Salg af MC - hvordan?
Fra : SrS

Dato : 03-07-06 19:05

Hej

Jeg har en MC jeg vil sølge, men vil godt have nogle gode råd om hvordan.

Hvor skal man annoncere?

Hvordan gør man rent praktisk? Skal man omregistrere før man får pengene?
Og hvordan sikrer man sig mht. betalingen? Det er jo lidt svært at kræve kr.
60.000 i kontanter.

Nogen der har erfaringer?

SrS, nyder MC-vejret

Fra : Anders Majland

Dato : 03-07-06 19:15

> Jeg har en MC jeg vil sølge, men vil godt have nogle gode råd om hvordan.
> Hvor skal man annoncere?

dba.dk

> Hvordan gør man rent praktisk? Skal man omregistrere før man får pengene?

Nope

> Og hvordan sikrer man sig mht. betalingen? Det er jo lidt svært at kræve
> kr. 60.000 i kontanter.

Hvorfor ?
Køber skal måske bestille dem i sin bank for at de har nok ved kassen. Men
ellers en banknoteret check.

Første mc købte jeg vist med en alm check i 1998 (37500kr)
Den anden i 2003 overførte jeg de 35000kr via netbank fra min bærbare mens
sælger kiggede mig over skulderen.
Den 3. til 50000kr betalte jeg kontant lige før påske - havde taget
kontanter med hvis nu det skulle lykkes at presse ham i pris, men jeg var
nok for begejstret. (Ikke nemt at bede om at få X tusinde kr i bytte penge
på en banknoteret check)

> Nogen der har erfaringer?

Ikke med at sælge mc. Dvs jeg har solgt nogle stumper og et stel med papirer
men ikke noget der var plader på

Men søg tilbage i gruppen - der har været mange indlæg om emnet.

Et par hovedtræk
- Det er købers hovedpine at få synet og omregistreret inden 3 uger (og det
bliver så sælgers problem hvis han ikke gør det)
- Skal cyklens synes kan det øge interessen hvis sælger for den synet så den
er klar til omregistrering.
- Mhs til betaling kan det være nemt at mødes i købers bank og lade banken
overføre pengene.
- Medmindre at sælgers bank har pant i cyklen - så er det nok en gid ide at
mødes der istedet og være sikker på at pantet betales ud (Som køber - Ring
til Bilbogen i århus for at checke gæld i cyklen)
- Så kan man bare lade den nye ejer kører - eller tage på motorkontoret i
fællesskab og få den omregistreret. Så er sælger sikker på ikke at hænge på
vægtafgiften længere ...

Fra : Quibbler

Dato : 05-07-06 18:31

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:44a95ec3$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> at mødes der istedet og være sikker på at pantet betales ud (Som køber -
> Ring til Bilbogen i århus for at checke gæld i cyklen)

Hvilke oplysninger skal bilbogen have for at kontrollere evt. pant, er det
nok med registreringsnummer eller skal de have stelnummer mm.

Venlig hilsen
Michael

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 03-07-06 21:34

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> writes:

> Den anden i 2003 overførte jeg de 35000kr via netbank fra min bærbare mens
> sælger kiggede mig over skulderen.

Det ville jeg ikke gå med til, hvis vi ikke brugte samme bank, så
pengene var overført med det samme. Man kan nemlig godt annullere
sådan en overførsel igen, hvis den ikke går igennem med det samme.

> [...]
> nok for begejstret. (Ikke nemt at bede om at få X tusinde kr i bytte penge

Så er tricket at tage fx 42.000 med på banknoteret check, og så resten
i kontanter

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : MKS - 74

Dato : 03-07-06 21:47

On Mon, 03 Jul 2006 22:34:29 +0200, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

>Så er tricket at tage fx 42.000 med på banknoteret check, og så resten
>i kontanter .

He-he, det har jeg prøvet et par gange (som sælger) og hver gang har
køber fået præcis zip ud af det "trick" . Fik iøvrigt også tilbudt
Netbank-overførslen i sidste MC-handel (køber havde lidt svært ved at
hæve tilstrækkeligt med kontanter), men sagde også nej til denne.

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 04-07-06 13:45

> Jeg skulle alligevel i banken så om jeg hjævede 8000 eller 50000 kan jo være
> det samme - medmindre jeg syntes det ville være nemmere at hæve 2000kr om
> dagen i en kontant . Og så har jeg stadig ikke gebyr på kontanthævninger ...

Nej nej - tricket består i at man jo tager den banknoterede check med
på det beløb man tror man kan handle prisen ned til, og så kontanter
for resten op til den pris sælger har sat eller du maksimalt er villig
til at give. Så kan du altid handle selv om du ikke har held til at
handle prisen ned, og du slipper for at have alt for mange kontanter
med.

> Men selvfølgelig bliver man da lidt paranid over sådan en konvolut i
> inderlommen når man ikke er vant til at have mere højest et par hundrede i
> kontanter på sig

Ja, særligt når man handler nyere MC'er til højere priser. Jeg betalte
Fazeren på dankort (det er det største beløb jeg endnu har prøvet at
trykke godkend til på sådan en dankort-terminal) - det var lidt
lettere. Den gamle bandit blev klaret ved en overførsel i sælgers bank
fordi sælger og jeg brugte samme bank, og sælgers bankdame skulle
bruge pengene til at annullere et lån.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Armand

Dato : 04-07-06 22:33

SrS skrev:

> SrS, nyder MC-vejret

MC(!) vejret???

Lige for tiden er det da for varmt til at køre motorcykel - Ja selv til
at sidde på terrassen. Det eneste fornuftige i de for tiden værende
temperaturer er at ligge og vugge ude på fjorden eller tage til stranden :-|

--
Armand.
(Storebælt rundt i søndags, med sveden løbende ned af rygraden)

Fra : Steen Gruby

Dato : 04-07-06 22:38

On Tue, 04 Jul 2006 23:33:15 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

>Lige for tiden er det da for varmt til at køre motorcykel - Ja selv til
>at sidde på terrassen. Det eneste fornuftige i de for tiden værende
>temperaturer er at ligge og vugge ude på fjorden eller tage til stranden :-|

Jeg har da rullet hyggetur med mine kolleger her til aften.
160 Km og stegt flæsk med persillesovs - MUMS

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 04-07-06 22:57

Steen Gruby skrev:
> [...]
>
> Hej Armand.
>
> Jeg har da rullet hyggetur med mine kolleger her til aften.
> 160 Km og stegt flæsk med persillesovs - MUMS

Stegt flæsk?
Det er da om fredagen at der er stegt flæsk på menuen ved Guldborgsund!?

--
Armand.
(Der samme sted fik gammldags oksesteg på 3. etape af søndagens

Fra : Steen Gruby

Dato : 04-07-06 23:05

On Tue, 04 Jul 2006 23:56:56 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

>Stegt flæsk?
>Det er da om fredagen at der er stegt flæsk på menuen ved Guldborgsund!?

Næ - Vi ka' skam oss' i den nordlige del af Djæweløjen.
Skipperkroen på Lynæs Havn lagde køkken til i dag.
Og så er der for resten samme menu hver tirsdag på Ganløse Kro.
Stegt flæsk ad libitum til en billig penge )

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo