Kymco Agility motor?
Fra : Araknomani

Dato : 09-07-06 22:54

Hej

Håber der er nogen der kan svare mig på hvad det er der gør at Kymco
Agility kan gå omkring 50km/L?

Er det bare et godt salgsargument, eller skal den køres specielt, skal
begrænsningerne fjernes, eller går den det bare fra første
kilometer?

-Araknomani

Fra : Allan Riise

Dato : 09-07-06 23:57

Araknomani wrote:
> [...]
>
> Er det bare et godt salgsargument, eller skal den køres specielt, skal
> begrænsningerne fjernes, eller går den det bare fra første

Jeg vil mene at den største grund er at det er en 4-takter, den bruger kun
benzin hvert andet anslag, hver anden omdrejning i motoren, hvorimod en
2-takter bruger ebnzin hver gang.

--
Allan Riise

Fra : Allan Riise

Dato : 10-07-06 00:03

Araknomani wrote:
> [...]
>
> Er det bare et godt salgsargument, eller skal den køres specielt, skal
> begrænsningerne fjernes, eller går den det bare fra første

En anden ting, hvis du gerne vil "tale" med andre om knallerter/scootere,
måske købe brugt lidt billigt, så er der....

www.scootergalleri.dk

Tillad mig at linke til mine egne, tag et kig og læg en kommentar..

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=42881

--
Allan Riise

Fra : Araknomani

Dato : 10-07-06 00:12

Allan Riise skrev:

> [...]
>
> www.scootergalleri.dk
>
> Tillad mig at linke til mine egne, tag et kig og læg en kommentar..

Har ikke mit eget log on til scootergalleri.dk så kan ikke kommentere
så meget andet end her heh men fede cykler du har kunne godt tænke
mig sådan en Derbi Senda R. bare til at lege på heh.
Er din Yamaha en 45- eller 30km/t?

-araknomani

Fra : Allan Riise

Dato : 10-07-06 07:37

Araknomani wrote:

> [...]
> så meget andet end her heh men fede cykler du har kunne godt tænke
> mig sådan en Derbi Senda R. bare til at lege på heh.

45'er, det er de alle.

--
Allan Riise

Fra : Brian

Dato : 10-07-06 09:08

Araknomani skrev:

> Håber der er nogen der kan svare mig på hvad det er der gør at Kymco
> Agility kan gå omkring 50km/L?

Prøv at kigge lidt rundt på www.billig-scooter.dk
Der er en del brugere, der fræser rundt på...ja - billige scootere

Men jeg kan da afsløre her, at en Kymco ikke fra dag 1, kører 50km/l.
Min fars har rundet lige knap 300, og ligger stadig lige omkring 20-25km/l.

Den forhandler han købte sin ved, turde så heller ikke love mere end de
25km/l - måske man skal pille skiven, før den nærmer sig de tal.

Fra : Pdr\(2770\)

Dato : 10-07-06 17:20

> [...]
>
> Den forhandler han købte sin ved, turde så heller ikke love mere end de
> 25km/l - måske man skal pille skiven, før den nærmer sig de tal.

Med skiven pillet ud fra dag et kørte konens 44km på een liter bezin regnede
jeg ud da jeg var oppe at tanke den igen!
Ved selvfølgelig ikke om den gør det med standard skiven i........
Pdr

Fra : Araknomani

Dato : 10-07-06 10:41

Brian skrev:

> [...]
>
> Den forhandler han købte sin ved, turde så heller ikke love mere end de
> 25km/l - måske man skal pille skiven, før den nærmer sig de tal.

Har været derinde(Araknomani (o; ) men kunne ikke rigitig finde en
forklaring på motorens måde at virke på.
Pørver lige at forhøre mig derinde.

-Araknomani