Ladeproblem - Opfølgning
Fra : Niels Munk

Dato : 05-07-06 19:24

Hej igen

Jeg skrev tidligere om min RF 900 R, der ikke ville lade.
Efter at have pillet generatoren af, ser jeg hvad I andre også
kan se på www.sejeniels.dk.

Drevet til generatoren, sidder i en gummivulkanisering, som er
smuldret fuldstædigt væk. Jeg går ud fra at dette er grunden til
min manglende laden. Dog kunne jeg se at generatoren drejde
rundt, men fulgte ikke rigtigt omdrejningerne på motoren.

Jeg har ikke adskilt og målt på diodebro og laderegulator endnu.
Satser på at mit problem er løst, når jeg en gang får pillet resterne
af drevet ud, og presset den nye ring i.

Sådan en lille ring med en gummivulkanisering og en hun-mangenot
indeni, koster i øvrigt små 500,- som original Suzuki reservedel

/Niels Munk