Q: Valg af ny monodæmper?
Fra : Arne Lorenzen

Dato : 07-07-06 14:15

Hmmm..
Har kun kunnet finde alternative monodæmpere til DL650leren hos Wilbers:
http://www.wilbers-products.net/shop/d_640_329_01_DL_650_V_Strom77008.htm
http://www.wilbers-products.net/shop/d_641_329_01_DL_650_V_Strom77010.htm

Hvilken er at foretrække?
Jeg kører ikke "sportsligt", kun lidt, og kun når jeg er alene på modellen.

Er der alternativer jeg har overset?

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-06 09:06

Arne Lorenzen skrev i meddelelsen ...
> [...]
>
>Hvilken er at foretrække?
>Jeg kører ikke "sportsligt", kun lidt, og kun når jeg er alene på modellen.

Jeg ville vælge den første, og så bruge de sparede penge til en hydraulisk
højdejustering. For hydraulikken fra den originale dæmper kan vel næppe
flyttes over :-|

Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Armand

Dato : 08-07-06 10:28

Orla Pedersen skrev:
> [...]

Citat fra sitet:
"Sollte eine Höher- oder Tieferlegung vorgenommen werden, nehmen Sie
bitte Kontakt mit uns auf."

Ergo: Man kan også sænke ved at købe sig en modificeret Wilbers-dæmper

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-06 14:07

Armand skrev i meddelelsen
<44af7ab2$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...
>Citat fra sitet:
>"Sollte eine Höher- oder Tieferlegung vorgenommen werden, nehmen Sie
>bitte Kontakt mit uns auf."
>
>Ergo: Man kan også sænke ved at købe sig en modificeret Wilbers-dæmper

Man kan få tingene nøjagtigt som man vil ved Wilbers Men jeg tænkte nu
mest i at den fine DL-"fjernbetjening" skulle bevares. Og den er ikke med i
Wilbers standardpris :-/

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 08-07-06 14:09

Orla Pedersen skrev den 08 jul 2006 i

> Jeg ville vælge den første, og så bruge de sparede penge til en hydraulisk
> højdejustering. For hydraulikken fra den originale dæmper kan vel næppe
> flyttes over :-|

Nej det kan der nok ikke.

Men så er alternativet (efter at have læst videre på lektien) at bruge
originaldæmperen et stykke tid endnu med en wilbers fjeder monteret:
http://www.wilbers-products.net/shop/d_805_110_00_DL_650_V_Strom80209.htm
og så skifte til "full wilbers monty" når den skal skiftes alligevel.

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 08-07-06 10:44

Arne Lorenzen <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Hmmm..
> Har kun kunnet finde alternative monodæmpere til DL650leren hos Wilbers:
> [...]

Jeg havde en 641 på Banditten - den var jeg rigtig glad for. Jeg kan
dog ikke svare på om den var markant bedre end 640'eren. Jeg brugte
ikke overvældende meget tid på at rode med justeringsmulighederne
efter jeg havde fundet nogle indstillinger der virkede fornuftige.

Min var også højdejusterbar (ikke hydraulisk). Det krævede at man
pillede den af nede ved linket, så den var lidt af en
engangsfornøjelse samtidig med at dæmperen var lige lovlig lang (den
var oprindelig lavet til en GSX-R 750), så jeg kørte bare med den i
korteste længde.

> Er der alternativer jeg har overset?

Der er vel også andre der laver dæmpere? Hvis du alligevel er ude i at
skal købe nyt, så er fx Öhlins vel også indenfor økonomisk rækkevidde.

--
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*