Ever Quest 2
Fra : Frandsen

Dato : 05-07-06 09:08

Jeg sender lige en føler ud. Er der nogen her i dette forum der spiller EQ2?
Jeg vender tilbage til spillet med jævne mellemrum, og derfor har jeg ikke
en karakter der er højere end level 27 (Necromancer som også er level 32
provisioner).

Hver gang jeg vender tilbage, så har der været en eller flere LU'ere, der
har vendt op og ned på alt, så man skal nærmest lære spillet om igen

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 05-07-06 17:26

Frandsen <DetKanDuGlemme@invalid.kd> skrev i
44ab7354$0$12617$edfadb0f@dread14.news.tele.dk :
> [...]
>
> Hver gang jeg vender tilbage, så har der været en eller flere LU'ere,
> der har vendt op og ned på alt, så man skal nærmest lære spillet om

Sådan er det i MMORPG spil for tiden.
I hvert fald hos SOE (helt galt er det i Star Wars Galaxies),
og i mindre grad også hos Blizzard.

Jeg spiller ikke EQ, men har (inaktive) figurer i SWG, og
spiller WoW, GW og CoH når det ikke er for varmt.

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : PerX ...

Dato : 05-07-06 18:24

In article <44ab7354$0$12617$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
DetKanDuGlemme@invalid.kd says...
> [...]
>
> Hver gang jeg vender tilbage, så har der været en eller flere LU'ere, der
> har vendt op og ned på alt, så man skal nærmest lære spillet om igen

LU'er?

Fra : Frandsen

Dato : 06-07-06 08:13

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse >
> LU'er?

LU'ere er Live Updates. Det er store/omfattende opdateringer. Der imellem er
der patches.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 06-07-06 08:16

PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i
MPG.1f161427af52e48c98baa8@news.usenetserver.com :

> In article <44ab7354$0$12617$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
> DetKanDuGlemme@invalid.kd says...

> LU'er?

"Live Upgrade"
Opdatering/ændring af spillet efter det er gået live.

I Star Wars Galaxies er der de berygtede, og frygtede
"Combat Upgrades", der trods navnet involverer hele spektret.

Således gik man for nogle måneder siden fra et skill-baseret
system, hvor alle skills fra 32 professioner kunne kombineres
frit (man kunne f.eks. være en danser med visse evner med en
blaster, der samtidig kunne tæmme dyr), til et lukket, liniært
leveling system (hvor man så kun kunne være danser, f.eks.)
med blot 9 professioner.

Samtidig blev styringssystemet lavet om, så det ikke længere
er den traditionelle MMORPG tur-baserede styring, men et FPS-
baseret sigte-med-musen-og-klikke-for-at-skyde styringssystem.

Helt så galt tror jeg ikke det er i EQ2.

For et par uger siden ændrede Blizzard en smule ved nogle af
professionernes skills. Det var dog vand i sammenligning med
ovenstående.

Fra : PerX ...

Dato : 06-07-06 18:54

In article <vM2rg.13$b21.9@news.get2net.dk>, pilgaard@tele2adsl.dk.dk
says...
> PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i
> MPG.1f161427af52e48c98baa8@news.usenetserver.com :

> "Live Upgrade"
> Opdatering/ændring af spillet efter det er gået live.

Nå, de vi andre kalder patches ;)

> Samtidig blev styringssystemet lavet om, så det ikke længere
> er den traditionelle MMORPG tur-baserede styring, men et FPS-
> baseret sigte-med-musen-og-klikke-for-at-skyde styringssystem.

Du godeste, de lyder som en god måde at skræmme kunderne væk.

> For et par uger siden ændrede Blizzard en smule ved nogle af
> professionernes skills. Det var dog vand i sammenligning med
> ovenstående.

Ja de arbejder sig igennem alle klasserne for at justere deres evner.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 07-07-06 11:23

PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i
MPG.1f176cacdcb7a0de98bab5@news.usenetserver.com :

> In article <vM2rg.13$b21.9@news.get2net.dk>, pilgaard@tele2adsl.dk.dk
> says...

> Nå, de vi andre kalder patches ;)

Ikke helt. Min formulering kan være vag, men en upgrade er i
denne sammenhæng meget mere omgribende end de almindelige
patches.

> Du godeste, de lyder som en god måde at skræmme kunderne væk.

Det var det også. En meget effektiv måde endda. Sørgeligt.

> Ja de arbejder sig igennem alle klasserne for at justere deres evner.

Og det havde SOE ikke lyst til med de 32 professioner i SWG.
Hvilket man godt kan forstå, men jeg ville nu hellere have
beholdt de 32 ubalancerede professioner end at skrotte store
dele af spillet for at komme ned på 9 balancerede*
professioner.

Et så varieret spil er for mig mange gange mere interessant
end et simpelt, men balanceret spil. Selvfølgelig er nogle
professioner mere 'stærke' end andre, sådan er det jo
også i virkeligheden. Jeg synes de 32 professioner gjorde
spillet ualmindeligt interessant, og de eneste der peb over
den manglende balance var alligevel PvP-pigerne.

*) Intet spil er alligevel 100% balanceret, ikke engang Pong!