Ansvar på festival
Fra : Martin Nielsen

Dato : 07-07-06 15:15

Hvem har ansvaret for at livets basale fornødenheder er til stede på fx Vig
festival? Hedebølgen har nu gjort at man må gå meget langt for vand og de
fleste så vælger øl i stedet som jo bare er dehydrerende = mange ekstemt
fulde folk som så senere må udpumpes som giver stort pres i plasterstuen!

Har de nogen former for regler at rette sig efter mht hvor tæt adgang der
skal være til helt alm vand? Og bør det være gratis? En mand uden penge ka
nemlig ikke få noget vand overhovedet.

Fra : per christoffersen

Dato : 07-07-06 16:26

"Martin Nielsen" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har de nogen former for regler at rette sig efter mht hvor tæt adgang der
> skal være til helt alm vand? Og bør det være gratis? En mand uden penge ka
> nemlig ikke få noget vand overhovedet.

Ud fra min egen viden om afholdelse af større arrangementer vil jeg mene, at
der må foreligge en tilladelse fra beredskabschefen i det pågældende område.
Den tilladelse omfatter krav til en sikker og fornuftig gennemførelse af
arrangementet.
Hvis den ser ud som sådan nogle plejer, er den ikke specificeret emd hensyn
til krav om vandforsyninger mv, men der vil formentlig være en henvisning
til materiale på pladsens indretning som er fremlagt af festivalen.

Der er ikke nogen specifikke regler for vandforsyning mv. , - det er holdt i
generelle termer (forsvarligt, tilstrækkeligt mv.).
Hvis situationen udvikler sig, så det kan blive truende for sikkerheden for
de tilstedeværende, så kan beredskabschefen justere på betingelserne
undervejs, og feks. kræve vandforsyninger etableret, hvis han skønner det er
nødvendigt.

/Per

Fra : Nicolai

Dato : 07-07-06 19:18

"Martin Nielsen" <jadahva@hotmail.com> wrote in message

> Hvem har ansvaret for at livets basale fornødenheder er til stede på fx
> Vig
> festival?

Det har folk sgu da selv. Vores lov er ikke og skal ikke være en
babysitter-lov, - selvom mange efterhånden tror at det er myndigheder/andre
der har ansvaret, for så slipper vi for at tænke selv.

Nicolai

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-07-06 20:06

Nicolai skrev:

> Det har folk sgu da selv. Vores lov er ikke og skal ikke [...]

Denne her gruppe handler ikke om hvad lovene er eller ikke er,
men om hvad de siger. Det kan du mene noget om i dk.politik.

--
Bertel

Fra : Rea721

Dato : 07-07-06 22:14

I news:44aeb081$0$1958$ba624c82@nntp02.dk.telia.net
skrev Bertel Lund Hansen følgende tekst:

> Denne her gruppe handler ikke om hvad lovene er eller ikke er,
> men om hvad de siger. Det kan du mene noget om i dk.politik.

Og du kan futte OT debatter til anden gruppe når du leger med pegefingeren.
Gå nu ud og ta lidt større sko på.

FUT netikette

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Denmark needs your support.
http://www.supportdenmark.com

Fra : Nicolai

Dato : 08-07-06 16:11

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote in message

> Denne her gruppe handler ikke om hvad lovene er eller ikke er,
> men om hvad de siger. Det kan du mene noget om i dk.politik.

Jeg svarer på hans spørgsmål, hvorefter jeg afslutter med en kommentar.

Hvor forståligt tror du selv det ville være, hvis jeg skrev den afsluttende
kommentar i et indlæg for sig selv i nævnte gruppe?

> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/

Nicolai

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-07-06 17:06

Nicolai skrev:

> Jeg svarer på hans spørgsmål

Du gætter i dit svar, og du gætter forkert.

--
Bertel

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 08-07-06 19:03

Bertel Lund Hansen skriblede:

> Du gætter i dit svar, og du gætter forkert.

Nåe, det er ikke faldet dig ind at du gentagne
gange selv er kommet med formodninger og
egne holdninger i denne gruppe. Ja, du er endda
kommet med direkte forkerte "løsninger".

Så Bertel, fej lige for egen dør inden du irettesætter
nogen.

