"Nabo krig 2" : interessant kompromis
Fra : Kim2000

Dato : 08-07-06 11:23

Genboen var ovre og snakke i dag, for som han sagde skal der jo være plads
til os alle og vores særheder. Måske hørte han sin egen hund står og pive i
morges

Her kom det frem at han for så vidt var ligeglad med at hundene løb
"forvirret rundt", men at hans hund var blevet kørt ned engang, derfor ville
han ikke have den skulle have lov til det.

Men han forslog om jeg kunne acceptere og støtte et ændringsforslag af
vedtægterne om at byens hundene skulle lukkes ind ved solnedgang, om
sommeren ved 22-23 tiden ved vintertid efter kl. 19. Altså at deres
"strejfetid" blev skåret ned til dagstimerne, man kunne jo så bare have et
hegn op og hvis vores hund så skulle ligge på trappen med døren åben, så fik
den en snor på.

Som jeg hører det forslag, så er det et rigtig godt forslag, byens hunde har
fortsat den frihed som vi ønsker det, og at de holdes indendørs, i snor
eller bag hegn efter mørkets frembrud er nok ikke en dårlig ide. Det er ikke
urimeligt, det påvirker ikke synderlig meget, vi sørger for at lukke
havelågen om aftenen alligevel, og når der - de der 5 gange om dagen -
kommer en bil, så er det altså nemmere at se en hund i dagslys end om
natten.

Så må vi se hvad resten af byen siger til det. Jeg tror det kommer an på
hvor mange ældre mennesker der tropper op, jeg vil tro hundefriheden blev
indført i takt med at færre og færre af de gamle i byen orkede at gå med
hunden, men ikke kunne undvære hunden som selskab.

mvh
Kim

Fra : Basil

Dato : 08-07-06 11:42

Kim2000 kom med følgende:
> [...]
> i takt med at færre og færre af de gamle i byen orkede at gå med hunden, men

Hej Kim.
Det lyder som en rigtig god løsning, uden at ty til jura, men gensidig
forståelse.
Kai

Fra : Henrik Madsen

Dato : 09-07-06 17:00

On Sat, 8 Jul 2006 12:22:47 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
wrote:

> [...]
>indført i takt med at færre og færre af de gamle i byen orkede at gå med
>hunden, men ikke kunne undvære hunden som selskab.

Jeg forstår ikke helt hvorfor man i denne by går ind og laver regler
fra grundejerforeningen som for det første ER reguleret af loven og
for det andet er ringere end loven.. (Og som derfor ingen værdi har
overhovedet)...

Eller sagt på en anden måde....Loven regulerer allerede området og
ingen grundejerforening kan forringe loven så hvorfor ændre en
"ulovlig" regel til en anden "ulovlig" regel...

Men det var da heldigt at i har en nabo der er så large at han
accepterer at loven bliver brudt uden at klage over det..

Henrik

Fra : Kim2000

Dato : 09-07-06 21:50

"Henrik Madsen" <hmadsen@vip.fjernmig.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men det var da heldigt at i har en nabo der er så large at han
> accepterer at loven bliver brudt uden at klage over det..

Tja, så ville han jo være den eneste i byen. Når man bor i en by med 30-40
husstande, så er det unægtelig lidt nemmere at selv regulere reglerne til
hvad man nu har lyst til. Og kommer man som tilflytter vil man selvfølgelig
helst ikke starte med at lægge sig ud med hele byen, og da slet ikke når man
selv vil skære fliser, banke i sit hus, holde fester, brænde haveaffald af
på de mærkeligste tidspunkter.

mvh
Kim

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-07-06 22:16

Henrik Madsen skrev:

> Men det var da heldigt at i har en nabo der er så
> large at han accepterer at loven bliver brudt uden at
> klage over det..

Den var god

I sådan et landsbysamfund klager man ikke over naboen,
så kan man lige så godt flytte med det samme.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Kim2000

Dato : 09-07-06 22:24

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Den var god
>
> I sådan et landsbysamfund klager man ikke over naboen,
> så kan man lige så godt flytte med det samme.

Det er nok ette helt løwn

mvh
Kim

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 10-07-06 15:21

Kim2000 wrote:
> Genboen var ovre og snakke i dag, for som han sagde skal der jo være
> plads til os alle og vores særheder. Måske hørte han sin egen hund
> står og pive i morges

Yes... Som jeg er meget enig med et teleselskab i: "Samtale fremmer
forståelsen".

> [...]
> "strejfetid" blev skåret ned til dagstimerne, man kunne jo så bare
> have et hegn op og hvis vores hund så skulle ligge på trappen med

Se _det_ var en løsning.
Håber i for held med den, og at du fremtidigt vil have et godt forhold til
din dyrevenlige ginbo :)

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info