Re. Er læder yt?
Fra : PO

Dato : 06-07-06 00:44

Mange tak for de mange bidrag, som jeg ikke umiddelbart bliver klogere
af. Nogle er for det ene andre for det andet. Jeg er ganske godt klar
over at tekstil er godt hvis man vil presse køresæsonen i begge ender.
Det har jeg også selv brugt, men jeg tror da helt bestemt at det er rigtigt
at beskyttelsesdelene i en læderdragt sidder bedre end i tøjet og har
ikke erfaring med at læder er generende. Jeg har en Dainese 2-delt som
efter at være brugt nogle få gange passede sig til, men den er krøbet,
så jeg skal til at kigge mig om efter en anden / noget andet. Er man
på mc-ferie i Sydeuropa, med bl.a. heftig motorvejskørsel, tror jeg jeg
ville foretrække et par shorts og en t-shirt under læderdragten frem for
"stofbamsen".
Jeg er desuden helt enig med dem der hævder at læder er mere sej end
textil - det giver et lidt mere råt look.
Men sikkerheden går selvfølgelig forud for fremtoningen. Det er særligt
her - jeg ikke har fået argumenter for at textil skulle være bedre end
læder.

PO

Fra : Henrik

Dato : 06-07-06 07:14

PO wrote:

> [...]
> Men sikkerheden går selvfølgelig forud for fremtoningen. Det er særligt
> her - jeg ikke har fået argumenter for at textil skulle være bedre end

Man kan også få "Innersuit" til at have under læderdragten, det er faktisk
rigtig godt, den "glider" nemmere og absorberer sveden, så man ikke får en
læderdragt der er fuldstændig vædet i sved, som ikke er til at få af

Mvh.Henrik

Fra : Per

Dato : 06-07-06 10:49

"PO" <poulole@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men sikkerheden går selvfølgelig forud for fremtoningen. Det er særligt
> her - jeg ikke har fået argumenter for at textil skulle være bedre end

Grand Prix kørerne bruger læder - så du kan være helt sikker på at det er
bedre end tekstil. Jeg har endnu ikke set en eneste GP kører, der bruger
tekstil - så svaret må være: læder ER bedst.

De bruger nemlig kun det bedste af det bedste - de går ikke på kompromis
overhovedet (med mindre særlige regler kræver det)

Mvh. Per

Fra : CL

Dato : 06-07-06 16:07

> [...]

> De bruger nemlig kun det bedste af det bedste - de går ikke på kompromis
> overhovedet (med mindre særlige regler kræver det)

Carsten Larsen
CBR 1K DUAL
(Hvis verden ikke er så sort og hvid)

Fra : Mogens

Dato : 07-07-06 07:30

Per skrev bl.a.:

> Grand Prix kørerne bruger læder - så du kan være helt sikker på at det er
> bedre end tekstil. Jeg har endnu ikke set en eneste GP kører, der bruger
> tekstil - så svaret må være: læder ER bedst.

"..bedre end tekstil."
Ja, bedre hvis vi snakker mindre vindmodstand, og _måske_ bedre når vi
snakker den type uheld GP-kørerne oftest er ude for: lange glideture
efter at have lagt sig ned i et sving.
Men er det også bedre til lange dagsmarcher i kulde og varme, regn og
sol? Well, that's the question

Mvh
Mogens
CBR600F4

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-06 12:30

Mogens skrev i meddelelsen
<44adff7a$0$12676$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

>Men er det også bedre til lange dagsmarcher i kulde og varme, regn og
>sol? Well, that's the question

Igår kørte vi en lille tur, hyggeligt, men meget varmt. Da jeg havde lagt
Dainese goretex dragten, så kunne jeg jo passende efterfølgende hjælpe mine
kammerater med at komme ud af de "fastklistrede" læderdragter.

Så deet

Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Henrik

Dato : 07-07-06 13:57

Orla Pedersen wrote:

> [...]

> Dainese goretex dragten, så kunne jeg jo passende efterfølgende hjælpe mine
> kammerater med at komme ud af de "fastklistrede" læderdragter.

Jeg kan kun gentage mig selv: Innersuite . . . .

Fra : Henrik

Dato : 07-07-06 14:13

Henrik wrote:

> Jeg kan kun gentage mig selv: Innersuite . . . .

Her kommer lige lidt mere
http://www.underleathers.com/motogearca/

Fra : Asger

Dato : 07-07-06 02:16

Per wrote:

> Grand Prix kørerne bruger læder - så du kan være helt sikker på at det er
> bedre end tekstil. Jeg har endnu ikke set en eneste GP kører, der bruger
> tekstil - så svaret må være: læder ER bedst.

Har du overvejet om GP koererne har et element som vindmodstand inde i
betragtningen?

Asger