Hvilken scooter skal man vælge?
Fra : Araknomani

Dato : 07-07-06 20:13

Hej

Står og skal have mig en scooter. Den skal kunne køre stabilt, passe
til en dreng på 180cm, være god til lange strækninger (20-30km),
køre i to år uden noget stort renoverings arbejde.

Hvad for en ville være den bedste for mig?

På forhånd tak.

Mvh
Araknomani

Fra : Hagar

Dato : 07-07-06 21:14

"Araknomani" <araknomani@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

For mig var det rette valg en Aprilia Rally. Jeg er 186 cm, og der er god
benplads, og jeg sidder godt på den. Den har rundet de 60.000 km for længe
siden, og den kører stadig godt, så det vil jeg da mene var et godt bud.

Hagar

Fra : Araknomani

Dato : 07-07-06 21:19

Hagar skrev:

> [...]
> siden, og den kører stadig godt, så det vil jeg da mene var et godt bud.

Det lyder som en holdbar sag heh.
Hvor gammel er den?
Har du pillet ved den?(både på den ene og den anden måde)

Fra : Hagar

Dato : 07-07-06 22:34

> [...]

Det lyder som en holdbar sag heh.
Hvor gammel er den?
Har du pillet ved den?(både på den ene og den anden måde)

Den er fra 98, og den havde kørt ca. 12000 km før jeg fik et polini
evolution tunsæt på, cylinder, topstykke, stempel, vario, ruller, udstødning
m.m, og det har jeg kørt med siden. Jeg bruger så også kun den bedste olie
fra Motul og sørger for at få den til eftersyn med jævne mellemrum, men der
bliver ikke lavet noget særligt på den. Jeg bruger carbon (eller hvordan det
staves) ruller som er utroligt holdbare.

Hagar

Fra : Pdr\(2770\)

Dato : 07-07-06 21:30

[...]

Den nye Kymco Agility 4T - kører 45km på en liter benz....meget stabil og
kanon fed scooter.....
Pdr

Fra : Araknomani

Dato : 09-07-06 18:20

Ja min far har her for ikke ret længe siden ufriviligt doneret 11000kr
til en som synes hans SR50 Ditech var så flot så han ikke kunne kende
forskel på dit og mit. (Disse mennesker der kan finde på at gå ind
på privat grund og tage 100kg. med sig der stod 1 meter fra vores
hoveddør burde ende på en øde i hvor det eneste de kunne stjæle var
koksosnødder fra palmerne)
Tror Kymco får en ekstra kunde.

Getz er en utrolig fin bil ;p

-Araknomani

Fra : Araknomani

Dato : 07-07-06 21:40

> Den nye Kymco Agility 4T - kører 45km på en liter benz....meget stabil og
> kanon fed scooter.....
> Pdr

Kan den fåes som 30km/t? glemte jeg at skrive på. kæmpe fejl fra min
side.
Undskyld!

Fra : Pdr\(2770\)

Dato : 08-07-06 12:03

> [...]
> kanon fed scooter.....
> Pdr

Kan den fåes som 30km/t? glemte jeg at skrive på. kæmpe fejl fra min

JA!Det kan den
Pdr

Fra : Henning Lund

Dato : 08-07-06 21:09

Pdr(2770) wrote:
> "Araknomani" <araknomani@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan den fåes som 30km/t? glemte jeg at skrive på. kæmpe fejl
> [...]

I er helt galt på den, den skal da se sådan her ud
http://www.parkhave.dk/default.aspx?nav=340&con=vare&id=736
--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Hagar

Dato : 09-07-06 00:09

> I er helt galt på den, den skal da se sådan her ud
> [...]

Har du prøvet sådan en fætter ?
Den kan da ikke have det ret sjovt når det går op ad bakke med de få HK den
har, og så med en grand voksen mand på. 3 HK er nu ikke meget at gøre godt
med. Jeg vil dog give dig ret i at der er en vis form for charme over den.

