Findes der nogen, der tager ud og hjælper ~
Fra : Stephan G

Dato : 09-07-06 14:36

Hej gruppe,

igennem noget tid har jeg spurgt en del og prøvet en masse forskellige
ting, der skulle kunne afhjælpe mine alvorlige problemer med (i bedste
fald) meget uregelmæssig startlyst hos min Suzuki GSX 400F.

I dag så jeg, at de næsten nye tændrør er blevet sorte og at de
efter at jeg havde tørret dem af næsten ikke havde nogen gnist. Men
jeg kan ikke finde ud af, om startproblemerne skyldes karburator,
elsystem, luft eller noget helt fjerde. Men den virkede regelmæssigt
for to måneder siden, så det burde den da kunne igen.

Er der nogen, der kan komme og hjælpe mig? Måske er det bare helt
ligetil for en erfaren skruer, men jeg må altså have noget hjælp.
Jeg vil gerne betale eller give en masse god vin, jeg vil bare gerne
have hjælp og finde ud af, hvad der er galt, så jeg også selv kan
lære af det.

De bedste hilsener, Stephan

----------------
GSX 400F 1983

Fra : Andersen [3650]

Dato : 09-07-06 15:14

> [...]
>Jeg vil gerne betale eller give en masse god vin, jeg vil bare gerne
>have hjælp og finde ud af, hvad der er galt, så jeg også selv kan

Måske ville en lansdel/by være på sin plads i denne slags henvendelser

Fra : Niels B

Dato : 09-07-06 15:11

> [...]
>Jeg vil gerne betale eller give en masse god vin, jeg vil bare gerne
>have hjælp og finde ud af, hvad der er galt, så jeg også selv kan

Hej Stephan

Jeg har nogenlunde det samme problem med min GSX 400E. Jeg har meldt mig ind
i http://www.classicsuzuki.dk/
det er et netværk af skruelystne mennesker - jeg har ikke lige kunnet få fat
i nogen, der har kunnet hjælpe mig endnu, men jeg arbejder på sagen. Jeg vil
gerne være med på en "fælles skruedag" for at udveksle erfaringer, hvis det
skulle være. Ikke fordi jeg selv er så erfaren endnu, men man skal jo starte
et sted, og hvis man nu kunne finde et par kyndige hoveder kunne det da være
sjovt ... Hvor i landet bor du?

--
Niels B
Suzuki GSX400E

Fra : Stephan G

Dato : 09-07-06 15:13

Andersen [3650] skrev:

> Måske ville en lansdel/by være på sin plads i denne slags henvendelser

Ak ja... Det er vel enhver københavners last, at man ikke lige tænker
på den slags. En helt ubevidst og uintenderet arrogance.

Jeg bor på Islands Brygge i København.

Stephan

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 09-07-06 03:56

Hej Stephan,

Stephan G wrote:

> Ak ja... Det er vel enhver københavners last, at man ikke lige tænker
> på den slags. En helt ubevidst og uintenderet arrogance.
>
> Jeg bor på Islands Brygge i København.

Jeg kan ikke direkte hjælpe dig, men jeg ved der holder en klub/privat
værksted til på Islands Brygge, jeg arbejder der nemlig (ikke på
værkstedet!).

Jeg ved ikke hvad det hedder eller den 100% præcise adresse, men den
ligger på Sturlasgade lige idnen den bliver til Kigkurren. Der hvor
bussen holder.
Du skal igennem en åben port og så ligger de der omme et sted.

Måske du kan få dem til at hjælpe, selvom det primært er Harley ol. som
de kører på...

Held og lykke.

/Thomas

Fra : Stephan G

Dato : 09-07-06 17:47

> [...]
> et sted, og hvis man nu kunne finde et par kyndige hoveder kunne det da være

Hej Niels,

jeg har lige meldt mig ind i klubben, men jeg bor i København, så det
er ikke helt ligetil. Men vi kunne måske skrive lidt sammen om vores
erfaringer hver især. To hjerner frem for een ;)

Fra : Niels B

Dato : 09-07-06 18:43

>jeg har lige meldt mig ind i klubben, men jeg bor i København, så det
>er ikke helt ligetil. Men vi kunne måske skrive lidt sammen om vores
>erfaringer hver især. To hjerner frem for een ;)

Det lyder som en glimrende idé

Jeg kan mailes på: niels snabela baldus punktum dk

Held og lykke med projektet

Fra : Stephan G

Dato : 09-07-06 17:48

Thomas Løjmann Jørgensen skrev:

> [...]
> Du skal igennem en åben port og så ligger de der omme et sted.
>
> Måske du kan få dem til at hjælpe, selvom det primært er Harley ol. som

Tak, det vil jeg prøve at finde. Selvom de nok kommer til at grine ad
mig med min gamle suzuki

Stephan

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 10-07-06 08:11

Hep,

Stephan G wrote:
> Tak, det vil jeg prøve at finde. Selvom de nok kommer til at grine ad
> mig med min gamle suzuki

Jeg tror de holder til i porten ved siden af nr. 14 (måske er det nr.
14) men jeg er ikke 100% sikker.
Går forbi hver morgen, men studerede ikke lige hvad der var inde i porten :)

/Thomas

Fra : Stephan G

Dato : 12-07-06 18:41

> [...]
> Du skal igennem en åben port og så ligger de der omme et sted.
>
> Måske du kan få dem til at hjælpe, selvom det primært er Harley ol. som

Nu har jeg været dernede i dag og de var godt nok flinke! Lagde
hovederne i blød for at hjælpe mig med min gamle Suzuki, selvom de
mest piller ved Harley'er til nok 50 gange prisen for min...

