Hvilke blomster kan man sætte i haven nu?
Fra : Familien Juul

Dato : 06-07-06 13:07

Hvilke blomster kan man sætte i haven nu?
Man kan vel sætte blomster som er købt lige til at sætte, men hvad med løg
og diverse, der endnu ikke er spirret?

Jeg er nybegynder indenfor haveområdet og vores have er bare SÅ kedelig uden
blomster, så der melder sig bare 10000 spørgsmål.

Charlotte

Fra : BA

Dato : 06-07-06 16:55

Spanske margueritter kan man få på til bud i disse dage for ca 10-15 kr. De
er pæne og holde længe, hvis du klipper de visne hoveder af, men de holder
kun én sæson. Flittig Lise kan du ligeledes få glæde af.
Det er faktisk nu du skal købe løg til tulipaner, påske og pinseliljer m.m,
og så må du være tålmodig. Købe en masse krydderurter - purløg , persille.
Du kan stadig nå at lægge visse løg til efterårsblomstring, men spørg på
planteskolen.
I øvrig skal du nok luske en del rundt på en planteskole og få gode ideer.
Det kan blive dyrt, så bed også om noget fra venner og familers have.
--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse, skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 05-07-06 18:44

On Thu, 6 Jul 2006 17:55:23 +0200, "BA" <paogbaKANIN@oncable.dk> wrote:

>Det er faktisk nu du skal købe løg til tulipaner, påske og pinseliljer m.m,

Det bliver nok rimelig svært at opdrive løg af disse i butikkerne før
midten/slutningen af august.

Men hvis man kan få nogle af venner og bekendte, er tiden ok nu. Det er
stadig til at se hvor de står når man skal grave dem op.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Krukker og tilbehør til haven: http://pottehaven.dk/

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 05-07-06 18:46

On Thu, 6 Jul 2006 14:06:51 +0200, "Familien Juul" <juul160404@yahoo.dk>
wrote:

>Hvilke blomster kan man sætte i haven nu?
>Man kan vel sætte blomster som er købt lige til at sætte, men hvad med løg
>og diverse, der endnu ikke er spirret?

Tagetes og morgenfrue kan du stadig få fornøjelse af selv om du først
sår dem nu. Du kan også stadig købe frø af disse, men skynd dig.
Butikkerne piller snart deres frø af hylderne igen.

Honningurt og blodkløver kan også nå at blomstre, men de ser bedst ud
hvis man kan så hele flader til, i stedet for i en række.