Hvor er stærene ?
Fra : VH

Dato : 02-07-06 12:20

Da stærene havde fået det første kuld, for ca. 3 uger siden forsvandt de
helt ( har været her hele vinteren)
det samme sidste år, er der nogen der ved hvor de er, jeg mener de kommer
tilbage og evt. får andet kuld.

Mvh VH

Fra : Jørgen

Dato : 02-07-06 17:26

VH wrote:

> [...]
> helt ( har været her hele vinteren)
> det samme sidste år, er der nogen der ved hvor de er, jeg mener de kommer

Når stærene har fået under, så starter de trækket sydpå. Dem der spiser
vores kirsebær er nogen der kommer nordfra. Læs evt mere på wikipedia.
http://da.wikipedia.org/wiki/St%C3%A6r

Fra : Erik Nielsen

Dato : 02-07-06 17:42

"VH" <evinklerfjern@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> helt ( har været her hele vinteren)
> det samme sidste år, er der nogen der ved hvor de er, jeg mener de kommer

Jeg mener at have forstået at stære kun laver 1 kuld,

Men her hos med omkring 15 stærekasser, kommer der altid
nogle efternølere, der typisk starter redebygning osv. ligesom de første
hold unger er ude af kasserne.

Derfor har vi i øjeblikket 1 kasse hvor der bliver fodret,
og ungerne er begyndt at sidde med hovedet ude af kassen.

--
Venligst Erik Nielsen