Støddæmper på CB500
Fra : Finn

Dato : 02-07-06 07:54

Hej Gruppe
Er der nogen herinde som har erfaring med
at gøre dæmpningen lidt stivere på en CB500.
Når vi er 2 personer med feriebagage kan jeg
somme tider mærke at støddæmperne går helt
i bund.
Alternativet er selvfølgelig at købe en anden MC,
men det vil jeg helst undgå, da jeg er meget
tilfreds med min CB500.

Finn

Fra : Richard

Dato : 02-07-06 09:00

Finn wrote:

> Er der nogen herinde som har erfaring med
> at gøre dæmpningen lidt stivere på en CB500.
> Når vi er 2 personer med feriebagage kan jeg
> somme tider mærke at støddæmperne går helt
> i bund.

Präv at kigge hos Ikon, Wilbers, white Power, Technoflex, Progressive
Suspension, Hagon m.fl. efter nye bagfjederben med strammere fjedre. Burde
findes også til din model og årgang

Og de skriver sikkert tilbage med vejledning til valg af det rette, hvis
du fortæller lidt om din kørsel, belæsning etc.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Hans Harding

Dato : 02-07-06 14:05

> Er der nogen herinde som har erfaring med
> at gøre dæmpningen lidt stivere på en CB500.
> Når vi er 2 personer med feriebagage kan jeg
> somme tider mærke at støddæmperne går helt
> i bund.

Bagstøddæmperne er stort set det eneste svage punkt på CB500.

Hvis du jævnligt kører med passager, bør du skifte støddæmperne.

Jeg har selv med stort held skiftet til KONI (vistnok nu Ikon). Alternativt
har Hagon støddæmpere der passer.

Mvh
Hans
Aalborg