Hagar

Fra : Araknomani

Dato : 08-07-06 12:37

Har kigget lidt på kymco agility og ser utrolig lovende ud, men
hvordan er kvaliteten i forhold til aprilia sr50 osv?
Kan de købes brugt nogle steder?

-Araknomani

Fra : Pdr\(2770\)

Dato : 08-07-06 18:37

Har kigget lidt på kymco agility og ser utrolig lovende ud, men
hvordan er kvaliteten i forhold til aprilia sr50 osv?
Kan de købes brugt nogle steder?

Har lige købt en Kymco 30ér til konen - kvaliteten er i top og den sælges
gennem et forhandlernet så det er muligt at få serviceret den og reservedele
til den ligesom til Aprillia - da det er en 4T larmer den ikke ligeså meget
som en 2 T og oser heller ikke , og den har en dejlig blød motorgang og
utrolig behagelig at køre på - vil foreslå dig at få en prøvetur på den!
Den kører ca. 65km/t med skiven pillet ud i varioen!
Pdr

Fra : Brian

Dato : 08-07-06 21:05

Pdr(2770) skrev:

> [...]
> den ikke ligeså meget som en 2 T og oser heller ikke , og den har en
> dejlig blød motorgang og utrolig behagelig at køre på

Min far købte sådan en for 1 måneds tid siden, og han er også vildt
begejstret for den - han har så heller ikke kørt den slags, siden Puch
Flagskib var alle drenges våde drøm.

Eneste anke imod den, er benpladsen. Jeg er 190cm, og har lidt
problemer med at have benene i en behagelig position.

> Den kører ca. 65km/t med skiven pillet ud i varioen!

Det har vi så ikke fået gjort på min fars endnu pga. garantien...

Fra : Kim A

Dato : 08-07-06 21:34

Gilera runner, dejlig scooter med 12 ltr,s tank, så skal du ikke tanke hele
tiden passede mig godt størrelses mæssig (194cm) og kvaliteten er det
ihvert fald ikke noget i vejen med.

Piaggio Nrg også en lækker scooter som man sidder godt på når man er lidt
lang, havde selv en som jeg kørte over 30.000km på uden problemer
overhovedet, kun almindelige sliddele blev skiftet.

Yamaha Neo's god benplads, god plads under sædet, og en god solid motor,
kører dig sikkert afsted hver dag uden problemer.

Alle de 3 ovenfor nævnte scooterer kan alle "peppes" op hvis man vil det, og
de kan holde til det.

Mv.
Kim A

Fra : Araknomani

Dato : 08-07-06 22:34

Kim A skrev:

> [...]
> kører dig sikkert afsted hver dag uden problemer.
>
> Alle de 3 ovenfor nævnte scooterer kan alle "peppes" op hvis man vil det, og

Alle tre er fine scooterer ingen tvivl om det, men irmed jeg skal køre
nogle lange ture lyder det også godt i mine øre kymco'en kan køre
så langt på literen ift. de tre ovennævnte.
Prisen skrev jeg ikke noget om til at starte med, men da jeg ikke har
ret meget job og har en meget dyr sport er der ikke så mange tusind
til køretøj (vil ofre omkring 8000kr(kommer selvfølgelig an på hvor
stor muligheden er for at få pengene igen senere osv.)).
Indtil nu har kymco'en flest +'er ved mig ved bare ikke helt hvad jeg
synes om designet men det er jo en individuel ting.

Er der ingen der ved hvor man kan købe dem brugt? (Det skal være
30km/t er kun 16.)

Dejligt i er så aktive herinde.

-araknomani

Fra : Pdr\(2770\)

Dato : 09-07-06 16:39

"Araknomani" <araknomani@gmail.com> skrev i en meddelelse

..

Er der ingen der ved hvor man kan købe dem brugt? (Det skal være
30km/t er kun 16.)

Dejligt i er så aktive herinde.

