Brdr. Sejr service og reparetion...
Fra : Svend Koustrup

Dato : 06-07-06 20:23

Kære gruppe

En anmeldelse af mit service- og reparationsbesøg hos Brdr. Sejr i
Århus

Efter at have læst en del indlæg herinde (dk.fritid.motorcykel),
havde jeg blandede følelser med at aflevere min kære GS500 hos Brdr.
Sejr i Århus i tirsdags d. 6. juli 2006. Desværre er der vist ikke
rigtigt nogen andre autoriserede Suzuki-værksteder i Århus, så der
var ikke noget valg.
Med Tommy Roenns indlæg
http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/45dfccc22594a1cf?tvc=2
frisk i erindringen, kørte jeg ind til Brdr. Sejr med min kære cykel,
afleverede en liste over ting jeg ville have kigget efter udover et
almindeligt serviceeftersyn.

En af tingene på listen var, som jeg har spurgt om i
http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_frm/thread/bb541fa6e735cc2c
, at den nogen gange pludselig eller efter nogen tids stilleståen ikke
kørte ret godt, som om den kun kørte med en cylinder, men uden hosten
og hakken. Med følgende beskrivelse, blev problemet bedt repareret:
"Ved første start efter dags stilleståen kører mc fint. Hvis man så
slukker motoren i 10 min. og starter igen, mærkes meget lidt træk, og
problemer med tomgangskørsel. Dog forholdsvis ren gang."

Jeg afleverer Suki'en tirsdag og henter den igen onsdag, og får af
vide at alt service er gennemgået, samt at ventiler var justeret, de
stod helt forkert, luftfilteret var udskiftet med et originalt, da det
uoriginale der (åbenbart) sad i det, havde et for stort hul, og
desuden var beskidt (jeg ku godt se der var lidt snavset dernede, men
det var nu ikke galt), og så en ting mere jeg ikke lige kan huske,
alle 3 skulle angiveligt have indvirkning på den pludselige nedgang i
styrke.

Nåhja tænkte jeg, det lyder jo godt nok, dejligt at cyklen er blevet
justeret og sat i stand, som sådan en cykel nu skal og bør være. Jeg
betalte for arbejdsløn og materialer (ialt over 3000,-), hvor filter
og olie var de største poster, og kørte ud af værkstedet.

Jeg kunne dog med det samme mærke, at det ikke var helt den samme
friske Suki jeg fik tilbage, som da jeg afleverede den. Hvis jeg gav
for meget gas for hurtigt, skulle den lige 'tygge sig igennem' før den
accelerede. Jeg tænkte med det samme på det nye filter med mindre
hul, samt på ventiljusteringen. Nåhja, men hvis det er et bytte for
en maskine der bliver ved med at køre, så er det nok godt nok, hvis
det ikke kan være anderledes. Afsted ud af landevejen mod motorvejen,
for rigtigt at mærke maskineriet.

Desværre nåede jeg ikke helt til motorvejen (som ligger ca. 10 km.
ude), før cyklen blev træt. Ind til siden og se, om det var benzinen
der var for lidt af. Der var godt nok ikke så meget tilbage, så
drejede over på reservetanken. Dette hjalp ingenlunde på problemet.
Så ringede jeg tilbage værkstedet, hvor de var noget overraskede
over, at problemet stadig var der, og jeg fik af vide jeg kunne komme
med den dagen efter (da det var sen eftermiddag).

Jeg afleverede maskinen igen dagen efter, ca halv 3, hvor jeg
forklarede mekanikeren (Benny?) hvordan den havde gjort det igen ude
på vejen, mens jeg kørte. Jeg fortalte ham også, at den var lidt
sløv, altså inden den begyndte at lave kvaler. Den var ikke så kvik
som den plejede (igen, når motoren altså kørte ordentligt)
Han startede maskinen, og hørte med det samme, at den kun kørte med
en cylinder. Han sagde, at han ville gøre det han havde gang i
færdigt, og så lave min maskine, han kunne alligevel ikke lave den
mens den var varm. Jeg kunne komme igen om 2 timer, så var den klar.

