Forlade motorvejen inden Hamborg?
Fra : Kent

Dato : 30-06-06 22:25

Hej

Søndag d. 9. juli - altså næste weekend - køre vi mod Østrig. Vi købt
et ophold på Hotel Pass Thurn, der ligger tæt på Mittersiell i Østrig.

Vi har tænkt lidt på, om det kan betale sig at køre fra motorvejen et
stykke ind Hamborg - og så køre på den igen efter Hamborg. Selvfølgelig
for at undgå evt. kø'er. Hvad siger I til det? Til oplysninger regner vi med
at være ved Hamborg et sted mellem 14:00 og 15:00. Vi har et
navigationsanlæg,
den nye TomTom GO 910, så det ville være let at lave en rute væk fra
motorvejen.

Eller skulle vi måske bare køre derudaf og så regne med, at 910'erens
TomTom Traffic leder os uden om evt. kø'er?

Erfaringer, råd, kommentarer?

Kent.

Fra : MK

Dato : 01-07-06 06:12

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> Erfaringer, råd, kommentarer?

Den 19/6 var der her i gruppen en tråd om nøjagtig det samme spørgsmål.
"Hvordan undgå morgentrafik i Hamborg" - Astrid

Fra : Aksel

Dato : 01-07-06 11:13

> [...]
>
> Eller skulle vi måske bare køre derudaf og så regne med, at 910'erens
> TomTom Traffic leder os uden om evt. kø'er?

Hvis der er lang kø ved tunnellen (Følg trafikradioen 5 minutter før ½ oh
hele timer "Radio SH") kan det være en fordel at køre over Bad Segeberg og
tage Hamburg - Berlin motorvejen mod syd, så kommer I til A7 syd for
Hamburg, der er ca 50 km længere og der er sjældent kø først på
eftermiddagen.

Forholdene ved Elbtunnellen er blevet meget bedre efter at de har åbnet det
fjerde rør.

Hilsen Aksel

Hilsen Aksel

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-07-06 17:43

Kent wrote:
> Hej
>

> Vi har tænkt lidt på, om det kan betale sig at køre fra motorvejen et
> stykke ind Hamborg - og så køre på den igen efter Hamborg.

Planlæg så I ikke kommer igennem HH i myldretiden, altså morgen, aften og -
middag, så går det sagtens.

Jeg har ladet mig fortælle at HH´erne holder ferie på fredag, så undgå den
dag også :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 03-07-06 19:31

Hej Kent.

> [...]
> med
> at være ved Hamborg et sted mellem 14:00 og 15:00.

Jeg har lige været et smut syd på denne weekend. Vi kørte der ned lørdag.
Det var under fodbolden, og der var stort set ikke en bil på vejene, så vi
har aldrig været så hutigt ned gennem tyskland. Så ud fra det, så vil jeg
bare drøne afsted på motorvejen.

Fra : Kent

Dato : 03-07-06 19:59

"Kai Hoffmann" <salg@acrylbamse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har aldrig været så hutigt ned gennem tyskland. Så ud fra det, så vil jeg

Det tror jeg også, vi gør - og så lader navigationen advare os om evt.
kø'er.

Tak til dig og andre!

Kent.

Fra : MK

Dato : 03-07-06 20:35

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> og så lader navigationen advare os om evt. kø'er.

Så bli'r du sgu skuffet, hvis du tror, det virker perfekt !

Fra : Kent

Dato : 03-07-06 23:10

"MK" <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> Så bli'r du sgu skuffet, hvis du tror, det virker perfekt !

Jeg ved godt, det ikke er perfekt, men det virker ok.

Kent.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-07-06 09:15

Kent wrote:
> "MK" <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved godt, det ikke er perfekt, men det virker ok.

Har du prøvet at eksperimentere med det? F.eks. at lade være med at ændre
rute når den fortæller det er klogest?

--
Per, Esbjerg
der klarer sig med trafikradioen :)

Fra : MK

Dato : 05-07-06 15:39

> Har du prøvet at eksperimentere med det? F.eks. at lade være med at ændre
> rute når den fortæller det er klogest?

Hvis du spørger mig så ja :)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-07-06 16:48

MK wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:44ab74fe$0$14025$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Hvis du spørger mig så ja :)

Det gjorde jeg ikke. Men fortæl bare et par gode historier alligevel :)

--
Per, Esbjerg

Fra : MK

Dato : 05-07-06 21:02

> Det gjorde jeg ikke. Men fortæl bare et par gode historier alligevel

Når jeg kører sydpå, retter jeg mig ikke efter trafik-info og det
viser sig ofte, at køen er opløst uden, at meddelelsen er ændret
på skærmen. Dét kan du også opleve på motorringvej 3 rundt
om Kbh...