Til sammenligning gad suzukiværkstedet på enghavevej slet ikke tage
den ind til rep da jeg skulle have lavet en bremse tidligere.

Så tak for tippet, thomas. Nu tror jeg, jeg har fundet nogle gutter,
der kan hjælpe mig ;)

Stephan

Fra : Armand

Dato : 12-07-06 21:32

Stephan G skrev:
> [...]
> efter at jeg havde tørret dem af næsten ikke havde nogen gnist.
> Er der nogen, der kan komme og hjælpe mig?

Hvilke tændrør har du købt til GS-geden? NGK??

Forudindtaget, som jeg bliver nødt til at være, vil jeg punke dig for at
blive ved med at spørge til problemet selvom du bliver ved med at købe
de NGK-rør som du undervejs er blevet advaret om til netop Suzuki'er :-|

--
Armand.

Fra : Stephan G

Dato : 12-07-06 23:33

Armand skrev:

> [...]
> blive ved med at spørge til problemet selvom du bliver ved med at købe
> de NGK-rør som du undervejs er blevet advaret om til netop Suzuki'er :-|

Ja, det er lidt underligt, men det er ikke ond vilje ;) Dog siger alle
andre at NGK er de bedste tændrør. Og hos Suzuki Enghavevej fører de
ikke andre, jeg har ellers været nede for at købe. Men hvis jeg nu
skulle have nogle andre, hvordan sikrer jeg mig så, at de er
tilsvarende? Og hvor kan de fås? Louis.de eller en butik i KBH? Det er
18 mm tændrør, der hedder DR8ES-L.

Mvh Stephan

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 13-07-06 12:49

Stephan G skrev den 13 jul 2006 i

klip

> [...]
> skulle have nogle andre, hvordan sikrer jeg mig så, at de er
> tilsvarende? Og hvor kan de fås? Louis.de eller en butik i KBH? Det er

Der ligger konverteringslister rundt omkring - prøv en googling efter det.

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html

Fra : Armand

Dato : 15-07-06 16:32

Stephan G skrev:

> Ja, det er lidt underligt, men det er ikke ond vilje ;) Dog siger alle
> andre at NGK er de bedste tændrør. Og hos Suzuki Enghavevej fører de
> ikke andre,

Og du mistænker overhovedet ikke nogen for at dét er grunden?
NGK føres af Max's MC import, der står for tilbehørskataloget
"MC-Nøglen" som ligger under enhver forhandlers disk. Derved er salg af
NGK'ere det der ligger lige til højrefoden :-|
Uanset, så er det uskyldigt at forsøge sig med afgivne "anti-NGK" råd
når nu alle andre ting er gået skævt hidtil, så tag mig på ordet og spar
dine bekymringer og anstrengelser indtil du har fået andre rør end NGK i :-|

> ................ Men hvis jeg nu skulle
> have nogle andre, hvordan sikrer jeg mig så, at de er tilsvarende?

Enhver producent/leverandør har en applikationsliste med krydsreference,
så det er enkelt at købe rør til din motorcykel istedet for rør der
matcher de hidtidige!

> ....Og hvor kan de fås? Louis.de eller en butik i KBH?

Gogle har en søgemulighed á "grupper" som søger på alle forekommende
nyhedsgruppers hidtidige indlæg - Prøv det ved lejlighed!
Første hit på Denso er tilbage fra marts 2002 hvor Allan Bojesen har
lavet en (dengang) foreløbig liste som lyder:

- Skibby MC Shop, Industrivej 23, 4050 Skibby.
- Fisker Motorcykler, Åboulevarden 25, 1960 Frederiksberg C.
- Tåstrup Motorcykler I/S, Roskildevej 376, 2630 Tåstrup.
- Bike World, Bakkegårdsvej 102, 3050 Humlebæk.
- NB Motor, Hullebækvej 25, 4800 Nykøbing Falster.

Dén skulle du vel kunne komme langt med!

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 15-07-06 16:42

On Sat, 15 Jul 2006 17:31:32 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej.

> [...]
>- Bike World, Bakkegårdsvej 102, 3050 Humlebæk.
>- NB Motor, Hullebækvej 25, 4800 Nykøbing Falster.

Bosch fås hos FTZ (Frederikssund Autodele).
XR4CS svarer til D8EA.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 28-07-06 15:08

"Stephan G" <stephangam@yahoo.dk> writes:

> Til sammenligning gad suzukiværkstedet på enghavevej slet ikke tage
> den ind til rep da jeg skulle have lavet en bremse tidligere.

Det er ikke noget nyt at Enghave motor er nogle fjolser, desværre.

--
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*