Kl. 5 troppede jeg op på værkstedet, og den var færdig. Benny (?)
viste mig den del han havde skiftet, det var noget elektronisk noget,
hvilket jeg også havde en mistanke til, da cyklen jo ku skifte humør
så pludseligt. Han sagde, at det ene tændrør havde været meget
sodet, og at det nok hang sammen med, at den elektroniske tænder-dims
ikke virkede. Når han målte dimsen igennem, virkede den fint, så det
var kun når den blev varm, hvilket igen passede sammen med, at når
jeg holdt stille eller kørte stærkt, meldte problemet sig.
Han sagde også, at den dims ku man ikke få seperat, så skulle man
have en hel plade (med to dimser og noget ledningsværk) ville det
koste omkring 2000,-, men han havde taget den fra et andet sæt de
havde liggende, hvor den anden så var i stykker.

Så langt så godt.

Jeg regnede faktisk ikke med, at jeg skulle betale arbejdsløn for
denne dag også, da de jo mente de havde fundet fejlen den anden dag og
havde skiftet luftfiltret. Derfor mente jeg jo så, at det hørte med i
gårsdagens betaling. Gæt igen.

Jeg blev sendt ud til Erik Sejr ved kassen for at betale for dimsen og
for arbejdsløn. De var dog flinke (eller Benny var hurtig?) og tog kun
for en halv times arbejde. Jeg spurgte til, om det med den lidt sløve
motor var blevet lavet, og Erik sagde, at den jo var blevet justeret
til det helt rigtige, og at den efter de havde lavet den, selvfølgelig
kørte helt optimalt. Desuden var det ikke noget han gad diskutere med
mig, det var det for varmt til. Jeg kom til at sige en gang til, at den
jo havde kørt fint inden jeg afleverede den, bortset selvfølgelig
fra, når den kun kørte på en cylinder. Så sagde han jo så, at han
jo ku klippe dimsen af igen, og så var det først, at jeg alvorligt
tænkte på Tommy Roenn referet i toppen, og kom til at nævne ordet
service, og så blev han først sur. Hidsede sig op om at de var så
rare og bruge tid på min maskine, og tilmed ikke bare indkøbte et nyt
sæt elektroniske dimser. Ja tænkte jeg, for det første betaler jeg
for det her, og for det andet mener jeg selv, at når de har sådan
nogen dimser liggende, har de da bare at bruge dem? Det er da det jeg
associerer med almindelig service.

Jeg har problemer med at takle sådanne konfrontationer, så jeg
betalte bare. Han ku dog tilsyneladende godt se, at han havde trådt
lidt i lorten, og forsøgte at snakke lidt udenom og sagde, at den dims
der sad i, havde en tap, som skulle sidde på den på den anden side,
dvs. den sad i den forkerte side. Om den anden der sidder i, så burde
have siddet i den anden side, skal jeg ikke kunne sige. Jeg spurgte
heller ikke.

Nå, jeg rejste af, og ku stadig mærke den manglende "vellyst til at
lave noget", som den jo altså havde da jeg afleverede den. Øv.

Jeg synes det er underligt, at når jeg siger at den nogen gange fik
det der anfald af arbejdsnedlæggelse, at de så ikke tænker periodisk
fejl. At når jeg siger, at den har problemet netop da jeg afleverede
den, at de så ikke lige tager en lytter, nu den er varm og fejlen er
der. Det har de tydeligvis ikke gjort, for da jeg kom med den anden
gang, og vi startede den, sagde han med det samme, at den ene cylinder
ikke kørte.

Jeg vil dog til slut komme med en lille undskyldning til Erik, for pga.
varmen og Tommy Roenns indlæg i hovedet har jeg nok været lidt på
forkant med at være skarp og klar til at blive sur. Dog skal en
serviceperson altså kunne holde til en lille smule skarpe spørgsmål
og sådan, uden at blive knotten. Jeg mener ikke selv, at jeg var
uforskammet overhovedet, inden jeg sagde de fordømte ord om service
mv.

Desuden, så sætter jeg ikke mine ben i forretningen/værkstedet igen,
før jeg får en god undskyldning fra Erik for overfusningen. Benny
(eller hvad mekanikeren nu hed) var sådan set okay, selvom et smil og
et hej havde været på sin plads. At han ikke lige fangede fejlen i
første forsøg er okay, men jeg synes ikke det skal koste kunden
noget, at mekanikeren ikke fandt fejlen første gang.

Jeg må se mig om efter andre steder. Der er bare ret langt til
Randers, men hvis det er det der skal til, må det jo være sådan :(

Jeg lægger ovenstående ind på DMCN, ligesom jeg synes Tommy skal
gøre det.

Kommentarer til ovenstående modtages gerne i gruppen.

Mvh Svend Koustrup

Fra : Søren Mortensen

Dato : 06-07-06 22:15

Hej Svend,

Der er desværre alt for mange sådanne historier om Sejr... Og Erik

Hvis jeg ejede en Suzuki tror jeg at jeg ville tage turen til Horsens hvor
CVP vist yder en ok. service... Mine erfaringer med CVP strækker sig til et
dækskifte med smilende mekaniker - med mig på værkstedet evigt sludrende om
min nye bedste ven Blackbirden.... Selv om klokken blev 10 min over lukketid
og de havde sagt ja med 3 timers varsel var der stadig smil på læben og en
ordentlig behandling...

Held og lykke med det - og hvis den ikke kører ordentligt endnu ville jeg
nok trække den tilbage til Sejr - få mig en ordentlig snak med Benny? (Lille
tyk fyr på værkstedet med sort overskæg) - og så få den lavet færdigt uden
beregning når du nu allerede har betalt en mindre formue!!

Mvh
Søren

Fra : tb

Dato : 06-07-06 22:33

> Der er desværre alt for mange sådanne historier om Sejr... Og Erik
>
> Hvis jeg ejede en Suzuki tror jeg at jeg ville tage turen til Horsens hvor
> CVP vist yder en ok. service...

Jep. Har sjovt nok også haft en gs500 der i flere år blev serviceret ved
sejr. Heldigvis havde vi fælles bekendte og det hjalp lidt på servicen, men
jeg var altid overrasket at et service mindst kostede 5000 fordi hint og dit
var skiftet, trods den kørte fint både før og efter service. Det var
deromkring jeg tog nogle gør-det-selv-kurser og siden lavede service selv.
Siden da var serviceomkostninger meget overkommelige (bla vha ex billig
olie/luftfilter fra louis

Jeg ved ikke om de to i Randers er super, men omvedt tror jeg heller ikke de
er nogle røve
CVP i Horsens er super og meget hjælpsomme med problemer : ex da syn dumpede
min xj med forkert antal huller i skiverne. De fremskaffede en tuv
erklæring. Det skal siges at skiverne sad på, og næppe var købt der. Det
udløste prompte øl til værkstedet naturligvis

Når vi taler om Horsens, så hold dig fra Jysk MC. Ikke fordi de
nødvendigvis er svindlere, men man skal godt nok lede længe for at finde
nogle der har mindre styr på ting. De er aut. honda, og jeg har derfor
bestilt ting dernede flere gange. Der er ca 95% garanti for at de smider
bestillingen væk første gang, og recorden er at ved 4. rykker at de aldrig
har hørt om at jeg havde bestilt den ting. Det lykkes med tiden, men vær
tålmodig.

Så CVP er min konklusion

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 06-07-06 22:18

Kender desværre til en næsten lignende oplevelse.
Når man køber en brugt motorcykel hos Brd. Jensen i Horsens, fejler den
intet - men kommer man med et problem (en uge efter købet) så får man at
vide "at nu skal man jo huske at det er en gammel motorcykel" ??
Mangel på service er vist desværre det der er mest af derude.

MEN har siden været ved Jydsk MC (også i Horsens) - Verdens flinkeste mand,
der gerne står på hovedet for at gøre én tilfreds.... Så service findes da -
vi skal bare hjælpe hinanden med at få sorteret alle de brådne kar fra.
Held og lykke med den videre servicering.
-
Med venlig hilsen

John
Honda CBR 1000 -
Fordi liver er for kort til at holde på værksted

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 06-07-06 22:20

Ser først nu Sørens indlæg - De er altså flinke i Horsens..

Fra : tb

Dato : 07-07-06 07:13

> John
> Honda CBR 1000 -
> Fordi liver er for kort til at holde på værksted

*LOL*

Jae, så må det være fordi du skruer selv, eller fordi du har en nyere eller
ikke kører så meget ;) Ikke at den er noget lort, meeen :-.)

Mvh TB
CBR1000 ejer igennem 7 år...

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 07-07-06 08:37

Du skal næsten prøve Rydberg MC i Aidt så.

Jeg har selv besøgt værkstedet, uden problemer! Og jeg har endnu aldrig hørt
noget negativt om dem. Omvendt har jeg hørt at de strækker sig MEGET langt
for deres kunder, og deres værksted har åbent meget længere end de fleste
andre.

Thomas
RF 600

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 07-07-06 16:45

"Thomas B. Andersen" <t-buus@stofanet.dk> wrote:

>Du skal næsten prøve Rydberg MC i Aidt så.
>
>Jeg har selv besøgt værkstedet, uden problemer! Og jeg har endnu aldrig hørt
>noget negativt om dem.

Jeg har da haft en oplevelse hos de ellers flinke folk i Aidt, jeg
ikke er helt tilfreds med: Min SuperTenere begyndte at køre ujævnt og
'hoste' periodisk, så jeg fik en tid hos Rydberg. De kiggede, kørte,
målte og undersøgte, men kunne ikke finde fejlen. Deres teori var, at
det var en fejl i CDI'en - som de naturligt nok ikke havde på lager.

Et par uger efter fik jeg lejlighed til at afprøve en CDI fra en
bekendts velkørende SuperTenere, men det ændrede ikke på noget.

Selvgjort er velgjort tænkte jeg, og åbnede karburatorerne. Her viste
det sig straks, at begge membraner havde nogen anseelige revner - og
efter en udskiftning virkede alt igen.

Nu undrer det mig naturligvis, at de hos Rydberg ikke opdagede den
fejl i første omgang. Karburatorerne blev nemlig både afmonteret og
åbnet på værkstedet.
Men det er jo menneskeligt at fejle. Det er bare ekstra ærgerligt når
det koster penge...

--
Kåre

Fra : Jim

Dato : 07-07-06 16:56

"Kåre Nejmann" <nospam@kan.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> åbnet på værkstedet.
> Men det er jo menneskeligt at fejle. Det er bare ekstra ærgerligt når

Nu har jeg selv haft god erfaring med Asger hos Kroons eftf. - Den barfodede
mc-doktor... ;0)
Og bor man i Jydelandet, altså den østlige del, så vil det til enhver tid
være der, jeg ville smide min mc ind.

Mvh.

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 07-07-06 23:45

> Nu har jeg selv haft god erfaring med Asger hos Kroons eftf. - Den
> barfodede mc-doktor... ;0)
> Og bor man i Jydelandet, altså den østlige del, så vil det til enhver
> tid være der, jeg ville smide min mc ind.

Enig. Selv om cyklen har heddet kawa eller Honda ville jeg vælge Asger og
Co.

MEN! Fra selve Brdr. Sejr har jeg at Asger er stoppet? (Fik boret cylinder
op hos Sejr, da de var de eneste der ville tage ned til 40mm)

Nogen der kan bekræfte Asgers retræte?

FOCs

Fra : Jim

Dato : 08-07-06 05:52

"Freddy O. Christensen" <foc@rosenholmsxxxx.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> MEN! Fra selve Brdr. Sejr har jeg at Asger er stoppet? (Fik boret cylinder
> op hos Sejr, da de var de eneste der ville tage ned til 40mm)

Ja, nu du 'siger' det..
Det havde jeg også hørt en fugl synge om..., mne jeg fik ikke nogen
bekræftelse på det.

Den mand må have været født med en mc i hånden. :0)
Lad os da så bare håbe på, at denne mc-guru har kastet en god portion visdom
på sine novicer.. :0)

Mvh.

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 07-07-06 10:36

Har da kørt 4000 km i sommerferien, og endnu ikke haft den på værksted, men
nu skal den da til service og have nye kronrørslejer...

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-06 08:37

[snip en masse]

Kom din mc så til at køre som den skulle ???

Mvh
Morten

Fra : Jake

Dato : 07-07-06 11:57

Træls oplevelse du har haft der.
Har du overvejet Århus Scooter i klostergade? de forhandler også Suzuki
MC og jeg har personligt altid fået en fantastisk service der, hvilket
er mere end jeg kan sige om mine oplevelser hos Sejr

/Jake
XJ600

Fra : Svend Koustrup

Dato : 11-07-06 22:25

Hej Gruppe, undskyld jeg lige var lidt fraværende der :)

Søren Mortensen wrote:
> [...]
> tyk fyr på værkstedet med sort overskæg) - og så få den lavet færdigt uden
> beregning når du nu allerede har betalt en mindre formue!!

CVP i Horsens, ok skriver dem bag øret. Også Rydberg i Aidt er godt
anbefalet, der er bare alligevel et stykke vej. Men det bliver nok ikke
Sejr til næste service.

Og ja, den kører stadig ikke godt, selvom den nu bare kører dårligt
hele tiden... hehe.. Det er som om de har rykket 20 heste ud af den,
medmindre den får ordentligt med gas, så kommer den...

Benny siger du, så hed mekkeren da nok ikke Benny. En høj gut med
helt kort hår (så vidt jeg lige husker)?

tb wrote:
> [...]
> Siden da var serviceomkostninger meget overkommelige (bla vha ex billig

Hmm, jaeh jeg havde også læst noget om, at de gerne var lidt dyre i
service. Han sagde deres normalpris ved et almindeligt service var
1800, og det passer nok også meget godt. Han mente så bare, at han
skulle skifte mit let snavsede uoriginale luftfilter, fordi lufthullet
var for stort til den model. Nåhja, gør det noget at adgangen til
luft er for stor? Anywho, jeg ved ikke hvad grunden er, men det de
lavede, har ihvertfald gjort den ringere til at accelere og køre rent.

tb wrote:
> [...]
> erklæring. Det skal siges at skiverne sad på, og næppe var købt der. Det
> udløste prompte øl til værkstedet naturligvis

Haha, respekt der... Min far bruger Feldballe MC (da vi kommer
derudefra, og der desuden ingen problemer er der) og så Frankies i
Randers, også uden problemer.

> [...]
> har hørt om at jeg havde bestilt den ting. Det lykkes med tiden, men vær

Lækkert... eller noget!

John Senius-Jørgensen wrote:
> Mangel på service er vist desværre det der er mest af derude.

Det er sådan set også mest det der er problemet ved Sejr... specielt
Erik Sejr. Det er bare ikke en måde at behandle såvel nye som gamle
kunder...

> MEN har siden været ved Jydsk MC (også i Horsens) - Verdens flinkeste mand,
> der gerne står på hovedet for at gøre én tilfreds.... Så service findes da -

Se det er sjovt, når tb har haft så store problemer med at bestille
ting fra ham... men man kan jo sagtens være serviceminded og et
rodehoved samtidig... :)

Jim wrote:
> Nu har jeg selv haft god erfaring med Asger hos Kroons eftf. - Den barfodede
> mc-doktor... ;0)

Barfodede? Går han i bare fødder i værkstedet?!

Freddy O. Christensen wrote:
> Enig. Selv om cyklen har heddet kawa eller Honda ville jeg vælge Asger og
> Co.

Dvs han vil fint tage en 'Suki ind og lave service på den? Det er vel
ikke noget der kan give noget der ligner et stempel i bogen (nu har jeg
så ikke lige en bog, men en kvittering fra et aut. Suzukiværksted
giver vel mere værdi end et ikke-aut. Suzukiværksted?)

Men jeg har da tænkt på det, for var sq ikke helt glad ved at stille
den hos Sejr...

Jake wrote:
> [...]
> MC og jeg har personligt altid fået en fantastisk service der, hvilket
> er mere end jeg kan sige om mine oplevelser hos Sejr

Jaeh, det var derinde jeg købte støvler, handsker, lås og halsrør.
Ganske okay service og er skam glade for både handsker og støvler, de
passer godt og støvlerne er også ganske fine at gå i, hvis det blev
nødvendigt :) Men troede faktisk ikke de også havde værksted dernede
Er der andre der har været hos Århus Scooter ('scooter' ... hmm, det
er sq et misvisende navn til en mc-forhandler :D)

Igen, tak til gruppen, i er så gode til at svare :D

Svend

Fra : tb

Dato : 12-07-06 14:59

tb wrote:
> [...]

Haha, respekt der... Min far bruger Feldballe MC (da vi kommer
derudefra, og der desuden ingen problemer er der) og så Frankies i

Hmm. Jeg kommer også "derudefra" men bruger ikke Feldballe mere. Jeg synes
rent ud sagt at han er en jubel-nar ! Han ved meget, og jeg er sikker på at
de laver ens cykel godt, men magen til idiot hvis man kommer lidt på tværs
af ham.

Frankies er fin nok, har dog kun købt reservedele derinde, så værkstedet ved
jeg ikke meget om...

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 12-07-06 18:14

On Wed, 12 Jul 2006 15:59:26 +0200, tb wrote:

> Frankies er fin nok, har dog kun købt reservedele derinde, så værkstedet ved
> jeg ikke meget om...

Min egen MC (CBR600F4) er købt hos Frankies, og jeg bruger også værkstedet når
den skal serviceres.

For en måneds tid siden, var der så en uheldig chauffør i en varevogn, der
bakkede ind i CBR'en[1].

Det er en ren forsikringsting - modparten har skylden, jeg har kasko og alt er
iorden på den front. Frankies får, da jeg er ganske tilfreds med servicen så
vidt, lov at tage sig af skaden. De får maskinen 14/6, hvilket passer perfekt,
eftersom jeg rejser til USA 15/6, og skaden kan så repareres mens jeg er væk.

Umiddelbart er det en ny forskærm, et generatordæksel, bremseskiver foran,
måske gaffelben.

Jeg er nu tilbage fra USA - og min Honda er stadig ikke klar.

Hvorfor skal det være så besværligt at få at vide, hvornår maskinen er klar?
En del opkald til værkstedet har ikke kunnet kaste lys over den sag - dele er
bestilt, får jeg at vide[2], i uge 25.

Ikke alene er det svært at få en status - alle lader også til at synes, at det
jo ikke er noget usædvanligt, at en reperation tager en måneds tid.

Lige netop her er det så, jeg undres - hvorfor i alverden skal man leve med det?

Det vil aldrig tage en måned at få foretaget forholdsvis trivielle reperationer
på en bil - vi lever med leveringstider på reservedele, der kun kan skyldes
enten sjusk, dårlig lagerstyring eller direkte uvilje mod at levere hurtigt.

Meldingen fra Frankies har også været, at der af og til kan gå 3 uger med at få
en taksator til at komme forbi - det lader dog ikke til at være tilfældet denne
gang, men alligevel; det er jo groteske tidsrammer, vi tilsyneladende accepterer
uden videre.

Fakta er nu, at jeg har ventet snart en måned - og min tålmodighed er slidt.
Ikke så meget på grund af abstinenser[3] (kørte immervæk rundt i Californien en
uges tid), som på grund af en voksende irritation over, ikke at kunne få en
rimeligt håndfast dato for, hvornår jeg kan forvente at have min MC igen; en
irritation der forstærkes en del af, at jeg efter at have kontaktet værkstedet
tidligere på dagen blev lovet at man ville ringe tilbage, intet har hørt.

Ovenstående skal ikke opfattes som en kritik af Frankies som sådan - mere en
betragtning om, at det perfekte værksted tilsyneladende ikke findes - og om,
hvad vi må leve med.

Jeg mener ikke ligefrem at stille urimelige krav - jeg vil gerne vide, hvad der
er blevet/skal laves på min MC, og ikke mindst, hvornår den forventes færdig.

Har andre en tilsvarende opfattelse af værkstederne generelt?

Drukner de i arbejde? (sikkert nok)
Kan importørerne ikke skaffe dele i tide (måske?)

[1] Han var træt af at holde i kø, mens vi ventede på et passerende tog - så
han besluttede sig for at bakke - uden at se sig tilbage, og med god hast.
Jeg holdt så bag ham, og havde ingen chance for at flytte mig. Ret udramatisk,
men bestemt irriterende.

[2] Efter telefonisk at have rykket nogle gange for svar på en mail, jeg sendte.

[3] Bruger den rent faktisk også som daglig transport.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Fra : Jim Andersen

Dato : 13-07-06 07:46

Sonny T. Larsen wrote:
> Hvorfor skal det være så besværligt at få at vide, hvornår maskinen
> er klar?

Fordi det ikke er sjovt. De fleste af mekanikerne gik sikkert ind i branchen
fordi det er sjovt at skrue på cykler. Ikke fordi de synes det er sjovt at
ringe rundt til leverandører, lave stikprøvekontroller af de forskellige
importører/leverandører og udarbejde statistikker over hvem der er hurtigst
til at levere og hvilke gennemsnitstider de har.

