God dyr is
Fra : Ralph Køster

Dato : 07-07-06 22:00

Hej.

Er der een der ved hvor i nordsjælland man kan købe enten Häggendaz is med
"cookie" eller den anden is i samme prisklasse (kan ikke huske hvad den
hedder) men den er også men cookie/kage og bøtten ligner meget Underground's
bøtter men har blå kant på låget.

Jeg ved at ISO i lyngby har den sidstnævnte men det er lige langt nok når
isen skal lige i en sort topbox på en MC og så i den her varme.

Jeg bor selv i Espergærde.
Her har irma Häggendaz, men kun med Bailey's. (kæmpe udvalg, ikke sandt)?

--
Ralph Køster
Søndermarken 12 2 tv

Honda CBR 1100 XX Super Blackbird '97

Fra : Kim Schulz

Dato : 07-07-06 22:33

On Fri, 7 Jul 2006 23:00:20 +0200
"Ralph Køster" <Kyedmember@XXXgmail.com> wrote:

> [...]
> hvad den hedder) men den er også men cookie/kage og bøtten ligner
> meget Underground's bøtter men har blå kant på låget.

gætter på at du tænker på Ben & Jerrys som er en formidabel is der
primært findes i usa. Kan forresten ikke se hvad prisen har med sagen
at gøre. Min erfaring er at pris og smag sjældent hænger sammen.
F.eks. finder jeg det meste is fra Häggendaz kedeligt og
konsistensløst.

Fra : Anders

Dato : 09-07-06 16:05

[...]
**************************

mener du virkelig at Hägendaz ike er god is?
Hvordan kan den være "konsistensløst"...?

Ben & Jerrys virker da som en "billigere" is end Hägendaz...

-Anders

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 07-07-06 22:55

"Ralph Køster" <Kyedmember@XXXgmail.com> wrote in

> [...]
> hvad den hedder) men den er også men cookie/kage og bøtten ligner
> meget Underground's bøtter men har blå kant på låget.

Ben & Jerrys is kan ihvertfald i Storkøbenhavn fås hos 7-11. Nu er det
nogle år siden jeg kom i Espergærde, men har du prøvet på/omkring havnen?

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 08-07-06 04:59

Kent Oldhøj skrev:

> Ben & Jerrys is kan ihvertfald i Storkøbenhavn fås hos 7-11.

Jeg har købt Ben & Jerry's i Irma.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
SubZeroNet, Copenhagen, Denmark

Fra : Bagmanden

Dato : 08-07-06 08:32

Ralph Køster wrote:
> Jeg bor selv i Espergærde.

Du dapper ned til Crippio på hjørnet af Strandvejen og
Mørdrupvej.
Han har den fedeste italienske is.

Her i huset har den vist sig stærkt vanedannende og jeg er af
fruen blevet
forbudt at køre ad strandvejen.

--
F.B.

Fra : Eivind

Dato : 08-07-06 09:12

> [...]
>
>Jeg bor selv i Espergærde.
>Her har irma Häggendaz, men kun med Bailey's. (kæmpe udvalg, ikke sandt)?

Jeg har set ISO have Ben & Jerry's , ved så ikke om det gælder alle
ISO'er.

Fra : Ralph Køster

Dato : 08-07-06 23:49

ja i er meget dygtige, men hvor er svarene? I svarer jo kun på det jeg
alleree skrev. Men TAK alligevel.

Ralph.

Fra : Flinkesen

Dato : 09-07-06 09:53

Hej Ralph

Nu bor jeg i den anden ende af landet, men vil da gerne hjælpe, hvis det kan
lade sig gøre. Jeg ved, at der ligger en suveræn italiensk isbar med omkring
20 forskellige slags frisklavet is i gågaden i Hillerød. Jeg kan desværre
ikke hukse navnet, men kan evt. finde ud af det, hvis det har interesse. Jeg
søgte desuden lidt på nettet, og kan se, at der findes "Divano" i Espergærde
som i følge beskrivelsen er "italienske specialiteter og isbar". "Brostræde
is" i Helsingør kunne også være et bud. "Pip' is" i Hornbæk måske?

Du kan finde disse og flere adresser og tlf. her:
http://www.visithelsingor.dk/DANSK/mainmenu.html > spisesteder > Caféer,
conditorer og Take Away. Så kan du da ringe og på den måde spare unødige
køreture.

Mvh.

JK

Fra : Ralph Køster

Dato : 09-07-06 17:27

Ja ok, men det er et af de to produkter jeg skrev om, som jeg leder efter.
Jeg er bekendt med den forretning ved havnen i espergærde.
(de havde i øvrigt en kanel-is for år tilbage...den var suveræn).

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 10-07-06 00:43

Ralph Køster skrev:

> Ja ok, men det er et af de to produkter jeg skrev om, som
> jeg leder efter.

Dette er *heller* ikke svar på dit spørgsmål, men jeg vil
bare (for the record) nævne et godt gammelt navn, som
jeg ser flere og flere steder her i Nordsjælland:

"Hansens Flødeis"
http://www.hansens-is.dk/www/historien.html

--
Herluf

Fra : LarsJ

Dato : 09-07-06 20:03

Ralph Køster skrev:
> [...]
>
> Jeg bor selv i Espergærde.
> Her har irma Häggendaz, men kun med Bailey's. (kæmpe udvalg, ikke sandt)?

