insektbid efter hækkeklipning
Fra : ___P.Sir

Dato : 10-07-06 08:58

Har klippet mine hække, bøg og liguster, og er så blevet fuldstændig
overbidt af et eller andet insekt, som giver myggestik-lignende udslet, og
som klør som bare f....!
Men det er altså ikke myg, men jeg så en gang i mellem nogle små sorte, lidt
aflange insekter - måske var det dem...synes bare ikke de "angreb" i den
grad, mine udslæt tyder på.
Nogen der kender til dette fænomen - og har gode råd hvis skaden er sket, og
til at undgå det næste gang? (Ja., masser af tøj, men måske også med
årstiden at gøre?)
Preben

Fra : Sybil

Dato : 10-07-06 10:09

"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nogen der kender til dette fænomen - og har gode råd hvis skaden er sket,
> og til at undgå det næste gang? (Ja., masser af tøj, men måske også med

Høfeber piller, clarityn, benadryl eller lign. hjælper også på
insektbid/stik.

Majken

Fra : V Hansen

Dato : 10-07-06 15:34

> Nogen der kender til dette fænomen - og har gode råd hvis skaden er sket,
> og til at undgå det næste gang? (Ja., masser af tøj, men måske også med
> årstiden at gøre?)

Det er sansynligvis klæg,en dum flue, der må lade livet, fordi det gør ondt
når den bider, og stikket kan hæve ret voldsomt op.
Jeg smører noget rescuecreme ( købt i en helsekost) ,. det lindrer og tager
hævelsen.

venlig hilsen
Vibeke

Fra : Henning Lund

Dato : 10-07-06 17:06

___P.Sir wrote:

> Nogen der kender til dette fænomen - og har gode råd hvis
> skaden er sket, og til at undgå det næste gang?

Gør som jeg, ryk den fandens hæk op!

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-07-06 20:00

___P.Sir skrev:

> [...]
> Men det er altså ikke myg, men jeg så en gang i mellem
> nogle små sorte, lidt aflange insekter - måske var det

Meget tyder på at det er kvægmyg - jeg har selv været
gennem samme plage.

Se også http://helse.dk/artikler/detail.asp?id=469

Jeg har smurt angrebet med Xylocain 2%, en smerte- og
kløestillende salve.

Almindelige myggestik kan man som regel ikke mærke
dagen efter, mens kvægmyggens stik kan mærkes i op
til en uge eller mere.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk