GSX-R400
Fra : Rune

Dato : 05-07-06 12:57

Hej NG.

Jeg står og er ved at kigge lidt mc, og har i den forbindelse været
ude og kigge lidt.
Jeg synes at være kommet til den konklussion at en GSX-R400RR kunne
være et godt bud.
Sportslig, kåbe, nogenlunde begyndercykel, mulighed for passager.

Er jeg ved at rode mig ud i noget farligt noget?
Det skal siges at jeg ikke er den store mekaniker, men skifter da selv
olie på bilen, så lidt kan jeg godt...

Jeg har kigget på dba og fundet denne:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=45243167
Den ser godt ud, har ikke gået så langt og prisen ser rigtig ud :)

Nogen der har nogle inputs, som kunne være relevante i dette
sammenhæng?

Mvh Rune

Fra : Martin Christiansen

Dato : 05-07-06 13:50

"Rune" <kristensenrune@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[...]

---

50K for en 400 ccm fra 1990.. Kan man ikke få en GSX-R 750 (evt. kan man
drosle den ned hvis det er nødvendigt) i samme årgang for 50K..?

--
Mvh Martin

MC Tilsalg
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6341

Fra : Anders Christensen

Dato : 05-07-06 21:22

Martin Christiansen skrev:
> [...]
>

> 50K for en 400 ccm fra 1990.. Kan man ikke få en GSX-R 750 (evt. kan man
> drosle den ned hvis det er nødvendigt) i samme årgang for 50K..?

Jeg gav vist 55K for min GSX-F 750'er fra 1994, sidste år, som heller
ikke havde kørt ret langt.

Synes den er meget dyr, og jeg kan hilse fra en kammerat og sige at
GSX-R 400'eren er svær at skaffe dele til, og der findes vist ikke nogen
værkstedsbog til den.

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 06-07-06 08:46

On Wed, 05 Jul 2006 22:21:30 +0200, Anders Christensen wrote:

> Synes den er meget dyr, og jeg kan hilse fra en kammerat og sige at
> GSX-R 400'eren er svær at skaffe dele til, og der findes vist ikke nogen
> værkstedsbog til den.

Ovenstående er bestemt ulemper, man bør tage i betragtning.

På plussiden kan nævnes, at det er en ganske sporty maskine, der helt sikkert
er morsom at køre på.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-06 14:02

>Nogen der har nogle inputs, som kunne være relevante i dette
>sammenhæng?

Sædehøjde 73cm ?????

Det virker meget lavt, håber ikke at du er høj, du bør i hvertfald prøveside
den og spørge dig selv i den forbindelse om du kan side dér i længere tid.

Fra : CL

Dato : 05-07-06 15:16

[...]

Helt ærlig med mindre den har en service bog som
kan dokumentere at den har gået så lidt vælger jeg
at tro at der er fiflet med tælleren.( 16 år gammel )
Prøv også at undersøge reservedelspriser/forsikring
og nyprisen var 55K i 91så får han 49K har det
været en okay investering

Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : k.kyhl

Dato : 05-07-06 19:13

hej rune..

det er en meget lille maskine...jeg har selv haft en inden jeg købte min
honda vf 1000 fII bol´dor..

jeg er 189cm høj.vejer 103 kg og når jeg kom på den.. så det ud som om det
var en pocket bike jeg kørte på..

men ellers en ganske fin maskine.. lille/frisk og kan godt løbe stærkt..

Fra : Per

Dato : 05-07-06 20:46

[...]

Hej Rune!

Ja da - det ER en fed mc - men den er alt alt for dyr. En 400 ccm fra den
årgang må max koste 20.000. Den kostede 54900,- da den kom frem i starten af
halfemserne. Den skal stå extremt flot og have Öhlins dæmpere og lign. på
sig, hvis den skal være 50K værd - og at den kun har gået så lidt som der
bliver skrevet tvivler jeg på. Det betyder at den har kørt max. 1500 km om
året - den tror jeg simpelthen ikke på.

Se hellere efter en nyere model evt. en 600Diversion - den er billigere at
anskaffe og i reservedele og kan sagtens køre fra 400 maskinen, hvis det er
det du vil.

Se om du evt. kan finde en Gsx400x impulse - den har stort set samme data
som R modellen og koster væsentligt mindre.

Held og lykke.

/Per

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-07-06 21:57

"Rune" <kristensenrune@hotmail.com> writes:

> Jeg synes at være kommet til den konklussion at en GSX-R400RR kunne
> være et godt bud. Sportslig, kåbe, nogenlunde begyndercykel,
> mulighed for passager.

GSXR400 har en slem tendens til alvorlige motorhavarier omkring 50k
km. "Din" model har jo angiveligt kun gået 20k, men det er altså en
uheldig model, der er ved at være godt oppe i årene og som er svær at
få reservedele til. Som en anden allerede har sagt er prisen kun 4900
under nypris - cyklen er over 15 år gammel!

Jeg kan se at du allerede har aftalt med sælger at mødes og se cyklen
- pas nu på! Når du først står der ender du jo med at købe den uanset
hvad vi siger til dig (det ses ofte her i gruppen). Såeh, hold dig
væk. Det lyder hårdt, men som nybegynder har man altså en temmelig dum
købekløe der gør at man køber hvad som helst hvis bare motoren kan
snurre ved egen kraft.

Brug hellere pengene på f.eks. en RF600 der fås til samme pris og er
meget mere stabil.

Her er en til 55k som har gået 27k km:
<http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=45270099>

Du kan nok også finde en CBR600F2 til samme pris. 600'erne kræver dog
en del fornuft hvis de skal bruges som begyndercykler.

Skal det være en 400'er så overvej hellere Honda CBR400
(mini-fireblade), VFR400, RVF400 og Kawasaki ZXR400 der alle er af
meget bedre kvalitet.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 05-07-06 22:42

Du kan få dig en fin Suzuki RF600 for de samme penge, endda et par år yngre!

Om den har gået 20.000km? Jeg ved det ikke. Men den er da omlarkeret. Så
måske den har været væltet en gang eller to?

Thomas

Fra : Asger

Dato : 06-07-06 01:35

Rune wrote:
> [...]
> være et godt bud.
> Sportslig, kåbe, nogenlunde begyndercykel, mulighed for passager.

Mulighed for passager?? Ja, der er maaske nok et bagsaede, men regn
ikke med at nogen holder til meget mere en 20 km foer de gerne vil af.
Desuden paavirker det nok koereegenskaberne i alvorlig grad paa den
lille lette cykel.

AFAIK har modellen aldrig vaeret officielt importeret til DK. Det kan
som andre skriver give nogle kedelige ventetider mht. dele. Du burde
dog kunne handle dem paa nettet. Hvis den er importeret for nylig fx.
fra Japan kunne km tallet godt passe, men vaer forsigtig. Der kan vaere
sket meget paa 16 aar.

Modellen har levet godt paa at priserne paa MC'er steg stort set hvert
aar i 90'erne.
Tag lige og tjek hvad du ellers kan faa for 50K. Medmindre du er meget
sportsligt anlagt ville der nok vaere bedre valg.

- Men selvfoelgelig, man vaelger jo MC med hjertet, ikke med hjernen,
jeg tror vi alle har vaeret der. Har man droemmen saa koeber man
kvaernen, og saa tager man det sure med det soede bagefter.

Asger

Fra : Rune

Dato : 06-07-06 09:28

Hej Alle.

Mange tak for de noget "dystre" inputs...
Men det er rart, så man ikke kommer til at stå med "katten i
sækken".

Som der bliver sagt, så tror jeg jeg vender blikket mod en RF 600 i
stedet, den ser også rigtig godt ud.

Mange tak :)

Fra : Molnit

Dato : 06-07-06 14:47

Rune skrev:
> [...]
> sækken".
>
> Som der bliver sagt, så tror jeg jeg vender blikket mod en RF 600 i

   Ja, jeg ved godt det er en Yamaha, men hvorfor glemmer alle at en
FZR600 koster i samme område :) ses enda billigere en den gumpetunge
RF600 :)

--
VH
Lars Molnit