mug på væggen
Fra : peter_dinesen@hotmai~

Dato : 07-07-06 20:58

Har overtaget hus med kælder og vil gerne male kælderen - kan se, at
der er mugklamage (sort/gennemsigtig) på væggene i begrænset område
(mellem indervæggene ved de to værelser) hvad virker bedst : Atamon
eller vand med blegemiddel ?
Og jeg vil ikke høre om, jeg skal igang med nedrivning af vægge osv.
- vil bare gerne høre hvad der virker bedst mod mug

Peter

Fra : Jacob Andersen

Dato : 07-07-06 21:17

> [...]
>der er mugklamage (sort/gennemsigtig) på væggene i begrænset område
>(mellem indervæggene ved de to værelser) hvad virker bedst : Atamon

Rodalon slår muggen ihjel - for en tid

>Og jeg vil ikke høre om, jeg skal igang med nedrivning af vægge osv.
>- vil bare gerne høre hvad der virker bedst mod mug

Værst for dig - det er kun symtombehandling du er igang med.

Jacob

Fra : Per H

Dato : 08-07-06 08:29

On 7 Jul 2006 12:57:59 -0700, peter_dinesen@hotmail.com skrev:

> [...]
>Og jeg vil ikke høre om, jeg skal igang med nedrivning af vægge osv.
>- vil bare gerne høre hvad der virker bedst mod mug

Prtotex findes til forskellige former for svamp/mug. også forbyggende.

ellere rodalon. eller klorin hvis det bare skal vaskes væk.

Vh Per

Fra : Gainsbourg

Dato : 10-07-06 02:29

Hvis du ikke fjerner årsagen til skimmelen, så vil den komme igen og igen
uanset hvad pokker du vasker den af med. Og mug på væggen er kun det synlige
symptom på et rigtigt usundt indeklima, som både kan gøre dem der bor i
huset syge og som kan være tegn på alvorlige fugtproblemer der kan være
kritisk for huset i sig selv.

Med venlig hilsen
Gainsbourg