-araknomani

Den Blå avis.....men som sagt skal man være hurtig , da de bliver revet
væk - 9900kr syntes jeg ikke er dyrt for en spritny scooter af den
kvalitet...konens kører som sagt 44km på een liter bezin kun med ringen
udskiftet....det gøres ikke billígere - heller ikke med en 2 takt
DeTech.....
Pdr

Fra : Karsten Andersen

Dato : 11-07-06 09:33

Sun, 9 Jul 2006 17:38:41 +0200, skrev Pdr(2770), på 21 linier, i
<44b122fd$0$3497$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, :

> [...]
>kvalitet...konens kører som sagt 44km på een liter bezin kun med ringen
>udskiftet....det gøres ikke billígere - heller ikke med en 2 takt

48km/l på en Jet Force

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Araknomani

Dato : 09-07-06 00:25

Hagar skrev:

> [...]
> med. Jeg vil dog give dig ret i at der er en vis form for charme over den.

Ikke lige den model jeg ledte efter heh :P, men det kunne være sjovt
at have hvis den var lidt kraftigere.

Efterlyser stadig et sted med brugte Kymco agility?

Fra : Hagar

Dato : 09-07-06 03:18

Efterlyser stadig et sted med brugte Kymco agility?

Jeg tror du kommer til at lede længe, for enten har folk ikke købt den på
grund af de er bange for nyt, og de få der så har købt, er måske glade for
den, så de ikke sælger. Så du må nok finde muldvarpeskindet frem og købe en
ny

Hagar

Fra : Araknomani

Dato : 09-07-06 10:05

Hagar wrote:
> [...]
> den, så de ikke sælger. Så du må nok finde muldvarpeskindet frem og købe en

Det er jo heller ikke fordi den er skræmmende dyr.
Hvis man sted med omkring 9000kr som en Kymco jo koster og i skulle
vælge mellem en aprilia sr50 ditech og en Kymco agility 50. Hvilken en
ville i så vælge?

har hørt mange der hellere ville vælge Aprilia, kan bare ikke rigtig
forstå hvorfor?

-Araknomani

Fra : Allan Riise

Dato : 09-07-06 12:39

Hagar wrote:
> [...]
> her og der, venner og bekendte og forhandlere. Kynco er ikke så
> udbredt, derfor tør folk ikke købe den, sådan er det, og det er svært

Og et temperament spørgsmål, da Aprilia'en er en 2-takter = billig at tune
til at køre stærkt, og lyde "sejt".

--
Allan Riise

Fra : Hr. Jensen

Dato : 09-07-06 17:53

Fra : Araknomani

Dato : 09-07-06 12:56

I har nok ret i det i siger, men det hele er jo værd at tage med i
sine overvejelser. Hvis folk stadig om 2 år ikke ser Kymco som noget
godt mærke vil jeg jo stå med et problem når den skal sælges
videre. Men tror det bliver en Kymco for den skal bare være "original"
(uden skive og plumb). Ville bare helst købe den som brugt så den
ligesom er kørt til.
Så sig endelig til hvis i lige falder over en!!

Ved i hvilke fordele der er ved Kymco motoren i forhold til Aprilia
sr50 ditech?

Fra : Hagar

Dato : 09-07-06 17:41

[...]

Allan Riise skrev:

Man kan da sige, vi har fået lavet en del "reklame" for Kymco'en, så det
kunne jo være folk begynder at kigge mere på den. Jeg kender den ikke af
andet end omtale her i gruppen, og den dag min Rally runder 100.000 km, så
vil jeg nok kigge efter en Kymco

Hagar

Fra : Araknomani

Dato : 11-07-06 14:21

Går udfra det er peugeot jet force du snakker om?
Hvorfor kan den køre så langt?

Mvh
Araknomani

Fra : Karsten Andersen

Dato : 12-07-06 09:51

11 Jul 2006 06:21:12 -0700, skrev Araknomani, på 39 linier, i
<1152624071.944764.58830@p79g2000cwp.googlegroups.com>, :

>Går udfra det er peugeot jet force du snakker om?
>Hvorfor kan den køre så langt?

Cirka samme opbygning som en DeTech.....
kræver bare begrænsningerne bliver taget.

--
MVH Karsten
Horsens