/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
At ligge udenpå hindanden
Fra : Allan


Dato : 03-07-06 08:30

Hej Gruppe,

Vi (32" sejlbåd) var på en lille weekend tur og lagde os uden på en anden
( >40" sejlbåd ) da vi kom i havn hen på eftermiddagen. Der var ingen ombord
da vi fortøjrede. Vi lagde springet omkring hans vanter, da der ikke var
klamper midtskibs og trak landstrøm hen over stævnen. Viden pressede os ind
på ham og vi havde naturligvis sat vores fendere imellem.

Da vi kom tilbage fra is-kiosken, kunne vi på afstand se at der var kommet
folk ombord og jeg gik hen for at hilse på. Min hilsen blev mødt at et vredt
udbrud:

Han var f*ndme p*sse utilfreds - der var hele tre ting som f*nme skulle
laves om og det kunne ikke gå hurtigt nok:

1. Da han kom retur var der 5 cm mellem vores både - vi kunne *beeb* bare
købe nogle ordentlige fendere
2. Vi skulle *beeb* ikke have vores ledning til at slaske rundt på hans dæk,
vi kunne *beep* trække den fra stævnen direkte i land
3. Han ville *beeb* ikke have at vores spring var fortøjret omkring hans
vanter - han mente at vi kunne lave spring ved at bruge hans klamper ( som
der ikke var nogle af midtskibs )

Vi valgte at løse situationen ved at trække os frem på den næste båd ( som
venligt tilbød sin assistance Senere på aftenen hørte vi en ophidset
råben ombord og umiddelbart efter forlod han havnen....

Ud over at fortælle om oplevelsen vil jeg gerne spørge:

Hvordan er jeres holdning til at lave spring på vanterne? Sagt på en anden
måde: Hvis der ikke er klamper midtskibs, er det så lig med " jeg vil ikke
have nogen udenpå mig! " ?

Kommentarer til 1 og 2 modtages også gerne - hvordan mener du man gør det
rigtigt?

På forhånd tak for Jeres svar

Allan



 
 
Thomas Jensen (03-07-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 03-07-06 08:34

> Hvordan er jeres holdning til at lave spring på vanterne? Sagt på en anden
> måde: Hvis der ikke er klamper midtskibs, er det så lig med " jeg vil ikke
> have nogen udenpå mig! " ?
>

godt nok kalder folk min mc for en færge, men jeg har dog ikke fendere på
den

--
mvh

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11



Allan (03-07-2006)
Kommentar
Fra : Allan


Dato : 03-07-06 08:50

>> Hvordan er jeres holdning til at lave spring på vanterne? Sagt på en
>> anden måde: Hvis der ikke er klamper midtskibs, er det så lig med " jeg
>> vil ikke have nogen udenpå mig! " ?
>>
>
> godt nok kalder folk min mc for en færge, men jeg har dog ikke fendere på
> den
>

Har du klamper ?

:-| Øv - fejlpostering |-:

Sorry,
Allan



Kim Persson (03-07-2006)
Kommentar
Fra : Kim Persson


Dato : 03-07-06 08:59

>> Hvordan er jeres holdning til at lave spring på vanterne? Sagt på en
>> anden måde: Hvis der ikke er klamper midtskibs, er det så lig med " jeg
>> vil ikke have nogen udenpå mig! " ?

Om jeg har klamper eller ej, så skal du ikke forsøge at hænge dig udenpå
mig. Jeg blir stiktosset!
Især fordi min mc blir ridset af at I tramper rundt på min mc for at
fortøjre jeres båd. Min mc skal ikke fungere som anker for jer.

Desuden forstår jeg heller ikke hvorfor I ikke blir i vandet som hidtil? Den
seneste måned har jeg hørt om to episoder hvor I afprøver landjorden, men
altså det virker hverken ved søbredde eller i svenske skærgårde....

//Kim



Jim (03-07-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 03-07-06 10:03

"Allan" <allan@ingenspamher.tak> skrev i en meddelelse
news:44a8c789$0$12629$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej Gruppe,
>
> Vi (32" sejlbåd) var på en lille weekend tur og lagde os uden på en anden
> ( >40" sejlbåd ) da vi kom i havn hen på eftermiddagen. Der var ingen
> ombord da vi fortøjrede. Vi lagde springet omkring hans vanter, da der
> ikke var klamper midtskibs og trak landstrøm hen over stævnen. Viden
> pressede os ind på ham og vi havde naturligvis sat vores fendere imellem.
>
> Da vi kom tilbage fra is-kiosken,

Hvad farve havde isen?



Peter B. Juul (03-07-2006)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 03-07-06 16:45

"Allan" <allan@ingenspamher.tak> writes:

> Hvordan er jeres holdning til at lave spring på vanterne? Sagt på en anden
> måde: Hvis der ikke er klamper midtskibs, er det så lig med " jeg vil ikke
> have nogen udenpå mig! " ?

Jeg springer af princip aldrig vanterne (eller rettere "handskerne")
over, når jeg kører. Går det galt, vil jeg gerne selv kunne tørre mig
bagi de næste år.

Det er rigtigt, at der er nogle frygtelige klamper på vejene, som
håner dette sikkerhedsvalg og ikke vil have læder udenpå fingrene. Det
er deres tåbelige valg. Jeg vil ikke lade mig presse af deres
stil-valg.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^)) - Birksted
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

Torben Scheel (04-07-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 04-07-06 06:51

Peter B. Juul wrote:
> Det er rigtigt, at der er nogle frygtelige klamper på vejene, som
> håner dette sikkerhedsvalg og ikke vil have læder udenpå fingrene. Det
> er deres tåbelige valg. Jeg vil ikke lade mig presse af deres
> stil-valg.
>
Det er faktisk flertallet i øjeblikket, eller også er der en statistisk
overvægt af Niki Lauda fans der hilser

--
vh
Torben - der ikke vil skaffe arbejde til plastickirurgerne hvis jeg kan
blive fri.


TGSC (04-07-2006)
Kommentar
Fra : TGSC


Dato : 04-07-06 08:05

Torben Scheel skrev:
> Torben - der ikke vil skaffe arbejde til plastickirurgerne hvis jeg kan
> blive fri.

Afdæmpet og dog skræmmende læsning :
http://www.mcnews.com/mcn/features/Medical%200705.pdf

Noget andet;
en bekendt måtte stoppe på vejen pga. holdende bil, og blev ramt
bagfra af en medkørende MCist som ikke så forhindringen i tide (!!).
Lidt personskade og mest materiel skade.
Hvad gør man når man kører i gruppe; stole på at alle altid ser
alt, eller dytte når vejen er spærret, eller bare holde lidt til
siden ?


Torben Scheel (04-07-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 04-07-06 08:22

TGSC wrote:

> Afdæmpet og dog skræmmende læsning :
> http://www.mcnews.com/mcn/features/Medical%200705.pdf

God til at pointere problemet.

> Noget andet;
> en bekendt måtte stoppe på vejen pga. holdende bil, og blev ramt
> bagfra af en medkørende MCist som ikke så forhindringen i tide (!!).
> Lidt personskade og mest materiel skade.
> Hvad gør man når man kører i gruppe; stole på at alle altid ser
> alt, eller dytte når vejen er spærret, eller bare holde lidt til
> siden ?
>
Horn, advarselsblink (eller blink af), stoplys og en hånd i vejret er de
virkemidler man har - udover at køre med tilstrækkelig afstand og i
"kolonne" (uanset at man er 2 eller 72).

Men det virker jo lidt som overkill at bruge hornet, når konsensus i den
danske trafik er at horn = fuck dig. Trafikanten foran vil sikkert tro
at det er møntet på ham. Desuden er man ikke vant til at dytte på andres
vegne - når jeg ser en cyklist der er ved at blive klippet af en
højresvingende lastbil eller andre situationer når jeg aldrig at bruge
hornet. Risikoen er selvf. også at man distraherer mere end man gavner.

--
vh
Torben

Anders Majland (04-07-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 04-07-06 08:19

> Afdæmpet og dog skræmmende læsning :
> http://www.mcnews.com/mcn/features/Medical%200705.pdf

Måske man skulle tage en udskrigt og stikke til nogen af dem man møder iført
"next ot nothing". Fra færgen igår havde jeg gut på ældre super velholdt
goldwing "på slæb" hans sikkerhedsudstyr bestod af solbriller.

> Hvad gør man når man kører i gruppe; stole på at alle altid ser
> alt, eller dytte når vejen er spærret, eller bare holde lidt til
> siden ?

Holder bedre afstand og er opmærksom ...

Har du set linket af "russisk gruppekørsel" på en større indfaldsvej ?
groups.google.com bør kunne finde den et par måneder tilbage her i gruppen



Jacob Bunk Nielsen (04-07-2006)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 04-07-06 13:37

"TGSC" <nejtilspam@sol.dk> writes:

> Hvad gør man når man kører i gruppe; stole på at alle altid ser
> alt, eller dytte når vejen er spærret, eller bare holde lidt til
> siden ?

Så må man stole på ham bagved.

.... og det virker heller ikke altid. Jeg har to gange udbremset en fra
klubben, som kørte bag mig. Heldigvis ramte han mig kun den ene gang
med minimal materiel skade til følge fordi han kun kørte 2 km/t. Den
anden gang, hvor han kørte 50+ km/t var resten af kolonnen foran os
kørt over en dæmning med lysregulering og jeg standsede så for rødt,
men det så ham bagved ikke. Der var heldigvis god plads til at køre
forbi. Efterfølgende var han selv ret rystet over at han ikke havde
set sig bedre for.

Når man kører i kolonne har man en forpligtelse til at se sig ekstra
godt for - at det så ikke altid virker er en anden ting.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

TGSC (04-07-2006)
Kommentar
Fra : TGSC


Dato : 04-07-06 17:36

Anders Majland skrev:
> Holder bedre afstand og er opmærksom ...
> Har du set linket af "russisk gruppekørsel" på en større indfaldsvej ?
> groups.google.com bør kunne finde den et par måneder tilbage her i gruppen

Ingen gevinst, er det mon den her du mener?
http://attustest.blogspot.com/2005/10/here-come-bikers.html
Jeg synes jeg så den som video et sted...


Per Jakobsen (04-07-2006)
Kommentar
Fra : Per Jakobsen


Dato : 04-07-06 20:13

TGSC wrote:

> Anders Majland skrev:
[SNIP]
> Jeg synes jeg så den som video et sted...

Det maa vaere denne video du henviser til .


http://www.dailymotion.com/tag/crash/video/268591



Hekto (04-07-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 04-07-06 18:51

> Hej Gruppe,
>
> Vi (32" sejlbåd) var på en lille weekend tur og lagde os uden på en
> anden ( >40" sejlbåd ) da vi kom i havn hen på eftermiddagen. Der var
> ingen ombord da vi fortøjrede. Vi lagde springet omkring hans vanter,
> da der ikke var klamper midtskibs og trak landstrøm hen over stævnen.
> Viden pressede os ind på ham og vi havde naturligvis sat vores
> fendere imellem.
>
> Da vi kom tilbage fra is-kiosken, kunne vi på afstand se at der var
> kommet folk ombord og jeg gik hen for at hilse på. Min hilsen blev
> mødt at et vredt udbrud:
>
> Han var f*ndme p*sse utilfreds - der var hele tre ting som f*nme
> skulle laves om og det kunne ikke gå hurtigt nok:
>
> 1. Da han kom retur var der 5 cm mellem vores både - vi kunne *beeb*
> bare købe nogle ordentlige fendere
> 2. Vi skulle *beeb* ikke have vores ledning til at slaske rundt på
> hans dæk, vi kunne *beep* trække den fra stævnen direkte i land
> 3. Han ville *beeb* ikke have at vores spring var fortøjret omkring
> hans vanter - han mente at vi kunne lave spring ved at bruge hans
> klamper ( som der ikke var nogle af midtskibs )
>
> Vi valgte at løse situationen ved at trække os frem på den næste båd
> ( som venligt tilbød sin assistance Senere på aftenen hørte vi en
> ophidset råben ombord og umiddelbart efter forlod han havnen....
>
> Ud over at fortælle om oplevelsen vil jeg gerne spørge:
>
> Hvordan er jeres holdning til at lave spring på vanterne? Sagt på en
> anden måde: Hvis der ikke er klamper midtskibs, er det så lig med "
> jeg vil ikke have nogen udenpå mig! " ?
>
> Kommentarer til 1 og 2 modtages også gerne - hvordan mener du man gør
> det rigtigt?
>
> På forhånd tak for Jeres svar
>
> Allan

Det er nok den forkerte gruppe, men:

Spring til vantne giver en forkert belastning på deres fastgørelse. At
han ikke har noget at sætte spring til midtskibs er der jo ikke noget
at gøre vd. Han har åbenbart ikke selv behovet.

Det er altid bedst at spørge først.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste