Nye nummerplade lov.
Fra : Araknomani

Dato : 09-07-06 18:58

Hej

Kan man på nogle måde komme uden om den nye nummerpladelov for
30km/t?
Hvorfor er det lavet sådan? Hvad skal de bruge det til?
Hvad kommer det til at byde for os der køre på scootere? (penge osv.)

-Araknomani

Fra : Hagar

Dato : 09-07-06 19:23

"Araknomani" <araknomani@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Det er lige så nemt at slippe for de nye plader som det er at slippe for
plader på biler.
Hvorfor det er lavet, for at nemmere at kunne få fat i de små bøller, ind
til nu har det jo kun været os andre der har været i risikozonen
Det kommer nok til at kost lidt ekstra når pladen skal på.

Hagar

Fra : GK

Dato : 09-07-06 22:17

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> til nu har det jo kun været os andre der har været i risikozonen
> Det kommer nok til at kost lidt ekstra når pladen skal på.

det er nu de unges egen skyld at de skal til at køre med plader på ..
nærmere forklaring behøves vist ikke
for ,,, hvorfor det er blevet sådan

mvh gk

Fra : Hagar

Dato : 10-07-06 00:29

> det er nu de unges egen skyld at de skal til at køre med plader på ..
> nærmere forklaring behøves vist ikke
> for ,,, hvorfor det er blevet sådan
>
> mvh gk

Det kan jeg kun give dig ret i, dog skal jeg sige, at vi er et par tidligere
unge her hvor jeg bor (+35) der kører lidt mere end man må, men kun uden for
byerne. Vi er stoppet en hel del gange, men aldrig fået bøde
Der er nogle knægte også, og de forstår ikke hvorfor de får bøder, taget det
ulovlige og skal "ydmyges" og vi andre ikke skal. Svaret er lidt enkelt, vi
kører med hjelm, kun en på knallerten og så kører vi ikke råddent og for
hurtigt inden for byskiltet.

Hagar

Fra : GK

Dato : 10-07-06 22:36

> [...]
vi
> kører med hjelm, kun en på knallerten og så kører vi ikke råddent og for

hej igen her til aften så jeg lige et lysende eks. En ung 15 årig kom for
fuld skrald og det var ikke under
70 km/t .. uden lys og uden styrthjelm og så på cykelstien i modsatte side
.. en bag på scooteren og en hånd på styret .. en øl i den anden hånd ..
mens de råbte idioter efter forbipasserende ..
hade fanme lyst til at hive dem af og give dem et par rigtige gode
cowboylusinger ,,
men det må man jo selvfølgelig ikke gøre .. og det er heller ikke den vej
man skal gå
Det er da noget der siger noget om hvorfor der skal plader på de scooter ...
det skal dog lige siges at
der skam også er nogle unge der opfører sig pænt og tager hensyn og kører
ordenligt , også selv om scooteren kan løbe lidt for stærkt .. de kan godt
finde ud af at man ikke skal køre 70-80 km/t inde i byen .

mvh gk

Fra : Hagar

Dato : 11-07-06 01:01

"GK" <GK@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> godt
> finde ud af at man ikke skal køre 70-80 km/t inde i byen .

Du skulle have puffet til dem så de stod af i farten. Når lakrids-stængerne
så kom, så var de kørt ind i dig, hvem tror du ville stå med en lang næse,
og noget at forklare mor og far når de kom hjem ?

Hagar

Fra : Kurt Lund

Dato : 09-07-06 19:25

"Araknomani" <araknomani@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hej

Hvorfor er det lavet sådan? Hvad skal de bruge det til?
-Araknomani

Den nye lov er lavet fordi der er en del unge der ikke overholder loven med
de 30 km/t,
en del af disse 30 km/t Scooter kører mellem 80-100 km/t eller mere.
Og de er ikke nemme at fange for politiet, men med en nummerplade er det
meget nemmere,
man behøver ikke at jagte dem bare køre hjem til dem.

Kurt

Fra : Allan Riise

Dato : 09-07-06 21:33

Araknomani wrote:
> [...]
> Hvorfor er det lavet sådan? Hvad skal de bruge det til?
> Hvad kommer det til at byde for os der køre på scootere? (penge osv.)

Du kan købe en brugt der er indkøbt fabriksny før 01.01.2006

--
Allan Riise

Fra : Brian

Dato : 09-07-06 21:43

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan købe en brugt der er indkøbt fabriksny før 01.01.2006

01.01.2006 ???

Fra : Allan Riise

Dato : 09-07-06 22:06

Brian wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> 01.01.2006 ???

01.06.2006 Undskylder meget

--
Allan Riise

Fra : Araknomani

Dato : 09-07-06 22:05

Brian skrev:

> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> 01.01.2006 ???

Mener du ikke 01.07.2006?

Fra : Araknomani

Dato : 09-07-06 22:07

Araknomani skrev:

> Mener du ikke 01.07.2006?

Undskyld! 01.06.2006

Fra : Araknomani

Dato : 09-07-06 22:45

Araknomani skrev:

> Mener du ikke 01.07.2006?

Undskyld! 01.06.2006

Fra : Araknomani

Dato : 10-07-06 00:41

Kan ikke været andet end enig med dig Hagar!! Hvis man bare ligger på
en lang lige landevej som kun ser en bil hver anden uge kan jeg ikke se
hvorfor man skal holde grænsen med 30km/t når cyklen er bygget til en
hel del mere.
Derimod kan jeg sagtens se det hvis man kører på en cykelsti. Kan
godt selv huske hvor ubehageligt det er at blive overhalet af en som
bare drønner forbi.

mvh
Araknomani