--
Lars Fragstrup

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 09-07-06 14:22

"Lars Fragstrup" <not@dk.invalid> writes:

> [...]
> egne holdninger i denne gruppe. Ja, du er endda
> kommet med direkte forkerte "løsninger".
>
> Så Bertel, fej lige for egen dør inden du irettesætter

Det er godtnok off-topic, men der er også en masse andre der hele tiden
og nærmest konstant skriver off-topic ting til mig, og jeg foregiver på
ingen måde at være "mr.perfect" som jeg derimod mener at andre gør. Men
jeg er helt enig i at Blertle lige burde feje for egen dør og lade være
med at kaste med sten mod andre af hensyn til sit eget glas-drivhus der
hurtigt kunne splintres.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Nicolai

Dato : 09-07-06 15:16

> Du gætter i dit svar, og du gætter forkert.

Vrøvl.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-07-06 19:43

"Martin Nielsen" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> En mand uden penge ka
> nemlig ikke få noget vand overhovedet.

Ej heller ved at forlade festivallen?

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Fra : Heino Strauss

Dato : 08-07-06 22:25

Logisk ville jeg tænke som Nicolai, så længe det er tilladt både at
medbringe vand og tilladt at forlade pladsen og komme ind igen, så kan jeg
ikke se hvem der ellers skulle kunne stilles til ansvar end dig selv, eller
evt. dine forældre hvis du er under 18

Mvh. Heino

Fra : Martin Nielsen

Dato : 09-07-06 13:56

> Logisk ville jeg tænke som Nicolai, så længe det er tilladt både at
> medbringe vand og tilladt at forlade pladsen og komme ind igen, >

Det er netop hvad det ikke er, jeg lagde en flok 1½ liters i fryseren dagen
før så de var dejligt kolde i lang tid = konfiskeret ved indgangen.

Så er der godt nok 1 vandforsyning der er gratis... men når man er 13000
mennesker samlet på ET sted, ja så bliver køen kilometerlang når det bliver
varmt. Folk med stor tørst var derfor henvist til kildevand til 10 kr pr
stk.

Og det samme gjalt toiletbesøg:

De har nogle vogne med alm toiletter, fint nok hvis man stiller sig en time
før man "skal lave". Til mændende er der så sat presenninger bagpå og en
tagrende hvis man bare skal urinere. Folks frustration over tissetrang
gjorde dog at selv pigerne gik ud i herre-tisse-rummet og satte sig på huk
og tørte sig et vist sted med hånden... Bør festivallen ikke sørge for
tilstrækkelige mængder sanitet, vand osv når de tilsyneladende presser over
13000 mennesker ind i en så lille by som Vig jo er? Man kan trods alt ikke
medbringe sit eget toilet med mindre man har en campingvogn.

Fra : Nicolai

Dato : 09-07-06 15:19

> Det er netop hvad det ikke er, jeg lagde en flok 1½ liters i fryseren
> dagen
> før så de var dejligt kolde i lang tid = konfiskeret ved indgangen.

Det forandrer også tingene radikalt. Nu har jeg altid haft vand med diverse
steder, primært pga af min søn (små børn tænker ikke altid på at de skal
drikke) og jeg har aldrig oplevet at det bliver konfiskeret, når det drejer
sig om vand. Når muligheden for høj varme er tilstede, så er det direkte
tåbeligt at konfiskere noget så vigtigt som vand.

Nicolai

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-07-06 19:20

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Når muligheden for høj varme er tilstede, så er det direkte tåbeligt at
> konfiskere noget så vigtigt som vand.

Skal kontrollørerne smage på hver eneste flaske for at sikre at det ikke er
vodka der forsøges indsmuglet?
Hvis flaskerne er lukkede, kan jeg måske se det, men ellers har jeg
forståelse for at man fastholder en "ingen medbragte drikkevarer"-politik.

Fra : Martin Nielsen

Dato : 09-07-06 20:06

> Skal kontrollørerne smage på hver eneste flaske for at sikre at det ikke
er
> vodka der forsøges indsmuglet?

Spurgte lige en kontrollør om opskriften på at indsmugle X antal liter
vodka:

Medbring et 2-3-årigt barn (og moren!!!) i en klapvogn og fyld en masse
vodka i vandflasker og sig det er til barnet (IKKE) - hheh så får du sprut
med ind gg.

De hverken kan eller vil smage på hver en flaske så det er ud med lortet
hvis det ikke er til små børn. ..... som om "ældre børn" ikke har brug for
vand - altså hvis det ER vand man har i.