GSX-R 250 og benz.
Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 02-07-06 14:25

Hejsa alle sammen.

Søger lige lidt råd.

Jeg har haft MC'en på værksted, og få justeret ventiler, og såen, en del af
aftalen var at han skulle kigge lidt på dyserne, efter en del ventetid, hvor
han havde en masse problemer, den kunne ikke starte, fik han den til at
virke, og da vi er afhængig af den til transport på arbejde, kunne han ikke
nå at kigge på dyserne. Efter jeg har fået den tilbage, er det der " oumph "
der kommer mellem 13-16K omdr. ikke eksisterende, og når jeg kommer kørende
med 50 - 60 km/t og giver den fuld gas, tøver den lidt, som om den lige skal
sluge en kamel, for så at trække, dog mangler det der "oumph" stadig. Det
var der dog heller ikke udpræget inden justering.

Jeg har en Laser Slip on potte på, dvs, ret meget mere åbning end den
originale, fik den på et tidspunkt dyset ind, med str. 90 istedet for
original 92,5. Da kørte den supergodt.

Efterfølgende var der nogen på et værksted ( for nogle år siden ) der
nakkede mine karburatorer under "reperation" på dette værksted, og har
derfor anskaffet mig nogle andre, med std. dyser i ( 92,5 )

Jeg mener den skal have magerer blanding, da den også har en del " prutterer
" ved motorbremsning, og jævn fart., uden voldsom gasgivning. Jeg har
tjekket nålene for slid, men de ser meget pæne ud ( men derfor kan de jo
godt være slidt ), de hænger alle i samme højde, men jeg tror ikke det er
der problemet er, eftersom det er ved fuld hane problemet giver sig mest til
kende.. Svømmerhusene er renset, dyserne er renset, har dog ikke lige kigget
på svømmerhøjde. karburatorerne er synkroniseret, og bl.skruer er indstillet
korrekt.

Jeg fik det råd at jeg kunne prøve med ekstra meget filter olie ( men en
skumfilter skal jo sådan set ikke have olie ), og hvis den så kørte bedre,
skulle jeg dyse den. Som sagt så gjort, og den kørte marginalt bedre, jeg
prøvede at lægge en klud derind, men det var ikke godt, for den kørte
dårligere derefter, fjernede kluden og " back to basis ".
Den har nok fået alt for meget benz. pga. den meget reducerede tilgang af
luft.

Jeg overvejer at købe nogle andre dyser, str. 90, som var det den blev dyset
ind til, men hvad siger I andre ???
Er der andre ting jeg kan prøve ??? eller er det nemmeste at købe de mindre
dyser og prøve det ???

--
Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen, forældre til et englebarn
Suzuki GSX-R 250

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 02-07-06 15:52

snip snap..
he he.
jeg prøvede engang selv at søge råd ang dyser på min T-ace herinde, men der
var skut meget hjælp at hente i den retning.
kort og godt kom det
KØR DEN PÅ FELT; FÅ DEN DYSET PÅ FELT OSV,,
;)

men jeg ville også prøve at gøre den som den stod førhen, med 90 dyser i...
god fornøjelse Jon..
Glæder til vi ses snart.
MVH
Johan

Fra : Lasse Nygaard

Dato : 02-07-06 16:20

Johan Vikkelsøe-Pedersen skrev:
> [...]
> ;)
>
> men jeg ville også prøve at gøre den som den stod førhen, med 90 dyser i...

Sådan en dysning på felt er da relativ dyr?

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 02-07-06 16:38

"Lasse Nygaard" <nugiz@compuclub.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan en dysning på felt er da relativ dyr?

koster vel timepris, samr evt brug af felt???
et gæt er vel ca 4/500 kr/t.. plus stumper??
andre bud??/erfaringer?
Johan

Fra : Thomas Jensen

Dato : 02-07-06 17:11

> koster vel timepris, samr evt brug af felt???
> et gæt er vel ca 4/500 kr/t.. plus stumper??
> andre bud??/erfaringer?
> Johan

har lige fået justeret/synkroniseret min CBR1000F.
Kostede 2 timer og rulle felt, ca 1450,-

Der skulle så ikke skiftes dyser, de koster vist 40,- pr stk mener jeg
de sagde.
Men hold da op den har det godt i tomgang nu og ikke så mange vibrationer.

Så 2-3 timer plus rullefelt, afsæt 2000,- så kan det ikke gå helt galt.

mvh

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 02-07-06 18:17

">
> [...]
>
> Så 2-3 timer plus rullefelt, afsæt 2000,- så kan det ikke gå helt galt.

xxxxxxxxxxxxxx

Hej thomas.. Når jeg vælger værksted går det altid galt..

