grundvanspumpe
Fra : torben

Dato : 05-07-06 00:19

hejsa
Har sådan en pumpe stående, Der er sat til og det hele. Rimelig ny ser den
ud.... Jeg fylder vand på den ,,, Tjek,,, strøm til,,, tjek,,, prøver at
tænde for vandet.... der sker ikke en skid... Der kommer bare det vand ud
jeg har fyldt på den..... hvad sker der lige?? Gør jeg det forkert el hva?
Torben

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 05-07-06 17:08

"torben" <torben_chr_k@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg har fyldt på den..... hvad sker der lige?? Gør jeg det forkert el hva?

Hvis den skal suge vandet op gennem en sugespids der er banket ned i jorden,
så skal du nok lige have vandet pumpet op til pumpen først. Ellers vil der
være luft på sugesiden af pumpen, og det er ikke sikkert den selv kan suge
det væk.
Til det vil du nok kunne låne en ansugningspumpe hos din vvs mand.
Hilsen Matthias

Fra : Majbritt Sørensen

Dato : 05-07-06 20:31

> [...]
> jeg har fyldt på den..... hvad sker der lige?? Gør jeg det forkert el hva?

fortæl noget mere, hva suger du i brønd - boring - vandløb -???
suge højde ??
er der 1 eller 2 slanger ned til suge spidsen ??
jeg har selv egen boring på 26 meter dybte

Mvh jens

Fra : torben

Dato : 05-07-06 22:31

Hej igen
Der er gravet såen en plastslange ned som går ned i jorden og op på
pumpen... Ved ikke lige hvor langt den er nede. Købte huset i vinters, så er
ikke lige klar over det...Men grundvandet står rimeligt højt heromkring hvor
jeg bor!

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 06-07-06 15:26

torben wrote:
> [...]
> pumpen... Ved ikke lige hvor langt den er nede. Købte huset i
> vinters, så er ikke lige klar over det...Men grundvandet står

Fyld sugeslangen med vand fra vandhanen og prøv igen.

Q:
Har sådan en grindvandspumpe en 'spædefunktion'?

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info