God håndværker mad
Fra : anders

Dato : 09-07-06 22:54

Jeg efterlyser gode, og nemme opskrifter, da jeg for tiden skal lave mad til
et hold arbejdere. det drejer sig om ca 20 mand (min holdning er at der skal
være rigeligt)
har indtil videre lavet
hakke bøffer m/brun sovs og nye kartofler
lasagne m/tomatsalat
spaghetti med kød sovs
kyllinger med kartoffel skiver
hakke bøffer med kroketter
hakkebøffer med kartoffelskiver
snitzhel med pommes frites
ribbensteg med brun sovs og nye kartofler.

det skal siges at jeg har en grillbar og mit eget nogenlunde udrustede
køkken til rådighed.
Mit største problem er tid, så det må helst ikke være for besværligt.
håber i har nogle gode forslag

mvh anders

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 10-07-06 00:19

anders skrev:

> Jeg efterlyser gode, og nemme opskrifter, da jeg for tiden skal
> lave mad til et hold arbejdere. det drejer sig om ca 20 mand
> (min holdning er at der skal være rigeligt)

Jeg har ikke nogen opskrifter, men her er flere par menuforslag
på sådan nogle "dagens retter" jeg selv godt kan lide:

Bøf Stroganoff m. ris eller mos
Forloren hare m. surt og sødt
Svinekotelet med rødkål og flødesauce
Skinkeschnitzel m. champignonsauce og ristede kartofler
Skinkeschnitzel m. paprikasauce og ristede kartofler
Frikadeller m. flødesauce og tyttebær
Frikadeller m. stuvet blomkål
Frikadeller m. stuvet hvidkål og kartofler
Krebinetter m. stuvede ærter og gulerødder
Ungarsk gullasch m. mos
Bankekød m. mos
Forloren skildpadde
Hamburgerryg m. stuvede ærter og gulerødder
Kylling i karry m. ris
Svinekød i karry m. ris
Boller i karry m. ris
Paprikagryde m. coctailpølser
Gule ærter m. flæsk og pølse
Æggekage m. grønsager og bacon
Stegt flæsk m. persillesauce
Rullesteg m. skysauce
Medisterpølse m. rødkål og skysauce
Herluf

Fra : Q

Dato : 10-07-06 12:13

"anders" <alehmann@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
skal
> være rigeligt)

> Mit største problem er tid, så det må helst ikke være for besværligt.

Chili con Carne? - tager ikke mange minutter at sætte i gang..

/peter