Det staves Häagen-Dazs - og produceres nu Nestlé. Så dem ringer du da
bare til og hører hvor man kan få det.

Underground, som du nævner, er i dag en del af Nestlés store konkurrent
Unilever (som i øvrigt også ejer Ben & Jerrys)

Lars

Fra : Jonas Kofod

Dato : 09-07-06 21:11

LarsJ wrote:

> Underground, som du nævner, er i dag en del af Nestlés store konkurrent
> Unilever (som i øvrigt også ejer Ben & Jerrys)

Er Ben & Jerry's ikke ja Ben og Jerry's!? Jeg har da ellers læst at de
startede deres fabrik i 1982 og var på ismagerskole sammen og...

Apropos Underground og den diskussion der var om pricevalue på is.
Såvidt jeg husker en Mik Schak Hjemmeservice udsendelse med besøg af
formanden for Danmarks Kritiske Forbrugere tog denne netop en bøtte
Underground op af kølemontren i det supermarked de besøgte. Denne var
eksempel på usund afsætning og det helt ikke eksisterende forhold mellem
pris og kvalitet. Mærket havde startet som et ok produkt af "fagmænd",
men efter opkøbet havde man helt udvandet kvaliteten over nogle år og
producenten solgte det alene qua brand'et og positionen på markedet
(nemlig high-end produkt). Mik tog over med en bemærkning der
understregede dualiteten i problemet, forbrugerne havde ikke "smagt"
skiftet og købte det qua brand'et og positionen på markedet.
Der er desværre flere brudstykker end sammenhængende billeder i min
erindring om dette program, men det er så vidt jeg husker. Måske der er
nogen der husker det bedre.

Fra : LarsJ

Dato : 10-07-06 21:38

Jonas Kofod skrev:

> Er Ben & Jerry's ikke ja Ben og Jerry's!? Jeg har da ellers læst at de
> startede deres fabrik i 1982 og var på ismagerskole sammen og...

Det var dengang (grundlagt i 1978, vistnok på en nedlagt benzintank) -
og desuden var det ifølge Wikipedia et brevkursus, de begge fulgte....

Ben & Jerry's har ikke været Ben & Jerry's (alene) siden en gang midt i
firserne, hvor selskabet gik på børsen. Og siden august 2000 har det
været en del af Unilever - så nu er det Ben & Jerry's & Carte D'or &
Magnum & Solero & Frisko Is osv. osv.

Lars

Fra : Jonas Kofod

Dato : 11-07-06 00:35

LarsJ wrote:

> [...]
> firserne, hvor selskabet gik på børsen. Og siden august 2000 har det
> været en del af Unilever - så nu er det Ben & Jerry's & Carte D'or &

Det skal nok passe

Fra : ptchristensen

Dato : 09-07-06 21:16

At Unilever skulle eje Ben & Jerrys er nyt for mig - hvor har du det fra?

Fra : Jonas Kofod

Dato : 09-07-06 21:23

ptchristensen @att.net wrote:
> At Unilever skulle eje Ben & Jerrys er nyt for mig - hvor har du det fra?

http://www.benjerry.com/our_company/research_library/financial_info/index.cfm

Citat:
"August, 2000 - Company purchased by Unilever for $43.60 per share."

Dette er nyeste punkt i deres kapitalhistorie.

Fra : Max

Dato : 09-07-06 21:25

Hej

> At Unilever skulle eje Ben & Jerrys er nyt for mig - hvor har du det

Prøv at læse sidste linie på denne side

http://www.benjerry.com/our_company/research_library/fin/stockstats.html

Mvh Max

Fra : LarsJ

Dato : 10-07-06 21:27

ptchristensen @att.net skrev:
> At Unilever skulle eje Ben & Jerrys er nyt for mig - hvor har du det fra?

Well, så må man nok sige, at du er lidt outdated (når man tænker på, at
de skete for seks år siden...)

http://www.unileverusa.com/ourbrands/foods/benandjerrys.asp

Fra : ptchristensen

Dato : 11-07-06 03:00

Jamen dog...!
Saa er det sandelig heldigt vi har folk som dig, til at "korrekte" os.

Fra : LarsJ

Dato : 11-07-06 08:09

ptchristensen @att.net skrev:
> Jamen dog...!
> Saa er det sandelig heldigt vi har folk som dig, til at "korrekte" os.

Nu var det jo sådan set dig selv, der fandt det nødvendigt at tvivle på
min oplysning - så hvis du føler dig korrekset er det da helt din egen
skyld.

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-07-06 14:20

On Sun, 9 Jul 2006 17:04:34 +0200
"Anders" <no@no.no> wrote:

> [...]
> **************************
>
> mener du virkelig at Hägendaz ike er god is?
> Hvordan kan den være "konsistensløst"...?

En god flødeis udmærker sig ved at have en flødet konsistens uden at
smage af ren fløde. Hägendaz har et par is på programmet som hverken er
flødet eller har en synderlig imponerende smag.

> Ben & Jerrys virker da som en "billigere" is end Hägendaz...

Ben & jerrys har lavet den eneste is hvor jeg kunne blive smagsmættet
af blot et par skefulde is. De er smagsintensive (benytter f.eks.
rigtig god mørk chokolade i deres choko is) og konsistensen er altid
cremet og blød.
En af mine absolutte favoritter er deres Dublin Mudslide.
Desværre er kun et fåtal af deres produkter på det danske marked.