Den ventiljustering jeg snakker om har kostet 10,25 timer plus div. dele =
6400,- incl. moms
Og så har jeg kun betalt for en lille del af de timer han brugte, han mente
ikke det var fair at jeg skulle betale for alle timerne, så det havde
sikkert været over 10.000 ,-

Fra : Thomas Jensen

Dato : 02-07-06 20:07

> [...]
> Og så har jeg kun betalt for en lille del af de timer han brugte, han mente
> ikke det var fair at jeg skulle betale for alle timerne, så det havde

fuck mand, det var da vildt.
Så kan jeg godt forstå din mistillid.

Men jeg takker dig for din info om FA værkstedet i Odense dengang det
skete for et par år siden, var lige ved at smide min gamle XJér derhen,
men lod være.

Er glad for MP nu, kender så også to af mekkerne og klargøringsmanden,
vi er i samme mcklub, så har man en vis tillid.

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 02-07-06 20:28

"Jon&Ann-Rikka" <jonslarsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
mente
> ikke det var fair at jeg skulle betale for alle timerne, så det havde

Lyder da helt hen i skoven..
skulle måsk einvestere i en service manual.. så hjælper jeg gerne.. kunne
godt justere ventiler. ;)
VH
Johan

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 03-07-06 12:52

">>
> Lyder da helt hen i skoven..
> skulle måsk einvestere i en service manual.. så hjælper jeg gerne.. kunne
> [...]
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ja, men den findes kun på japansk til den lille sorte.. til gengæld har jeg
en service manual til GSX-F, som har stort set samme motor,
ventilspillerummene er dog de samme, det var den jeg brugte sidst jeg
justerede ventiler, men nu havde jeg ikke lige tid, eller værktøj til
rådighed, så jeg valgte at lade en mekker gøre det...

Nu er det hele jo ikke ad pommeren til, for den køre altså bedre nu, men den
mangler lige den sidste finpudsning før jeg er helt tilfreds.. Kan mærke at
der er lidt mere overskud i motoren, end før hvor den skulle lokkes
gevaldigt for at holde en jævn fart på motorvejen, og så er det ikke sjovt
at køre mc.

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 03-07-06 15:48

http://ursa.irk.ru/manual/

kan deres ikke bruges..
måske ikk en komplet manual, men et par sider er der da.. ;)
Johan

Fra : Armand

Dato : 04-07-06 21:48

Jon&Ann-Rikka skrev:

> Den ventiljustering jeg snakker om har kostet 10,25 timer plus div. dele =
> 6400,- incl. moms

Shit!
Hvordan er det at være begyndt at tjene så mange penge at du bare
betaler sådan en regning??

> Når jeg vælger værksted går det altid galt..

Da ikke altid!
Fik Carsten Midtfyn ikke den til at gå bedre end du nogensinde havde
oplevet??
Indenfor den hobby vi har, gælder den omskrevne regel om ikke at gå
tilbage til en fuser: Bliv ved at gå tilbage til det succes-værksted man
måtte have været heldig at finde i mængden :-|

--
Armand.

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 05-07-06 16:20

> Shit!
> Hvordan er det at være begyndt at tjene så mange penge at du bare betaler
> sådan en regning??
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
HAr faktisk helt glemt at tilføje, at der jo i prisen også er skiftet olie,
oliefilter, kædekit og knastkæde ( flovt )
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

> [...]
> tilbage til en fuser: Bliv ved at gå tilbage til det succes-værksted man
> måtte have været heldig at finde i mængden :-|

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jo, men han var også næsten 14 dage mere end forventet om det ( var 14 dage
på ferie, og ventede 14 dage efter hjemkomst ), + at regning i hvert fald
blev dobbelt så dyr en beregnet. Men jo. den kørte godt derefter.
Man kan i øvrigt godt se på priserne ved Carsten, at han skal holde et
roadracing team på benene. Nu er jeg blevet anbefalet et værksted nær kbh.
Augusta hedder det...

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-07-06 06:30

Jon&Ann-Rikka wrote:
> roadracing team på benene. Nu er jeg blevet anbefalet et værksted nær kbh.
> Augusta hedder det...

Næh - det hedder Agusta Motor. Det hedder jo heller ikke Hounda
Claus fra Agusta er lidt kult, og ekstra ventetid får du medmindre du
ånder ham i nakken når han har din cykel. Men han kan sit kram og sine
reservedelsnumre på fingrene. Vær opmærksom på at hans åbningstider ikke
er helt almindelige, jeg var der kl 15:45 i går - der var han ikke
kommet endnu. Jeg mener det hedder 17:00 til 20:00 på hverdage.

Til gengæld hedder det "no cure, no pay" hos ham.

--
vh
Torben

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 08-07-06 07:45

Her er lige en lille update fra mit " projekt få gixxer til at trække "

Nu har jeg skiftet dyser fra std. str. 92,5 til str. 90. og i samme ombæring
vaskede jeg filteret igen og kom ikke olie på denne gang.

Nu er den der tøven, ved hurtig gasgivning næsten væk, og den køre meget
mere jævnt når jeg holder gassen, ved f.eks. 60 km/t.

Men "ouphm'et" mangler stadig. Mit næste projekt må være at kigge på nålene,
en lille afvigelse i højden er nok til at den køre skidt... Jeg har ellers
kigget dem grundigt efter, men må på den igen vist.

Er der andre ting jeg bør kigge på ???

Ellers må jeg spare sammen til en tur på rullefelt.

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 08-07-06 08:23

> [...]
>
> Ellers må jeg spare sammen til en tur på rullefelt.
>

> --
> Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen, forældre til et englebarn

He he.-
Husk nu det er en ældre svend efterhånden, og den har jo kørt sine ture
rundt om jorden.... ;)

hvis den skal køre mere mager endnu, så kan man komme længere/strammere
fjedre i karb, så nålen er længere/har sværere ved at hæve sig....
mvh
johan

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 08-07-06 10:30

> [...]
>
> hvis den skal køre mere mager endnu, så kan man komme længere/strammere
> fjedre i karb, så nålen er længere/har sværere ved at hæve sig....

xxxxxxxxxxxxxxx

Ja, den er da en ældre svend, men husk jeg fik honet cylidre, og skiftet
stempelringe, og nu justeret ventiler, og synkroniseret karbonaderne, så
burde den altså gå bedre, og jeg kan mærke at den er lige ved og næsten..

Nu har jeg sænket nålene et hak, og limet det igen ( dog er det ikke limet
mere end det kan skilles ad ). Ja det er noget biks, men de der
neddle-valve-guide-holdere går i stykker for et godt ord, det er det mest
åndsvage system jeg længe har set. de skulle boltes fast skulle de...

Nu skal det tørre lidt, og så må jeg se om det dutter

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 08-07-06 13:51

Så fik jeg prøvet det og det var ingen succes.

Det køre om muligt dårligere nu hvor nålene er sænket et hak.

Jeg opdagede i øvrigt at den ene valve-guide kørte utroligt stramt i
karbonaden, og derfor skiftede jeg den ud med en ekstra jeg havde liggende,
nålen i samme position ( 2. hak fra oven ).

Da jeg havde det hele skilt ad opdagede jeg til min forundring at
tomgangasskruen slet ikke var " aktiv " ( den var ikke i berøring med det
beslag der stiller spjældendes stilling ved ingen gas ), men hvordan pokker
kan den så gå i tomgang ?????

Jeg skruede den ind, så den kun lige flyttede beslaget 1 mm, og tomgang var
helt i vejret.

Suk.. må sq erkende at det er svært at lave det her selv, skal vist spare
sammen.....

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-06 14:11

Jon&Ann-Rikka skrev i meddelelsen
<44afaa1d$0$1964$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...

> [...]
>beslag der stiller spjældendes stilling ved ingen gas ), men hvordan pokker

Fordi at den suger falsk luft måske ved opslidte aksler ved butterfly
gasspjældene....

>Jeg skruede den ind, så den kun lige flyttede beslaget 1 mm, og tomgang var
>helt i vejret.

Find utætheden

Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Jesper Hvalsøe

Dato : 08-07-06 21:22

Orla Pedersen wrote:

> Fordi at den suger falsk luft måske ved opslidte aksler ved butterfly
> gasspjældene....
>
> Find utætheden

Helt sikkert en utæthed.
Sprøjt med dieselstart omkring karbonaderne, så kan du høre på
omdrejningerne når du finder utætheden.

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 08-07-06 13:53

Ups.. glemte lige at fortælle at jeg ved fuld gas, oplever små huller i
kurven, sådan lidt som om at den lige skal tygge lidt på gassen, giver et
lille puff og tygger igen indtil den har passeret momentområdet, for så at
kraften fiser ud i sandet....

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 08-07-06 15:04

Har nørklet igen..

Det viste sig at den ikke kunne gå i tomgang alligevel, nu er den justeret
så den går godt der..

Jeg bibeholdt min nåle-indstilling, men satte std. dyserne i igen, og der
var markant forskel, det kørte langt bedre..

Kan det tænkes at jeg skal gå et nummer op i dysestr. i stedet ( de springer
faktisk med 2½ str ) ????

Var bare så sikker i min sag, men man har vel også lov at lære..