Carpaccio ???
Fra : kim jensen

Dato : 08-07-06 16:55

Hvordan spiser/tilbereder man Capaccio. Eller spiser man den bare helt rå
med revet parmasan på ?.

Det ser nu meget lækkert ud. men jeg er ikke helt sikker på om man kan eller
skal spise det sådan.

mvh Kim

Fra : Kim Schulz

Dato : 08-07-06 17:10

On Sat, 8 Jul 2006 17:55:05 +0200
"kim jensen" <kimfjerndette.jensen@get2net.dk> wrote:

> Hvordan spiser/tilbereder man Capaccio. Eller spiser man den bare
> helt rå med revet parmasan på ?.
>
> Det ser nu meget lækkert ud. men jeg er ikke helt sikker på om man
> kan eller skal spise det sådan.

ja råt og typisk med parmasan ost i flager og evt, melon stykker eller
lignende.

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 08-07-06 19:18

On Sat, 08 Jul 2006 18:10:16 +0200, Kim Schulz wrote:

> ja råt og typisk med parmasan ost i flager og evt, melon stykker eller
> lignende.

Irma sælger (eller solgte i hvert fald) det i nogle rasende dyre pakninger
med brugsvejledning.

Tomas

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 08-07-06 19:36

"kim jensen" <kimfjerndette.jensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan spiser/tilbereder man Capaccio. Eller spiser man den bare helt rå
> med revet parmasan på ?.
>
> Det ser nu meget lækkert ud. men jeg er ikke helt sikker på om man kan
> eller skal spise det sådan.

http://www.italy.dk/mad/carpaccio00.htm Forskellige måder at nyde Carpaccio

VH Pernille

Fra : kim jensen

Dato : 09-07-06 08:09

"Pernille Højgaard" <pl@praxis-it.nospam> skrev i en meddelelse

> http://www.italy.dk/mad/carpaccio00.htm Forskellige måder at nyde
> Carpaccio på

Det ser nu rigtigt lækkert ud. Det må prøves. Tak for inspirationen

mvh Kim

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-07-06 21:31

In news:44afd571$0$13985$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
kim jensen <kimfjerndette.jensen@get2net.dk> wrote:

> Hvordan spiser/tilbereder man Capaccio. Eller spiser man den bare
> helt rå med revet parmasan på ?.

Ja, den spises rå. Supplér med lidt god jomfruolivenolie, hjemmelavet pesto
og rucola.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Andersen, Aalborg

Dato : 12-07-06 11:47

> Hvordan spiser/tilbereder man Capaccio. Eller spiser man den bare helt rå
> med revet parmasan på ?. Det ser nu meget lækkert ud. men jeg er ikke helt
> sikker på om man kan eller skal spise det sådan.

Jeg plejer at købe den i Fakta til 20 kr hvor der er en lille pakke Grana
Padano med,
som jeg lægger ud på en tallerken eller 2. Der drysser jeg Grana Padano ud
over,
sammen med halverede sorte Oliven.. Der hældes tilsidst en god Oliven Olie
ud over..... Sammen med rødvin er det tit det eneste jeg spiser til aften..
mums

Der kan med fordel indkøbes ekstra Grana Padano til 30 kr i samme
forretning, hvor
der er til mange portioner...

Hilsen Andersen, Aalborg

Fra : kim jensen

Dato : 12-07-06 16:24

Tak for inspirationen. Ja jeg tror jeg vil sætte mig et sted på Lidoen
søndag eftermiddag og nyde sådan et stykke, med friske oliven. og en god
olivenoile

Når man nu alligevel er på disse kanter. Kan i så anbefale en rigtig god
olivenoile uden den selvfølgelig koster spidsen af en jetjager

mvh Kim

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 03-08-06 11:31

kim jensen skrev:
> [...]
>
> Når man nu alligevel er på disse kanter. Kan i så anbefale en rigtig god
> olivenoile uden den selvfølgelig koster spidsen af en jetjager

Hej Kim

Jeg kan anbefale olierne fra "Olivier et CO" som ligger parallelt med
strøget nede mod Kgs Nytorv. Husker ikke lige navnet på gaden, men de
har en hjemmeside.

Olierne kan smages. De har vel omkring 25 stykker og i mange forskellige
prisklasser.

I Århus findes der en olie og eddikeforretning i Bruuns Galleri, hvor
man også kan smage (og købe) olier.

Hilsen Jesper