G-Max og ruller
Fra : Mogens

Dato : 07-07-06 13:23

Hej Gruppe.

Jeg har fået 2 forskellige forklaringer på hvad jeg får ud af at skifte til
lettere ruller i vario
på min g-max 30.

En der overhalede mig med ca.80kmt sagde at det var ringen og lettere ruller
der gav farten,
den forhandler som skal ha min g-max til eftersyn, siger at lettere ruller
øger optrækket
men kapper noget af tophastigheden af.
( ringen er også pillet af min, ca.60kmt )

Hvem skal jeg lytte til..??

mvh
Morten...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-07-06 13:39

In article <44ae5230$0$1969$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
"Mogens" <speedy@lgonzales.uk> wrote:

> Hvem skal jeg lytte til..??

Ingen af dem.

Det der sker når du smider lettere ruller i er, at du hæver
omdrejningerne..

Når du fx. smider tun på kan det være det har flere heste 1000
omdrejninger højere oppe og så smider man ruller i efter det.

Har du ikke tun kan det være du har det halve antal heste 1000
omdrejninger højere oppe og så kan du selv gætte dig til hvad der sker
hvis du smider lettere ruller i ;)

Det handler om at smide det antal gram i som får din motor til at ramme
det antal omdrejninger hvor den har mest power.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Mogens

Dato : 07-07-06 22:35

> [...]
>
> Det handler om at smide det antal gram i som får din motor til at ramme
> det antal omdrejninger hvor den har mest power.

Tak for info Martin,
jeg nøjes med et 3000km eftersyn.

mvh
Morten..

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-07-06 23:12

In article <44aed377$0$1958$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
"Mogens" <speedy@lgonzales.uk> wrote:

> Tak for info Martin,

Velbekomme.

Jeg har en Peugeot Speedfight som kører med 9g standard.. jeg prøvede
for sjov med 5g... Den fløj op i omdrejninger, acc. sløvere og havde en
topfart på 40 km/t :))

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding