Nye teamtræs møbler....smør fingre
Fra : Bo Hellum

Dato : 03-07-06 14:33

Hej alle

Ja jeg har lige investeret i et nyt teaktræs møbelsæt, og inden jeg nåede at
sige "nåh, jeg må hellere få smurt møblerne i olie", ja så havde min datter
smækkede hendes indklistrede kærgårds fingre på bordet. Så nu er der 5
fingre ret tydeligt placeret midt på bordet.

Hvad dælen kan jeg gøre for at få det væk, inden jeg giver det olie?

Bo

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 03-07-06 15:24

Bo Hellum wrote:
> Hej alle
>
> Ja jeg har lige investeret i et nyt teaktræs møbelsæt,

Tillykke med det :)

> Hvad dælen kan jeg gøre for at få det væk, inden jeg giver det olie?

Du lader være....
Teaktræ har den store fordel, at det ikke kræver vedligeholdelse. Det er
allerede beskyttet fra naturens hånd :)
Hvis du holder fingrene fra olien, vil det med tiden udvikle en grå silkemat
overflade som jeg synes er noget af det flotteste i verden.
Hvis man godt kan lide den brune oliebehandlede overflade, er der langt
billigere alternativer til teaktræ.

Hvis du ikke _kan_ lade olien være, vil fingrene forsvinde som dug for solen
når du giver træet olie. "Kærgården" er jo også bare olie :)

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : Max

Dato : 03-07-06 15:28

Hej Bo

> Hvad dælen kan jeg gøre for at få det væk, inden jeg giver det olie?

Giv det hele Kærgård :)

Mvh Max

Fra : TT

Dato : 03-07-06 15:38

> Hej Bo

> Giv det hele Kærgård :)
>
> Mvh Max

LOL

TT

Fra : Petersen_Michael

Dato : 03-07-06 18:51

In news:OY9qg.114$P11.37@news.get2net.dk,
TT <trp@(fjern)hajq.dk> Typed:

> LOL

Det er ikke noget at grine af *GG* Jeg har brugt samme trick med rødvin..
Rødvin på ubehandlet fyr :-/
what to do?, what to do?
Så kan hele bordet få en god Medoc

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
Residerende i Nyborg

ved privat post fjern dyret i @dressen

Fra : Jens U. K.

Dato : 06-07-06 12:07

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> wrote in
message news:44a958eb$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> In news:OY9qg.114$P11.37@news.get2net.dk,
> TT <trp@(fjern)hajq.dk> Typed:

> Det er ikke noget at grine af *GG* Jeg har brugt samme trick med
> [...]

He, he

Men seriøst, hvad siger Teak til rødvin?
Hvordan har Teak det med våde ting der normalt pletter på f.eks. fyr.

/Jens Ulrik

Fra : Martin

Dato : 06-07-06 13:08

"Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men seriøst, hvad siger Teak til rødvin?
> Hvordan har Teak det med våde ting der normalt pletter på f.eks. fyr.

Det er ikke noget problem, teak suger stort set ikke.

/Martin

Fra : Jens U. K.

Dato : 06-07-06 13:15

"Martin" <mb@nospam.dk> wrote in message
> "Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> skrev i en meddelelse
[...]
> Det er ikke noget problem, teak suger stort set ikke.

Heller ikke når det har fået sin sølvpatina efter et (par) år udenfor?

/Jens Ulrik

Fra : Martin

Dato : 06-07-06 13:51

> "Martin" <mb@nospam.dk> wrote in message
> [...]
>
> Heller ikke når det har fået sin sølvpatina efter et (par) år udenfor?

Nej.

/Martin

Fra : MK

Dato : 06-07-06 18:11

"Martin" <mb@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Nej.

Vi har netop købt bord og 4 stole i teak. Under indvielsen væltede
jeg et fyldt glas rødvin ud over det hele. Vi tørrede det hele op og
intet var hændt. Et par dage efter havde vi en mindre fiskebuffet og
nu er der pletter på bordet efter det

Fra : [NH]7H

Dato : 03-07-06 17:55

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej Bo

> Giv det hele Kærgård :)

haha, ja det var sku en ide.

Tak for tippet carsten, jeg ser hvad det ender med.

Bo