Kan man bruge VISA kort i CANADA ??
Fra : Peter

Dato : 05-07-06 08:15

Hej Alle

Måske lige et dumt spørgsmål, men her kommer det:

Vi skal 3 uger til CANADA til August og i den forbindelse er jeg kommet
i tvivl - Kan jeg anvende mit VISA kort (VISA/Dankort) i CANADA ??

- Eller skal jeg bestille et andet kort ??

Tak

/Peter

Fra : John

Dato : 05-07-06 11:27

Peter skrev:
> [...]
>
> Vi skal 3 uger til CANADA til August og i den forbindelse er jeg kommet
> i tvivl - Kan jeg anvende mit VISA kort (VISA/Dankort) i CANADA ??

Det kan du sagtens.

http://visa.via.infonow.net/locator/can/jsp/SearchPage.jsp

Mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-06 11:33

Det kan du god, du skal være opmærksom på at det kan være svært at leje bil
mv. med VISA. VISA kombineret med et MasterCard er en god ide

Fra : Sten Schou

Dato : 05-07-06 20:02

"Jesper Thomsen" <jesper (a) dystrup.com> skrev i en meddelelse
> Det kan du god, du skal være opmærksom på at det kan være svært at leje
> bil mv. med VISA. VISA kombineret med et MasterCard er en god ide

Overhovedet ikke noget problem.

Hilsen Sten

Fra : Peter

Dato : 05-07-06 12:48

Hej Alle

TAK for jeres svar...

/Peter

Fra : Flyrejsen.dk Feedbac~

Dato : 05-07-06 16:21

Visa-kort kan du bruge praktisk taget overalt i verden.

Det er dog altid en god idé at have et alternativ kort med på ferien uanset,
hvor man rejser hen. Så undgår du at strande uden penge, hvis du mister
kortet, det går i stykker eller lign.

Vær også opmærksom på at der er en forbrugsgrænse på Visa/Dankort (kun på
Visa-delen) på 30.000 (mener jeg) på løbende 30 dage.

Som skrevet tidligere i tråden, så er et Mastercard et rigtig godt
supplement til Visa. Det kan du få i de fleste banker eller hos Eurocard.
Eller på www.sas.dk - hvor du kan oprette det som kombineret eurobonus-kort,
så du får point for det beløb du bruger i udlandet. På de fleste Mastercards
er der også en tilhørende rejseforsikring.

Selv har jeg meget glæde af mit Diners-kort, som udover at kunne oprettes
med SAS Eurobonus-ordning også giver gratis adgang (for kortindehaver) til
over 80 lounges rundt i verden - bl.a. i Kastrup. Ulempen ved Diners er, at
det ikke kan bruges helt så mange steder som Mastercard. Indtil nu har det
specielt været et problem i USA, men der er nu lavet en aftale med
Mastercard om at det kan bruges på deres salgssteder i USA og vist også
Canada (ikke resten af verden), så det er ikke det store problem i praksis.
Det kan bruges i de fleste hæveautomater (alle der er mærket med
Cirrus-logo)

Rigtig god rejse...

Flemming
www.flyrejsen.dk

On 05/07/06 13:48, in article
1152100090.188337.133360@75g2000cwc.googlegroups.com, "Peter"

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 05-07-06 18:10

> [...]
> praksis.
> Det kan bruges i de fleste hæveautomater (alle der er mærket med

I Canada og i særdeleshed USA konfronteres man ofte med kravet om et "major
creditcard" og det er altså ikke et VISA-kort.
Det er dog mest i forbindelse med sikkerhedsstillelse, dvs billeje som
tidligere nævnt, og af og til også større hoteller.Det er deres garanti for,
at du ikke ødelægger deres grej, eller ikke er i stand til at betale
bagefter ydelsen.
Det er så i øvrigt korrekt, at Diners-kortet konverteres til også at gælde
som Mastercard både i USA og Canada, men først efter udstedelse af et nyt
kort eller ombytning af det gamle, for logo'et skal være der, før det
accepteres som Mastercard.
Og det er i hvertfald også noget jeg glæder mig til
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Lars Ehlers

Dato : 05-07-06 21:32

On Wed, 5 Jul 2006 19:09:31 +0200, "Niels Hejnfelt"
<niels@VIPhejnfelt.dk> wrote:

>I Canada og i særdeleshed USA konfronteres man ofte med kravet om et "major
>creditcard" og det er altså ikke et VISA-kort.

Et "major credit card" er et VISA, Mastercard eller American Express.
Og det går fint med at bruge et VISA, hvis kortet er et "rigtigt"
kreditkort og ikke et debitkort. Jeg tror, at evt. problemer med at
bruge et VISA/Dankort ligger i, at at det er et debitkort, og så kan
man ikke bruge det til at leje bil med. Det samme gælder også mit
hævekort fra min amerikanske bank, selvom det også er et VISA, så kan
det heller ikke bruges til at leje bil med.

Det firma, som jeg arbejder for, har udstyret mig med et firmabetalt
VISA og jeg har brugt det uden problemer overalt i Nordamerika samt i
Asien, Europa og Syd- og Centralamerika. Har virket fint til hotel og
billeje.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : T.Liljeberg

Dato : 06-07-06 03:56

On Wed, 5 Jul 2006 19:09:31 +0200, in dk.fritid.rejse "Niels Hejnfelt"
<niels@VIPhejnfelt.dk> wrote:

>I Canada og i særdeleshed USA konfronteres man ofte med kravet om et "major
>creditcard" og det er altså ikke et VISA-kort.

Er det en joke? VISA er omtrent så "major" som noget credit card kan
blive.

Fra : John

Dato : 06-07-06 09:14

T.Liljeberg skrev:

> Er det en joke? VISA er omtrent så "major" som noget credit card kan
> blive.

Jeg tror Niels tænker på det almindelige danske VISA/Dankort der normalt
ikke er et kreditkort.

Mvh

John

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 07-07-06 18:09

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tror Niels tænker på det almindelige danske VISA/Dankort der normalt
> ikke er et kreditkort.
> Mvh
> John

....jep, som Lars Ehlers netop havde fat i tidligere i tråden, så var det t
VISA-dankort, som rigtig mange danskere er udstyret med, at jeg talte om.
Mvh Niels

Fra : Flyrejsen.dk Feedbac~

Dato : 06-07-06 10:51

> [...]
> accepteres som Mastercard.
> Og det er i hvertfald også noget jeg glæder mig til

Diners-kortet kan faktisk bruges allerede nu som Mastercard i USA (iflg.
seneste information fra Diners), men næste gang kortet udskiftes kommer der
et nyt logo på der også beskriver det.

Fra Diners.dk:
Dit Diners Club kort kan allerede nu anvendes i forretnings-steder, som
accepterer MasterCard i USA og Canada. Over sommeren begynder vi at sende de
første nye kort ud, med særskilt MasterCard symbol på bagsiden. Du vil
modtage dit nye kort, når det gamle udløber.