Køb af elklaver
Fra : Marie Louise Snerup ~

Dato : 08-07-06 19:06

Hej.

Dette er ikke det rigtige sted at spørge, men jeg vil prøve alligevel,
da jeg ikke lige kan finde et godt alternativ.

Jeg vil købe et elklaver (er det det, man kalder et stagepiano? Jeg er
faret lidt vild i begrebsforvirringen). Er der nogen, der kender et
godt sted i nærheden af København, hvor der er godt, billigt og
troværdigt. Evt. nogen, der kan anbefale mærke/ model, m.v. Jeg vil
give i omegnen af 10 - 12.000.

M.v.h. Thorbjørn.

Fra : Claus Smith

Dato : 08-07-06 19:43

Vi har købt det billigste Casio inde hos Aage.dk og det er overraskende
vellydende, mener at vi gav 4000,-

Men selvfølgelig, jo mere du vil ofre, desto bedre vare får du.

Claus
"Marie Louise Snerup Rud (slet HWIUN)" <j81e@HWIUNhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:11523822390.646582858319601@dtext.news.tele.dk...

Fra : Q

Dato : 08-07-06 22:01

> [...]
>
> Dette er ikke det rigtige sted at spørge, men jeg vil prøve alligevel,
> da jeg ikke lige kan finde et godt alternativ.

dk.kultur.musik.produktion er nok bedre, men nu får du et svar her..

> Jeg vil købe et elklaver (er det det, man kalder et stagepiano?

Et stagepiano er et elklaver designet til at være transportabelt...

> [...]
> godt sted i nærheden af København, hvor der er godt, billigt og
> troværdigt. Evt. nogen, der kan anbefale mærke/ model, m.v. Jeg vil

www.eskildsen.dk har en afdeling i kbh..

Roland RD300 SX eller Yamaha P140 begge kan købes til omkring de 10K..
Ulempen ved Roland er at der ikke er højttalere indbygget.. Til gengæld
virker selve apparatet til at være noget mere solidt..

Begge har nogle ret gode klaverlyde, men prøv dig frem og se hvilket der
passer dig bedst... De burde have begge modeller i butikken..

/peter

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-06 15:01

"Q" <Q@Q.Q> wrote in message

> [...]
> Ulempen ved Roland er at der ikke er højttalere indbygget.. Til gengæld
> virker selve apparatet til at være noget mere solidt..

Jeg kan varmt anbefale Roland RD300 SX. Det er utrolig robust bygget, med en
fantastisk vægtning af tangenterne, og samplingerne har jeg ikke hørt bedre
på noget andet EL-klaver, det lyder rent udsagt pragtfuldt.

/Alex

Fra : Q

Dato : 10-07-06 15:14

> [...]
bedre
> på noget andet EL-klaver, det lyder rent udsagt pragtfuldt.

Jeg kan så bedre lide klaverlydene på Yamahaen.. Vægtning osv. aner jeg ikke
en dart om - spiller ikke klaver.. Udtaler mig bare som en af dem der kommer
til at bøvle med de forp*lede phonostik man fra yamahas side har valgt at
bruge i P140.... Hvorfor kan man ikke lave stagepianos med trafobalancerede
XLR outputs?.. Det ville gøre det hele *så* meget nemmere

/peter

Fra : McMurphy

Dato : 09-07-06 01:46

"Marie Louise Snerup Rud (slet HWIUN)" <j81e@HWIUNhotmail.com> wrote in
message news:11523822390.646582858319601@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> godt sted i nærheden af København, hvor der er godt, billigt og
> troværdigt. Evt. nogen, der kan anbefale mærke/ model, m.v. Jeg vil

kig ind hos Aage Jensen.. www.aage.dk og prøv dig frem for der er maaaaange
muligheder!!