duc 900ss til hverdagsbrug
Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 08-07-06 00:26

Jeg går og overvejer at skifte min gsx750'er ud med Ducati. Men jeg er
lidt i tvivl om den nu også er det helt rigtige. Jeg har ikke haft en
Ducati før, og ved derfor ikke hvor driftsikker en sådanne fyr er. Jeg
har kig på 2000-2002 modellen.

På min gsx'er har jeg et rack monteret, hvilket er rigtig rart når man
skal udenbys ;)

Er der nogle der ved, om man kan montere et rack på duc'en?

Erfaringer med hverdagsbrug af denne maskine efterlyses også.

--
/mikkel
Those penguins... they sure 'aint normal...

Fra : Hekto

Dato : 08-07-06 00:03

> [...]
>
> Er der nogle der ved, om man kan montere et rack på duc'en?
>
> Erfaringer med hverdagsbrug af denne maskine efterlyses også.

Jooooooh ... det kan man da godt!?
Det kommer lidt an på hvad, eller hvor du kører. Ducati'erne er ofte
lidt højt gearede, så det kræver man kører i et lavt gear når der er
bymæssig bebyggelse. Kørestillingen er også mest til landevejen.
900-motoren er ganske stabil og pålidelig. Den har tørkobling; men
forfalder man ikke til et åbent koblingsdæksel så man kan spille
'bjældeklang' er der ikke problemer med vand og skidt. 800-motoren har
vådkobling og sidder også på de nyere SS'ere.

Du kunne overveje en af ST-modellerne, der er mere touringprægede. Det
samme gælder Multistrada og Cagiva Elefant.

Man kan sikkert købe et eller andet at sætte på til bagage. Igen er
ST'eren de mest foretrukne til den spøg; men selv Monsteren kan da få
tasker på! Det er sjældent man ser en større oppakning når der køres
til Assen o.s.v.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Brian Laursen

Dato : 08-07-06 23:05

Mikkel F.S. Andersen wrote:
> [...]
>
> Er der nogle der ved, om man kan montere et rack på duc'en?
>
> Erfaringer med hverdagsbrug af denne maskine efterlyses også.

900ss i.e er nu en dejlig maskine. Den styre altså ret godt, gode
svingengenskaber, og så har man ligesom følelsen af at man kravler ned i
den, lige som en bil. Man sætter sig ikke op på den. Jeg har byttet et par
gange med en kammersjuk(900ss i.e 2004), og den er generelt kvik og lækker
at kører på. Ny starter efter 1,5 år, da var der ikke mere kul på den. Motor
skulle efterspændes da den begyndte at dryppe lidt olie fra motorblokken, og
så har den et ringe lys!

Jeg vil oxo anbefale dig ST modellerne. Hvis ikke du er til ST modellerne,
så tror jeg ikke rigtig at ducati er sagen at pendle på. Der findes mange
andre bedre pendlemaskiner end ducati(IMHO). Holdbarheden skal jeg ikke
udtaler mig særpræget om. De går i stykker som alle andre. Desværre findes
der bare ikke et ordentligt autoriseret Ducati værksted i jylland!
--
Virtually Yours

Brian laursen
http://home1.stofanet.dk/cashman Blackbird stuff

Fra : Jesper Hvalsøe

Dato : 09-07-06 12:48

Brian Laursen wrote:

> [...]
> udtaler mig særpræget om. De går i stykker som alle andre. Desværre findes
> der bare ikke et ordentligt autoriseret Ducati værksted i jylland!

Hvad med Feldballe ?

jeg synes de er ret flinke.
jeg havde problemer med starteren efter jeg havde købt den.
Først sendte de mig forskellige reservedele, men da det ikke virkede,
kørte jeg op til dem (200 KM).
De smed da hvad de havde i hænderne og gik igang med det samme.
Da det viste sig at det ville tage et par timer, fik jeg nøglerne til en
Kawa Er6n med besked om bare at være tilbage inde klokken 4, så skulle
duc'en nok være færdig.

Og nej, jeg har ikke fået nogen regning.
Det var en ledning der var knækekt.

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-06 09:31

Mikkel F.S. Andersen skrev i meddelelsen
<44aed138$0$1978$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...

>Er der nogle der ved, om man kan montere et rack på duc'en?

Det kan Du sagtens, men forvent selv at skulle være kreativ med at lave
beslag, og lede efter holdepunkter på stellet.

>Erfaringer med hverdagsbrug af denne maskine efterlyses også.

Som Hekto er inde på, så få den gearet om, (nyt kædehjul på baghjulet),
svarende til ca. et gears forskel.

Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr