|
| On/Off-effekt ved lave omdrejninger!! Fra : S@nd |
Dato : 04-07-06 08:56 |
|
Hey,
Jeg har et lille problem med "tomgangskørsel" på fejebladet. Det
virker lidt som on/off!!
Altså den er svær at "rulle" igang på gassen, fra tomgang af.
Det er mest udpræget ved langsomt gearskifte, hvor motoren når at
falde meget i omdrejninger, inden koblingen slippes, så virker det som
om den lige skal "samle" gassen op, inden den trækker igen.
Det er utrolig svært at køre jævn svingkørsel ved lave
omdrejninger, pga. on/off-effekten.
Ellers kører cyklen perfekt over hele spektret.
Eneste modifikationer er: Factory Jetkit, Slip-On, UNI-filter.
Kædekit'et er næsten nyt og justeret og chok-koblingen er ny, så der
er ikke det der driller.
Iflg. en mc-mekaniker, skal jeg prøve at hæve nålene et hak, men jeg
er lidt skeptisk for, omdet har nogen effekt så langt nede i
omdrejninger.
Jeg tror selv mere på, at en synkronisering kan hjælpe på problemet,
men måske ikke fjerne det helt. Måske spiller jetkit-nålenes
udformning også ind på dette??
Hvad mener i - Nålene, synkronisering, eller noget helt andet????????
Mvh. S@nd
| |
Brian Larsen (04-07-2006)
| Kommentar Fra : Brian Larsen |
Dato : 04-07-06 09:59 |
|
S@nd skrev:
> Hey,
>
> Jeg har et lille problem med "tomgangskørsel" på fejebladet. Det
> virker lidt som on/off!!
> Altså den er svær at "rulle" igang på gassen, fra tomgang af.
> Det er mest udpræget ved langsomt gearskifte, hvor motoren når at
> falde meget i omdrejninger, inden koblingen slippes, så virker det som
> om den lige skal "samle" gassen op, inden den trækker igen.
> Det er utrolig svært at køre jævn svingkørsel ved lave
> omdrejninger, pga. on/off-effekten.
>
>
> Hvad mener i - Nålene, synkronisering, eller noget helt andet????????
>
> Mvh. S@nd
Jeg ville starte med en synkronisering inden du begynder at rode med
nåle, burde ikke tage lang tid og du vil med det samme kunne føle om
det har hjulpet.
Mvh,
Brian
| |
S@nd (04-07-2006)
| Kommentar Fra : S@nd |
Dato : 04-07-06 22:38 |
|
Jeg har nu prøvet at skifte de faste jetkit-nåle ud med originale
nåle, og det har hjulpet meget på problemet, nu er jeg rimelig sikker
på, at det sidste kan fjernes med en synkronisering.
| |
Rasmus og Ditte (05-07-2006)
| Kommentar Fra : Rasmus og Ditte |
Dato : 05-07-06 11:22 |
|
Jeg har nu prøvet at skifte de faste jetkit-nåle ud med originale
nåle, og det har hjulpet meget på problemet, nu er jeg rimelig sikker
på, at det sidste kan fjernes med en synkronisering.
Hvor langt har den kørt med Factory nålene?
Det er et kendt problem at Factorys titanium nåle slider ret hårdt på
strålerøret og gør det ovalt med deraf følgende problemer præcis som dem du
beskriver.
Har selv været ude for det på min gamle mc(zx9r-c)
Det kan som regel ses med det blotte øje hvis du kigger ned i hullet hvor
nålene går i.
Men en synkronisering hjælper sikkert også på det.
Hvor i landet hører du til?
Jeg har synkroniseringsværktøj og har lige været igennem hele balladen på
min gamle,så hvis det er i nærheden af Amager så...(-:
Mvh
Rasmus H Husky 610 Supermotard
| |
Armand (04-07-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 04-07-06 22:49 |
|
S@nd skrev:
> Hey,
>
> Jeg har et lille problem med "tomgangskørsel" på fejebladet. Det
> virker lidt som on/off!!
> Altså den er svær at "rulle" igang på gassen, fra tomgang af.
> Det er mest udpræget ved langsomt gearskifte, hvor motoren når at
> falde meget i omdrejninger, inden koblingen slippes, så virker det som
> om den lige skal "samle" gassen op, inden den trækker igen.
> Det er utrolig svært at køre jævn svingkørsel ved lave
> omdrejninger, pga. on/off-effekten.
>
> Hvad mener i ............eller noget helt andet????????
Kontroller svømmerhøjden i alle karbunader v.h.a. en klar slange til
bundskruen og ført op på siden af karburatoren!
Uanset den faktiske højde (den rette kan findes i en manual), så er det
oftest positivt at alle karbunader er lige høje!
--
Armand.
| |
S@nd (05-07-2006)
| Kommentar Fra : S@nd |
Dato : 05-07-06 11:36 |
|
Rasmus og Ditte wrote:
....
> Det er et kendt problem at Factorys titanium nåle slider ret hårdt på
> strålerøret og gør det ovalt med deraf følgende problemer præcis som dem du
> beskriver.
> Har selv været ude for det på min gamle mc(zx9r-c)
> Det kan som regel ses med det blotte øje hvis du kigger ned i hullet hvor
> nålene går i.
....
Det lyder interessant!! - Factory kit'et er monteret før jeg fik
cyklen, så jeg ved kke hvor længe de har været monteret.
Det viste sig også, at de nåle jeg har monteret ikke er originale,
men fra et Dyno kit, og jeg ville alligevel have prøvet at løfte dem
en tak mere i aften, og så vil jeg da nærstudere strålerørene!!
I værste fald har jeg et ekstra sæt karburatorer liggende, som kunne
donere strålerør.
Jeg har selv synk-værktøj og er placeret i Kolding - Men ellers mange
tak for budet!
Mvh. S@nd
| |
|
|