Kawa ER-5 Speedometer kabel
Fra : Carl Astrup

Dato : 04-07-06 13:02

Damn.. Nåede lige at have den nyindkøbte (lettere brugte) ER-5'er i en uge..
og så røg speedometeret ellers midt på storebæltsbroen..

Lidt googling af denne absolut fantastiske gruppe ser ud til at give svaret
at det nok er speedometer kablet der er knækket (hvem i alverden tænker på
det som en slid-del?)..

Nu kommer problemet så, den eneste jeg har fundet indtil videre der har det
på lager, og vil montere det er MC-Hjørnet.. Det er jeg ikke superglad for
skal være min første spæde oplevelse med et mc-sted, så er der andre der har
gode forslag?

ps: Er det svært at skifte selv? ser rimeligt simpelt ud.

//eCarlos

Fra : jshansen

Dato : 04-07-06 13:13

Carl Astrup skrev:

> [...]
> gode forslag?
>
> ps: Er det svært at skifte selv? ser rimeligt simpelt ud.

Hej Carl,

Køb et hos MC-butikken.dk for kr. 122,- og skift det selv.
Det er nok det nemmeste "selvskrueprojekt" overhovedet

Jan Selchau-Hansen

Fra : Carl Astrup

Dato : 04-07-06 13:46

"jshansen" <selchauhansen@gmail.com> wrote in message

"Køb et hos MC-butikken.dk for kr. 122,- og skift det selv.
Det er nok det nemmeste "selvskrueprojekt" overhovedet

Jan Selchau-Hansen
"
Okay. det lyder som om det er til at gå til, selv for en "teknik-padde" som
mig..

Takker

//eCarlos

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 04-07-06 14:54

Hej Carl,

Der er ingen problemer i at skifte sådan noget selv - det er nærmest
"plug and play" :)

/Thomas

Fra : Jim Andersen

Dato : 04-07-06 15:17

Thomas Løjmann Jørgensen wrote:
> Hej Carl,
>
> Der er ingen problemer i at skifte sådan noget selv - det er nærmest
> "plug and play" :)

Men husk nu Murphy... da jeg købte min suzuki virkede speedometeret ikke.
Masi i Holbæk (hvor sælger boede) havde 3 ugers leveringstid da de havde
ferie(!). Jeg kørte så til Køge og købte det (små 100 kr), og tog det med op
til ham. Der var dog ikke plads til at ploppe det i, nede ved forhjulet, så
vi måtte løsne forhjulsbolten og dreje midterstykket lidt. Men det var nemt
at skifte, både oppe ved speedometeret og nede ved forhjule, og det virkede
sørme.

Så vi gav hånd, og penge skiftede ejer osv og jeg drønede glad af sted.
Efter en lille kilomet kunne jeg se en bil i bakspejlet der blinkede og
gjorde ved. Det var sælger der kom drønende med en svensknøgle så vi lige
kunne få spændt forhjulet !!!!!

/jim

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 04-07-06 13:57

"Carl Astrup" <eCarlos@esomething.com> writes:

> ps: Er det svært at skifte selv? ser rimeligt simpelt ud.

Det er let at skifte selv. Husk at smøre det nye kabel godt og
grundigt, fx med motorolie, så det ikke også knækker.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Carsten JvT

Dato : 05-07-06 00:10

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men da jeg havde en ER-5'er købte jeg et nyt
kabel hos MC-gaarden i Slangerup.

Jeg kan ikke huske prisen, men den var bestemt til at betale. Den var også
meget nem at sætte på, du skal blot sørge for at spænde boltene med en tang,
især den ved forhjulet. Jeg oplevede at den "skruede" sig selv løs igen

Jeg brugte dog aldrig selv noget smørrelse inden monteringen, da kablet og
enderne allerede var fedtet ind.

Eneste besværelige del ved monteringen på min tidligere ER-5'er var når
kablet skulle monteres i instrument huset. Jeg havde nemlig fuldkåbe på, så
det var ikke helt nemt at komme til.

Fra : Carl Astrup

Dato : 05-07-06 09:24

"Carsten JvT" <carsten.jvt@gmail.com> wrote in message
> Eneste besværelige del ved monteringen på min tidligere ER-5'er var når
> kablet skulle monteres i instrument huset. Jeg havde nemlig fuldkåbe på,
> så det var ikke helt nemt at komme til.

Der er jeg heldigvis godt stillet, den er så nøgen som den kan være :)

//eCarlos