group.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil gerne have sat varmegipsvæg op uden på væggen (det er en tør
> kælder) men det hjælper jo ikke noget, når der rager sådan nogle

Hvis du ikke kan skære dem over så måske et solidt topnøgle-sæt med en
torx-bit ?

Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 12-07-06 07:12

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> wrote in

> [...]

SKAL de ud???
De er muligvis rustet fast i den fugtige væg du har i kælderen......

Skær dem over med en vinkelsliber, de er for hårde til at save over.

mvh Jens