karburator eller vacuumshaneproblemer?
Fra : Stephan G

Dato : 07-07-06 19:33

Min mc har gennem noget tid ikke villet starte, men i går prøvede jeg
den for første gang i to uger, og da jeg lige havde sat benzinen til
snurrede den lystigt og startede omgående. Hmm, sikke skønt. Men ak,
i dag var den gal igen.

Den tog slet ikke fat (kun startermotoren kørte) og da jeg åbnede en
af bundpropperne i karburatoren fossede det bare ud med benzin og det
stoppede ikke´selvom vacuumshanen burde lukke til når der ikke
"suges" benzin ned, tænker jeg.

Jeg er i tvivl om, hvad jeg skal lave. Er det vacuumshanen, den er gal
med eller er det selve karburatoren?

Det særeste er, at den sandsynligvis var helt tør i går efter at
have stået i to uger, men i dag slet ikke stoppede med at løbe.

Håber, nogen har en fiks ide.

Stephan
-----------------
GSX 400F

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 08-07-06 07:48

"Stephan G" <stephangam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[...]

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Det kan jo være at membranen i hanen der skal lukker er "groet" fast, og den
gik tilfældigt løs. normalt ville svømmeren jo lukke for benzinen, men da
du jo hele tiden tapper af via bundskruen stiger niveuet aldrig så højt at
svømmeren lukker..

Jeg ville kigge på hanen..

--
Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen, forældre til et englebarn
Suzuki GSX-R 250

Fra : Molnit

Dato : 10-07-06 08:21

Stephan G skrev:

> Håber, nogen har en fiks ide.

   Køb et renoverings kit til vacumhanen, det indeholder ny gummi osv. så
den kan lukket tæt osv. nå ja, en ny fjeder også.

   Hvis du ik kan købe et renoverings kit til den, så skal du kigge efter
at skaffe en ON-Off hane, eller finde en fra en nyere MC som man kan få
sådan et kit til, da det tit ikke hjælper at købe en anden hane og så
håbe gummiet er fino der :( når cyklen er i den alder...

   Nå du nu har fået fikset hanen, så sæt lige 4 nye rør i, de gamle har
været sodet godt til en del gange nu, så den vil blive glad for nogen
nye rør :)

--
VH
Lars Molnit