Fartfælde og undgåelse af bøde?
Fra : sp00bking@gmail.com

Dato : 10-07-06 10:08

Hejsa Gruppe

Vi har en heftig debat på arbejde og alle er lige kloge at høre
på.Nu vil vi gerne have det afgjort. :)

Kan man undgå at betale en bøde efter at være blitzet i en
fartfælde!?

Påstanden..

Hvis billedet ikke tydeligt viser personen så er billedet "ugyldigt".
Man kan derfor feks. bare vippe solskærmen ned.

Nogen der kan skære det ud i pap for os.. ?? ..

pft

Carsten

Fra : Henning

Dato : 10-07-06 13:55

On 10 Jul 2006 02:07:33 -0700, sp00bking@gmail.com wrote:

> [...]
>på.Nu vil vi gerne have det afgjort. :)
>
>Kan man undgå at betale en bøde efter at være blitzet i en

Du skal oplyse hvem der har ført bilen. Kan eller vil du ikke det,
idømmes du (forudsat at "du" er registreret som ejer af bilen) en bøde
på kr. 500,- hvorefter politiet selv efterforsker sagen.

Fra : Carsten Matzon

Dato : 11-07-06 17:08

Henning skrev:

> Du skal oplyse hvem der har ført bilen. Kan eller vil du ikke det,
> idømmes du (forudsat at "du" er registreret som ejer af bilen) en bøde
> på kr. 500,- hvorefter politiet selv efterforsker sagen.

Tænkte det nok.. MEN..

Hvis nu jeg har kørt så stærkt at jeg både skal have et klip og en
større bøde så er det da smart at "slippe" med 500kr ved at nægte at
oplyse hvem der har kørt..!?..

---

Carsten

Fra : Henning

Dato : 11-07-06 19:12

On Tue, 11 Jul 2006 18:08:28 +0200, Carsten Matzon
<fornavn@mit_efternavn.dk> wrote:

>Tænkte det nok.. MEN..
>
>Hvis nu jeg har kørt så stærkt at jeg både skal have et klip og en
>større bøde så er det da smart at "slippe" med 500kr ved at nægte at
>oplyse hvem der har kørt..!?..

Korrekt, derfor også info om at politiet selv efterforsker sagen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-07-06 14:33

sp00bking@gmail.com skrev:

> Kan man undgå at betale en bøde efter at være blitzet i en
> fartfælde!?

Man kan undgå en (korrekt) bøde på cirka samme måde som man kan
undgå skat, moms og anden gæld.

Man kan ikke løbe fra at man har pligt til at betale den.

--
Bertel

Fra : Carsten Matzon

Dato : 11-07-06 17:08

Bertel Lund Hansen skrev:

> Man kan ikke løbe fra at man har pligt til at betale den.

Nu snakker vi ikke pligter,lyster eller fobier men facts.. :)

---

Carsten