Trusler på sms ?
Fra : Unlimited

Dato : 10-07-06 15:28

Hejsa..

Jeg har en x kæreste, hvis nye kæreste åbenbart har et problem med mig...
Det fandt jeg ihvertfald ud af da jeg en dag for 14 dage siden modtog en sms
hvor der stod :

"Prøv at hør her nu ved jeg alt om dig bare vent til jeg møder dig ses der
ps. din adresse er >min adresse< så glæd dig til at møde mig flemming"

Derudover er der så kommet en bunke sms beskeder hvor han fortsætter med at
true mig, men dem har jeg desværre fået slettet, da min telefon gik død..
Den første her fik jeg taget backup af så der er afsendernummer og tid.

Spørgsmålet er så om jeg kan bruge det til noget som helst, har jeg en
mulighed for at anmelde det til politiet og i såfald hvad bliver
konsekvenserne for ham af det ?
Jeg mener vil ikke gå til politiet hvis de bare rynker på næsen og trækker
på skulderne.

Jeg har så stadig min x's cpr nummer og ved hvor hun boede så gennem den vej
kan man altid finde frem til ham. hans nummer er hemmeligt eller et
taletidskort. (men hun har skrevet til mig nogen gange fra hans nummer,
hvorfor jeg ved det er hans).

Mvh Flemming Hansen

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 10-07-06 15:36

Unlimited wrote:
> [...]
>
> "Prøv at hør her nu ved jeg alt om dig bare vent til jeg møder dig ses der
> ps. din adresse er >min adresse< så glæd dig til at møde mig flemming"

Det virker ikke særligt truende på mig. Er der nogle værer beskeder
end det?

> [...]
> true mig, men dem har jeg desværre fået slettet, da min telefon gik død..
> Den første her fik jeg taget backup af så der er afsendernummer og tid.

Det er mig bekendt lige meget om du har en kopi. Mig bekendt tager
teleselskaberne en backup af samtlige SMS'er som bliver gemt i 5?
år. Derfor burde det være nemt for politiet at få en dommerkendelse
og gå ind og se de SMS'er som du har modtaget og som virker truende.

> [...]
> konsekvenserne for ham af det ?
> Jeg mener vil ikke gå til politiet hvis de bare rynker på næsen og trækker

ja det kommer jo an på om SMS'erne fremstår som en trussel, fx. ved at
love dig tæsk, vold, bank, død, ...

Ovenstående virker ikke særlig truende på mig.

JonB

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-07-06 16:06

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse
> Det er mig bekendt lige meget om du har en kopi. Mig bekendt tager
> teleselskaberne en backup af samtlige SMS'er som bliver gemt i 5?
> år.

Gør de?
Jeg ville tro at information om at SMS'en er afsendt blev gemt, men ikke
indholdet af SMS'en.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Fra : Snuden

Dato : 10-07-06 17:51

> [...]
> love dig tæsk, vold, bank, død, ...
>
> Ovenstående virker ikke særlig truende på mig.

De har jo heller ikke dig som modtager, idiot!

Snuden

Fra : Brian

Dato : 10-07-06 18:22

"Snuden" <snudens@gmail.com> skrev i en meddelelse

> De har jo heller ikke dig som modtager, idiot!

Pas på blodtrykket...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-07-06 18:34

Jon Bendtsen was thinking very hard :
> Mig bekendt tager teleselskaberne en backup af samtlige SMS'er som bliver
> gemt i 5?
> år.

Nej, de gemmer at du har sendt en SMS og hvem den er sendt til - alene
for at kunne bevise at deres regninger er korrekte.

*****PLEASE NOTIFY THE SENDER IF YOU DO NOT RECEIVE THIS MESSAGE*****