Ukrudtsdug...
Fra : Uni Bull

Dato : 02-07-06 20:20

Hej.

Jeg står og skal bruge omkring 100 kvm
ukrudtsdug - heraf skal ca. 60 kvm lægges
under granitskærver...

Har i ikke nogle gode bud på hvor jeg finder
dette til en fornuftig pris?

--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Frank Lyngaae

Dato : 02-07-06 20:45

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> ukrudtsdug - heraf skal ca. 60 kvm lægges
> under granitskærver...
>
> Har i ikke nogle gode bud på hvor jeg finder

Hejsa

Prøv din lokale entreprenør, der kan du sikkert handle billigere end i
byggemarkederne.
Ved jo ikke om han er til lidt god rødvin.

Frank

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 02-07-06 22:31

Det er efter min mening spild af tid og penge! Hvis du tror at du slipper
for ukrudt, så tro om igen. Ukrudtet kommen med vinden og fugle. Hvis du
fjerne flerårigt ukrudt inden du smider skræverne på, er resultatet det
samme.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-07-06 22:36

"Gitte & Thorleif" <fjernmejsen@post6.tele.dk> skrev
> [...]
> for ukrudt, så tro om igen. Ukrudtet kommen med vinden og fugle. Hvis du
> fjerne flerårigt ukrudt inden du smider skræverne på, er resultatet det

Men mon ikke der er en stor besparelse i at undgå at skærverne blandes ned i
underlaget?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Uni Bull

Dato : 02-07-06 22:38

"Gitte & Thorleif" <fjernmejsen@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> for ukrudt, så tro om igen. Ukrudtet kommen med vinden og fugle. Hvis du
> fjerne flerårigt ukrudt inden du smider skræverne på, er resultatet det

Hvis jeg smider skærverne direkte på jorden, så vil jeg æde min gamle hat
på at de arbejder sig ned i jorden og med tiden "forsvinder" - eller i hvert
fald svinder... Desuden gør et underlag eventuelle justeringer af stenbedet
nemmere i fremtiden.
Det sidste ca. 40 kvm skal ligge under en træterrasse. Rygterne vil til dels
vide at der under alle omstændigheder er tilstrækkeligt mørkt under
terrassen,
men vi kan nok blive enige om at ukrudtsdugen i hvert fald ikke skader...

Men lad det ligge - ukrudtsdug bliver udlagt! Spørgsmålet er hvir jeg kan
finde det billigere end i det lokale byggemarked.
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Johansen

Dato : 02-07-06 23:03

> "Gitte & Thorleif" <fjernmejsen@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

Harald Nyborg
mrk. Basic : 99kr. / 15x1m.
fås også i jem&fix til samme pris / samme mærke (det er samme forretning)
Hvis det fås billigere andet sted - så hører jeg gerne, da jeg stadig
mangler 75m2 før haven er lukket helt til.

Vi lagde for ca. 2 måneder siden ca. 100m2. ukrudts dug + 6 m3 granitskærver
(ca. 4-5 cm lag)
Enkelte padderok + sen-græs gror igennem - der er ikke andet for end at hive
det op, så dør roden med tiden.
Ellers holder det fint rent for ukrudt, ideen er at jorden er fyldt med
ukrudtsfrø og jo mere du skuffer jo mere lys får de.... det er skruen uden
ende!
Jeg kan anbefale at bruge græskant de steder hvor bede grænser op til græs -
det koster ca. 60kr./10m.

Hvis du skal bruge granit i surbundsbede, så vask det først - støvet i
granitskærver er meget basisk!

Det sorte granit er norsk granit og hedder Novarit

Stor arbejde men meget flot

Livet er for kort til timevis med skuffejern -
Vh. Jens

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 03-07-06 07:26

Uni Bull wrote:

> [...]
> terrassen,
> men vi kan nok blive enige om at ukrudtsdugen i hvert fald ikke skader...

Jeg har en terrasse der har ligget i godt to år, med sand nedenunder, men
ingen ukrudtsdug.

Jeg har fjernet to-tre blade der stak op. Det har jeg absolut ikke oplevet
som et problem.

Men, det er også meget tykke planker, der ligger rimeligt tæt.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

Virtually every major technological advance in the history of the human
species-- back to the invention of stone tools and the domestication of
fire-- has been ethically ambiguous.
- Carl Sagan (The Demon-Haunted World)

Fra : Bob \(-:

Dato : 02-07-06 22:58

> [...]
> ukrudtsdug - heraf skal ca. 60 kvm lægges
> under granitskærver...
>
> Har i ikke nogle gode bud på hvor jeg finder

----

Hejsa

Jeg købte for ca 2 år siden ukrudtsduge i jem og fix a 149kr(Tror mærke var
Plantex (grå dug) )
.. for 1m x 15 m rulle
så måske har de noget lign igen ..

p.s Jeg lagde mine bed osv som sagt for 2 år siden der er også granitskærv
på,
og jeg er MEGET tilfreds der har kun været meget lidt ukrudt. som er kommet
fra fugle/marker/andre steder i haven , som er løst og nemt at tage op . men
det er meget minimalt
hvad der er kommet det er næsten ingenting , så jeg vil sige de penge er
rigtigt godt givet ud, jeg har sparet mange timer på at der kom ukrudtdug
på..

Hilsen Robert