Pakke fra Postdanmark
Fra : :O)

Dato : 01-07-06 10:21

Hej

Hvis nu der er en der sender mig en pakke.

Jeg er ikke hjemme og derfor tager posten pakken med tilbage.

Jeg får IKKE en seddel I postkassen om at jeg har modtaget en pakke, så
derfor afhenter jeg den heller ikke.

Jeg ringer et par uger efter til afsender og spørger hvorfor jeg ikke har
fået min pakke...

Afsender siger, at den har han da sendt.

Ringer til posthuset og de siger så, at de har været på min adresse, men jeg
har efterfølgende ikke afhentet den på posthuset, så derfor har de sendt den
retur til afsender.

Mit problem er at jeg afhenter ikke pakken, fordi jeg ikke VIDSTE der var
kommet en pakke, fordi der IKKE lå den seddel I min postkasse omkring
pakken.

Men det siger de at der måtte have gjort.

Jeg kan vel intet stille op I den situation kan jeg?

Så må jeg pænt betale fragt atter engang hvis jeg vil modtage den pakke igen
eller?

På forhånd tak

Mvh Jane
---
http://www.janemark.dk

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 01-07-06 10:48

"" <virker@hotmail.com> skrev:

> Jeg kan vel intet stille op I den situation kan jeg?
> Så må jeg pænt betale fragt atter engang hvis jeg vil modtage den
> pakke igen eller?

Hvis det er noget du har købt som forbruger så har du i praksis
udnyttet din returret ved ikke at modtage pakken, og så skal du have
alt hvad du har betalt til sælger tilbage inkl. fragten.

Hvis dette ikke er tilfældet bliver det formentligt svært, da du ikke
kan bevise du ikke har modtaget sedlen selvom det er ret sandsynligt
pga. de mange uregelmæssigheder der desværre er kommet indenfor
postvæsenet - de indrømmer det endda selv uopfordret når man spørger
til, hvorfor forsendelserne/anmeldelserne ikke er afleveret som de
skulle.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Henrik Madsen

Dato : 01-07-06 12:48

On Sat, 01 Jul 2006 11:20:50 +0200, "" <virker@hotmail.com> wrote:

>Jeg får IKKE en seddel I postkassen om at jeg har modtaget en pakke, så
>derfor afhenter jeg den heller ikke.

Ville bare lige sige at det også er sket for mig flere gange..

Det er fordi pakkepost manden er for doven til at gide at bruge de 30
sek det tager at udfylde sedlen så han lader bare være.

Har selv været på posthuset og hente en pakke på sidste dag fordi jeg
selv kontaktede sælger for at høre hvor pakken blev af.

På posthuset var de så flabede at gøre vrøvl fordi jeg ikke havde
sedlen...Meeen så fik de også lige et lille stykke af min mening om
dem og deres foretagende..

Men hvis det er et problem så har jeg set i deres lettere bøvede
reklame på tv2 at de tilbyder at scanne posten...Måske du skulle få
dine pakker scannet og sendt som e-mail for fremtiden

Henrik

Fra : Kasper Jensen

Dato : 01-07-06 14:24

"" <virker@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg får IKKE en seddel I postkassen om at jeg har modtaget en pakke,
> så
> derfor afhenter jeg den heller ikke.
Her var de så flinke, da de ikke havde lagt en seddel i postkassen, at
de sendte mig en rykker ved henlæggelsestidens udløb, så jeg da kunne
hente mit brev omend lidt sent. Hvor vidt denne praksis er tilladt, ved
jeg dog ikke, da der vist er regler for, hvor længe postvæsenet må
henlægge forsendelser, førend de skal returneres.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-07-06 16:20

wrote:
> Mit problem er at jeg afhenter ikke pakken, fordi jeg ikke VIDSTE der
> var kommet en pakke, fordi der IKKE lå den seddel I min postkasse
> omkring pakken.

Sidst jeg så en lille udsendelse om Post Danmark´s problemer var i "Kontant"
eller lignende forbrugerprogram. Posten skulle levere på en etage, men der
blev bare smidt en seddel i postkassen i stueetagen og posten hurtigt
videre. Ingen forsøg på at ringe på - så skulle han jo bruge elevatoren, den
stakkels post.

Det blev betragtet som en tjenestemandsforseelse.

--
Per, Esbjerg