Billede og orange buske
Fra : Mike Witte

Dato : 05-07-06 20:21

Hej.

På en gå tur her til aften, kom jeg forbi et hus, hvor der stak en busk ud
af hegnet, med de flotteste orange blomster. Jeg har et stykke tid ledt
efter en busk med lige nettop orange blomster, uden held. Men jeg tror nu
jeg fandt den i dag. Men hvad hedder den??? er der evt. andre buske der har
orange blomster.

Jeg har uploadet billedet her.
http://img340.imageshack.us/my.php?image=orangeblomst2pr.jpg

Billedet bliver lige ledes lagt op i dk.binaer (ved dog ikke lige hvordan
linker her fra til den)

På forhånd tak.
- - -
Mick Tagmos
Samlingen http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/elmer78

Fra : Mike Witte

Dato : 05-07-06 20:27

Fandt lige ud af hvordan man linker til en newsgruppe.

billedet ligger også her.

Mike Witte.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-07-06 20:13

On Wed, 5 Jul 2006 21:21:18 +0200, "Mike Witte" <tagmos@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>jeg fandt den i dag. Men hvad hedder den??? er der evt. andre buske der har

Den ser i hvert fald flot ud.

Kan du sige lidt om hvor stor den er? (Højde og/eller bredde)

Umiddelbart har jeg ingen anelse om hvad det er.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Krukker og tilbehør til haven: http://pottehaven.dk/

Fra : Puk Tutein

Dato : 09-07-06 19:30

"Mike Witte" <tagmos@hotmail.com> wrote in message

> Men jeg tror nu jeg fandt den i dag. Men hvad hedder den??? er der evt.
> andre buske der har orange blomster.

Jeg er bestemt ikke ekspert, men jeg synes faktisk det ligner ærteblomster.
Der findes en enkelt slags ærteblomst, Lathyrus Latifolius, som kan
overvintre i DK og altså ikke betegnes som en sommerblomst herhjemme. På
planteskoler har jeg set den omtalt som Staude Ærteblomst. Men om den fås i
orange aner jeg ikke. Jeg synes bare blomstens form ligner ærteblomst.

Mange hilsner
Puk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 09-07-06 20:01

On Sun, 9 Jul 2006 20:29:59 +0200, "Puk Tutein" <walnut@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>orange aner jeg ikke. Jeg synes bare blomstens form ligner ærteblomst.

Jeg har aldrig set staudeærteblomst i orange farver - den findes mig
bekendt kun i rød, rosa og hvid.
Jeg tror faktisk ikke engang jeg har set den etårige ærteblomst i
orange.
Men det ligner en ærteblomst ret meget.