> Drukner de i arbejde? (sikkert nok)

Ja i hvertfald om forår/sommer. Og så finder de ud af at al det sorte
arbejde de laver, og al det hvide arbejde de laver vel nok er basis for at
banke en biks op selv. Og hvor svært kan dét være ? Og så har du pludselig
en gut der er glad for at skrue men som nu istedet skal lede og fordele
arbejde, og lave vagtplaner, og holde møder med bank og revisor, og advokat
og leverandører og forhandle priser og rabatter, og ansætte kontordamer og
tage sig af medarbejderudviklingskurser, og efteruddannelse og huslejer og
miljøkrav og lagerstyring og edb. Nåeja.... og så kundeservice oven i
hatten.

Var fx ude hos Danish Custom Import http://www.customimport.dk/ og kigge en
week-end. Han havde en Honda Shadow 600 jeg var lun på. Den var dog ikke
klar til en prøvetur (manglede batteri og lidt småting), hvilket mange af
cyklerne derude ellers er. Men han sagde at han da lige kunne pudse mekkeren
på den om mandagen, og så kunne jeg komme i løbet af ugen. Jeg kom så næste
week-end (eller måske først week-enden efter) men mekkeren havde intet hørt.
Så da jeg kom hjem skrev jeg så en mail og sagde "dav dav, kan du ikke lige
give mig et praj når den er klar" og han vendte hurtigt tilbage med et "det
kan du tro!" og nu er der så gået 2 måneder uden jeg har hørt noget.

Og det er endda når han har et økonomisk incitament til at få den op at
køre. Hvad så når man vil benytte sig af hans garanti til at få lavet noget
der koster ham penge ?

Nu er min interesse så skiftet over til en mere pendlerpræget mc. Så jeg var
i går (onsdag) hos Køge MC center. De havde en gs500 og en cb500. "Prøvetur?
Joda gerne, men de havde meget travlt lige i øjeblikket", så vi lavede en
aftale om at jeg skulle ringe på tirsdag, og så ville han sammen med
mekanikeren finde en dag noget senere."

> Kan importørerne ikke skaffe dele i tide (måske?)
Der er jo nok en tidligere mekaniker og nuværende butiksindehaver der
overtog importen da én af de andre holdt op, og nu hænger han også på dén,
og han havde egentlig rigeligt at lave i forvejen.

Det egentlige problem er nok snarere at de møgcykler vi ligger og kører
rundt på går i stykker konstant og hele tiden.
Og så det møgvejr der gør at når solen endelig titter frem skal revl og krat
på gaden lige med det samme.

> [2] Efter telefonisk at have rykket nogle gange for svar på en mail,
> jeg sendte.

http://www.vibrugerikke.dk/

/jim

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-07-06 08:43

Jim Andersen wrote:
> [...]
> Joda gerne, men de havde meget travlt lige i øjeblikket", så vi lavede en
> aftale om at jeg skulle ringe på tirsdag, og så ville han sammen med

Må jeg alene ud fra de rygter(*1) og vittigheder jeg har hørt og læst om
Køge MC anbefale at du frekventerer groups.google.dk og søger på navnet
før du skrider til handling der involverer din økonomi i forhold til
bemeldte firma?

*1 - deres cykler har altid været _alt_ for dyre til mig.

--
vh
Torben

Fra : Jim Andersen

Dato : 13-07-06 10:15

Torben Scheel wrote:
> *1 - deres cykler har altid været _alt_ for dyre til mig.

Kender dem skam godt

Men lige dén her var nogenlunde ordentligt prissat. Kun ca 8-10K dyrere end
hos private, så det er jo som det plejer.

http://www.mc-center.dk/products_verbose.asp?vareid=64

/jim

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-07-06 10:40

Jim Andersen wrote:

> Kender dem skam godt
>
> Men lige dén her var nogenlunde ordentligt prissat. Kun ca 8-10K dyrere end
> hos private, så det er jo som det plejer.
>
> http://www.mc-center.dk/products_verbose.asp?vareid=64

OK - jeg vil bare nødig se nogen gå uforberedte til dem

--
vh
Torben

Fra : Arne Lorenzen