motor hidser sig op
Fra : Rynke

Dato : 07-07-06 19:24

Hej NG

Jeg har en Kawasaki KZ750 fra 84. Den starter og kører lidt ujævnt.
Giver et par puff ind imellem. Men det værdste er, at når den bliver
varm, ikke vil gå i tomgang, men begynder at køre meget hurtigt i
frigir (når jeg holder stille). Jeg kan dæmpe den hvis jeg slipper
koblingen lidt, mens bremsen holdes, men lidt efter begynder den igen.

Håber at der gode ide'er til hvad jeg kan gøre???

Hilsen Rynke

Fra : Stephan G

Dato : 07-07-06 19:43

Det kunne godt tyde på, at du skal have synkroniseret din karburator.

Har du indstillet tomgangsskruen, der normalt sidder ovenpå
karburatoren?

Stephan

Fra : Kasper Egebo

Dato : 07-07-06 19:59

"Rynke" <hypnokai@sol.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Et kvalificeret gæt ville være falsk luft.

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-07-06 23:13

On 7 Jul 2006 11:24:18 -0700, "Rynke" <hypnokai@sol.dk> wrote:

Hej.

>Håber at der gode ide'er til hvad jeg kan gøre???

Jeg vil skyde på falsk luft i indsugningen.
Hvis det er en model med gummimanchetter mellem topstykke og
karburator kan det skyldes revner i gummiet.
Nemmeste testmetode er at købe en dåse dieselsptay på nærmeste
tankststion og give hver gummimanchet et pift medens motoren kører i
tomgang.
hvis fanden tager ved den pga. den behandling er det tid at skifte
indsugningsgummi.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Luffe

Dato : 08-07-06 20:28

Det lyder meget præcist som et choker- problem. Start lige med at stille
chokeren modsat af hvad den gør nu.

luffe

Fra : Armand

Dato : 10-07-06 23:24

Luffe skrev:
> Det lyder meget præcist som et choker- problem. Start lige med at stille
> chokeren modsat af hvad den gør nu.

Eller se efter på karburator-batteriet at alle fire choker-ventiler
lukker helt når betjeningen står på "nul" (leg lidt med chokeren mens du
kigger for at erkende funktionen og bevægelserne)!

--
Armand.

Fra : Rynke

Dato : 11-07-06 21:16

Det viste sig at være falsk luft mellem karburatoren og cylindren. Det
var en god idé med startspray.
Tak for hjælpen alle sammen.

Hilsen Rynke